۴ مزیت برگزاری وبینار برای مدرس‌ها
۴ مزیت برگزاری وبینار برای مدرس‌ها
4.8
(17)

وبینار ترکیب دو کلمه وب و سمینار است. اگر با وبینار آشنا نیستید، حتما مقاله «وبینار چیست؟» را مطالعه کنید.

به 4 دلیل بهتر است به عنوان مدرس وبینارهایی برگزار کنید.

 

1. داشتن فیلم آماده فروش

وبینار راحت‌ترین راه تولید یک فیلم آموزشی است. اگر بخواهید یک فیلم آموزشی جلوی دوربین ضبط کنید، زمان زیادی طول می‌کشد؛ چون اگر در صحبت‌هایتان اشتباه داشتید باید مجدد آن را ضبط کنید یا فیلم را ادیت کنید، ولی در وبینار نیازی به این کارها نیست چون یک برنامه زنده است.

وقتی در یک فضای لایو، آموزش ارائه می‌شود هیچ‌کس این وسواس را ندارد که مطالب باید عالی و بدون اشتباه باشد؛ ولی اگر جلوی دوربین به‌تنهایی بخواهید صحبت کنید ساعت‌ها وقت تلف می‌شود تا مطالب بدون اشتباه ضبط شود.

اگر وبینار برگزار کنید و فقط 5 نفر در آن شرکت کنند، در پایان آن وبینار یک فیلم آموزشی دارید و می‌توانید بلافاصله آن را به‌صورت دانلودی یا روی دی‌وی‌دی ارائه دهید.

سرویس‌هایی مانند Clickmeeting یا Zoom که خدمات وبینار را ارائه می‌دهند، این امکان را دارند که کل وبینار را Record کنند؛ یعنی خود سرور، صدا و پاورپوینت را ضبط می‌کند و در آخر فیلم، آماده و به‌صورت MP4 به شما تحویل می‌دهد. همچنین می‌توانید تعریف کنید فیلم وبینار، به شما به‌عنوان برگزارکننده وبینار ایمیل شود و همچنین برای تمام شرکت‌کنندگان وبینار ارسال شود. بنابراین فیلم به راحتی آماده فروش می‌شود.

به دلیل مشکلات اینترنت و سرعت، بهتر است خودتان وبینار را از روی دسکتاپ ضبط کنید؛ مثلا با نرم‌افزار کمتازیا استودیو رکورد را بزنید و با یک ویس رکوردر هم صدایتان را ضبط ‌کنید. حتی اگر اتصال اینترنت مشکل پیدا کرد و بعضی‌اوقات صدا خوب نشد، خودتان یک نسخه خوب در کامپیوتر دارید که بعدا بتوانید به‌عنوان محصول یا یک فایل دانلودی در سایتتان استفاده کنید. برای این کار از نرم‌افزاری مثل oCam نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

2. علاقه مردم به آموزش زنده!

مزیت دیگر وبینار این است که مردم به آموزش زنده خیلی بیشتر علاقه‌مند هستند تا فیلم آموزشی. اگر در مورد موضوعی وبینار داشته باشید و افراد بتوانند در آن سوال کنند و نظر بدهند، ثبت‌نام خیلی بیشتر خواهد بود تا خرید فیلم آموزشی همان موضوع. بنابراین مردم همیشه دوست دارند در آموزش‌هایی شرکت کنند که زنده است و این حس را منتقل می‌کنند که همراه دیگران در یک کلاس شرکت می‌کنند.

 

3. حذف هزینه‌های همایش

علاقه به شرکت در سمینارهای حضوری روزبه‌روز کمتر می‌شود و افراد دوست دارند از محل خودشان همان آموزش زنده را تماشا کنند. برای برگزاری وبینار نیازی به محل کار، پذیرایی و… ندارید و از خانه هم می‌توانید به‌راحتی کار پیش ببرید.

کافی است لینک وبینار را در اختیار شاگردان قرار بدهید تا بتوانند در وبینار شرکت کنند.

 

4. امکان برگزاری در تعطیلات

تعطیلات یکی از بهترین فرصت‌ها برای برگزاری وبینارها هستند. بعید است افراد زیادی مایل باشند در تعطیلات نوروز در یک همایش حضوری شرکت کنند؛ ولی همین افراد دوست دارند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند.

 

اگر مدرس هستید، هرچه زودتر برگزاری وبینارها را شروع کنید و تاثیر آن را بر کارتان مشاهده کنید.

 

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 17

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب