9 روش بازآفرینی کلاس‌های آنلاین
بازآفرینی محتوای لایوها و جذب مخاطبان جدید
4.4
(23)

امروزه، فقط داشتن کلاس‌های آنلاین و پخش زنده اینترنتی کافی نیست. اگر واقعا می‌خواهید تعداد مخاطبان را افزایش دهید، باید کمی خلاق‌تر باشید. تنوع قالب‌های رسانه‌ای، ابزارهای ارتباطی و دستگاه‌های موجود، فرصت‌های جدید فراوانی در اختیارتان قرار می‌دهد. ما در مورد بازآفرینی محتوا صحبت می‌کنیم و در این مقاله مفهوم بازآفرینی محتوا و اهمیت آن را در آموزش‌های آنلاین زنده و استریمینگ توضیح می‌دهیم.

اغلب مردم ویدیوها را در یوتیوب و آپارات تماشا می‌کنند، پست‌های وبلاگ‌ها را می‌خوانند و از لایوها لذت می‌برند، اما روش‌های بسیار دیگری برای ارائه اطلاعات و جذب مخاطبان بیشتر حتی از سراسر دنیا وجود دارد! در این مقاله دقیقا به همین موضوع می‌پردازیم.

 

بازآفرینی محتوا چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

تصور کنید می‌خواهید روش جدیدی برای ارائه محتوای خود در وب ابداع کنید. اصلا، چرا باید به چنین کاری فکر کنید؟ پاسخ روشن است؛ می‌خواهید با جذب مصرف‌کنندگان جدید، مخاطبانتان را افزایش دهید. اینجاست که بازآفرینی محتوا به کمکتان می‌آید.

مثلا شاید تنها روش شما برای اشتراک‌گذاری محتوا، پخش زنده آن در توییچ، یوتیوب، فیسبوک و سایر پلتفرم‌ها باشد. به‌این‌ترتیب مخاطبانتان فقط شامل افرادی می‌شوند که از تماشای لایو لذت می‌برند. حالا تصور کنید با تهیه یک ویدیوی مونتاژ شده از استریم‌هایتان و پخش آن در یوتیوب، چند فالوئر و عضو جدید به‌دست خواهید آورد. این مثال، فواید بازآفرینی محتوا برای تولید‌کنندگان محتوا در دنیای جدید را نشان می‌دهد.

بازآفرینی محتوا دقیقا به چه معناست؟ بازآفرینی محتوا به معنی تغییر روش ارائه همان اطلاعات قبلی است. با این روش می‌توانید بدون نیاز به تولید محتوای جدید از اول، به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید. بازآفرینی محتوا نه‌تنها برای استریمرها، بلکه برای کسب‌وکارها، بازاریابان، اینفلوئنسرها و دیگران هم مفید است. حالا بیایید به روش‌های مرسوم بازآفرینی محتوا بپردازیم.

برای آشنایی بیشتر با موضوع، مقاله «بازآفرینی اطلاعات چیست؟» را بخوانید.

 

روش‌های بازآفرینی محتوا چیست؟

اگرچه روش‌های بسیار موثری برای بازآفرینی محتوا وجود دارد، اما روش انتخابی باید با قالب اصلی‌ محتوایتان سازگار باشد. بااین‌حال سعی می‌کنیم همه استراتژی‌های رایج بازآفرینی محتوا را برایتان توضیح دهیم و امیدوارم که قالب و استراتژی مناسب خود را از میان آن‌ها پیدا کنید.

 

1. تولید ویدیوی ویرایش شده

این روش بازآفرینی محتوا کاملا برعکس روش قبلی است. همیشه می‌توانید ویدیوی وبینار یا کلاس آنلاین خود را دانلود کنید و یک ویدیوی عالی از لحظات برجسته آن بسازید. فقط به کمی مهارت ویرایشی و فتوشاپ نیاز دارید.

ابتدا همه قسمت‌های خراب یا غیرضروری را حذف کنید و فقط بهترین و مهم‌ترین بخش‌ها را نگه‌دارید. کار بعدی تولید یک کاور جذاب برای ویدیو است. درنهایت، آن را هرجایی که دوست دارید از یوتیوب و فیسبوک گرفته تا Vimeo و توییتر پست کنید. می‌توانید از این هم فراتر روید و نتیجه کار را در وبلاگتان هم بگذارید یا تیزر کوتاهی از ویدیوی خود درست کرده و در اینستاگرام پست کنید.

 

2. ساخت عکس‌نوشته

روش محبوب بعدی برای بازآفرینی محتوا تهیه چند تصویر از ویدیو و اضافه کردن یک جمله جالب بالای تصویر است. معمولا این روش یک ابزار تبلیغاتی ساده، قدرتمند و ارزان است. فقط باید اسکرین‌شات‌های باکیفیت بگیرید و یکی از جملات جالب ویدیو را به آن اضافه کنید. سپس، نتیجه را در فیسبوک یا هر رسانه اجتماعی دیگری پست کنید.

 

3. تیزر اینستاگرام

قبلا به تیزرهای اینستاگرام اشاره کردیم، اما این روش بازآفرینی محتوا آن‌قدر رایج است که نمی‌توان به‌سادگی از آن گذشت. بر اساس آمار فیسبوک، روزانه بیش از 500 میلیون نفر از اینستاگرام استفاده می‌کنند. پس چرا سعی نمی‌کنید از این موقعیت استفاده کنید؟ به‌خصوص که رایگان است!

درحال‌حاضر حداکثر طول ویدیویی که می‌توانید به‌عنوان یک پست معمولی در اینستاگرام بارگذاری کنید 60 ثانیه است، اما می‌توانید با ویژگی جدید تلویزیون اینستاگرام (IGTV) از این محدوده فراتر روید. با این قابلیت جدید می‌توانید فیلم‌های بیش از 60 ثانیه را بدون تقسیمشان به قطعات یک‌‌دقیقه‌ای در (IGTV) آپلود کنید. پس اگر یک لایو دوساعته داشته باشید، فقط کافی است یک ویدیوی سه‌دقیقه‌ای از نکات برجسته آن تهیه‌کرده و در تلویزیون اینستاگرام آپلود کنید.

 

4. پادکست صوتی

یک روش محبوب دیگر برای جذب مخاطب بیشتر از سایر پلتفرم‌ها، تولید پادکست صوتی است. می‌توانید خیلی ساده ویدیوی لایو ضبط‌ شده خود را به یک فایل صوتی تبدیل کرده و در ساندکلاد یا آی‌تیونز پست کنید، اما باید مطمئن شوید که کیفیت صدا بالا است و صدا را طوری ویرایش کنید که گوش‌نواز باشد. هیچ‌کس نمی‌خواهد سکوت، صدای مزاحم پس‌زمینه یا کم‌وزیاد شدن غیرعادی صدا را بشنود.

برای تبدیل ویدیو به MP3 در عرض چند ثانیه، می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند XMedia Recode استفاده کنید.

 

5. اسنیپت‌های توییتر

درست مثل تیزرهای اینستاگرام و جملات برجسته از ویدیوهای لایو که در بالا ذکر کردیم، تولید اسنیپت‌های جذاب برای توییتر هم می‌تواند محتوای شما را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهد و درنتیجه مخاطبان بیشتری جذب کنید.

این تیزرهای کوچک می‌توانند در قالب یک ویدیوی کوتاه یا فقط یک تصویر باشند. عنوان و توضیحات جذاب و چند هشتگ کلیدی به آن اضافه کنید و لینک محتوای اصلی را هم در آن بگذارید!

 

6. تولید محتوای سایت

کدام وبلاگ جذاب‌تر است: وبلاگی که چیزی به‌جز یک دیوار بلند از متن ندارد، یا وبلاگی که تصاویر و ویدیوهای جالب دارد؟ این سوال آن‌قدر بدیهی است که همگی جوابش را می‌دانیم. پس اگر وبلاگ دارید، حتما ویدیوهایی در آن بگذارید. به‌علاوه، تعداد بازدید از ویدیوهای گنجانده‌شده در وبلاگ همان تعداد بازدید کلی از وبلاگ به‌حساب می‌آید و بر شهرت شما در پلتفرم‌های پخش‌کننده ویدیو اثر مثبت می‌گذارد.

 

7. ساخت دوره آنلاین

بسته به نوع محتوا، می‌توانید از لایوهای ضبط‌شده قدیمی خود دوباره استفاده کرده و یک مجموعه جدید تولید کنید. معمولا این مجموعه‌ها برای ساخت ویدیوهای آموزشی و دوره‌های آنلاین مورداستفاده قرار می‌گیرند. اگر دانش یا تجربه‌ای دارید که می‌خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید، این روش بازآفرینی محتوا برایتان مناسب است.

 

8. کمپین ایمیلی

کمپین‌های ایمیلی باعث می‌شود دقیقا مخاطبان موردنظرتان را هدف قرار دهید. اگرچه معمولا نمی‌توانید ویدیوهایتان را در ایمیل بگنجانید، اما می‌توانید یک پیش‌نمایش کوتاه جذاب از ویدیوی اصلی به ایمیل اضافه کنید و لینک ویدیوی اصلی را در آن قرار دهید. همچنین، باید در ایمیل‌ها مخاطب را دعوت به اقدام کنید؛ یعنی به مخاطب بگویید که دوست دارید بعد از خواندن ایمیل، چه‌کاری انجام دهد؟

 

9. پخش ویدیوهای ضبط شده به عنوان کلاس آنلاین

یکی از موثرترین روش‌های بازآفرینی محتوا ، استریم کردن ویدیوهای ویرایش ‌شده است. پلتفرم‌های متنوع و جذابی برای استریمینگ وجود دارد که از آن جمله می‌توان به یوتیوب، توییچ، فیسبوک، اینستاگرام و حتی لینکدین اشاره کرد. پخش زنده، صرف‌نظر از نوع محتوایشان، به‌سرعت در سراسر جهان محبوب شدند.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای این روش بازآفرینی محتوا این است که می‌توانید محتوایتان را در همه پلتفرم‌ها به‌صورت رایگان به اشتراک بگذارید؛ اگرچه شاید آشنایی با نکات فنی هر پلتفرم کمی سخت باشد. برای این کار باید با اصول برگزاری وبکست آشنا شوید تا بتوانید ویدیوهای از پیش ضبط شده را به‌ عنوان وبینار یا کلاس آنلاین پخش کنید.

 

 

جمع‌بندی

بیایید همه‌ چیزهایی که درباره‌شان بحث کردیم را جمع‌بندی کنیم. اول این‌که بازآفرینی محتوا چیست؟ بازآفرینی محتوا درواقع به معنی ارائه محتوا به روش‌های دیگر برای دسترسی به مخاطبان جدید است. راه‌های زیادی برای بازآفرینی ویدیوهای لایو وجود دارد، اما موثرترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تولید ویدیوی ویرایش شده
  • ساخت عکس‌نوشته
  • تیزر اینستاگرام
  • پادکست‌های صوتی
  • اسنیپت‌های توییتر
  • تولید محتوای سایت
  • ساخت دوره آنلاین
  • کمپین‌های ایمیلی
  • پخش ویدیوهای ضبط شده به عنوان کلاس آنلاین

 

حتما تاکنون متوجه شده‌اید که خیلی از تولید‌کننده‌های خلاق و محبوب محتوا خودشان را به یک روش بازآفرینی محتوا محدود نمی‌کنند. درها به روی کسانی گشوده خواهد شد که در می‌زنند.

انتخاب روش صحیح برای بازآفرینی ویدیوهای لایو به نوع محتوایتان بستگی دارد. مثلا اگر چندین ویدیوی از لایو‌استریم‌هایتان دارید که فقط برای شنوندگان مناسب است، چرا یک پادکست از آن‌ها نمی‌سازید؟ به همین سادگی! هرچه افراد بیشتری محتوایتان را ببینند، تعداد مخاطبانتان سریع‌تر افزایش می‌یابد.

 

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 23

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب