کتاب الکترونیکی بسازید!
کتاب الکترونیکی بسازید
4.9
(15)

کتاب الکترونیکی چیست؟

کتاب الکترونیکی که به انگلیسی eBook نامیده می‌شود، یک کتاب کوچک و کم‌حجم است که روی موبایل یا کامپیوتر خوانده می‌شود. رایج‌ترین فرمت کتاب الکترونیکی، PDF است. البته کتاب‌های با فرمت epub هر روز رایج‌تر می‌شوند چون خواندن آن‌ها روی موبایل راحت‌تر است. دلیلش آن است که در epub محتوای هر صفحه ثابت نیست و متناسب با اندازه صفحه نمایش، مطلب نمایش داده می‌شود.

به عنوان مدرس به چند کتاب الکترونیکی نیاز دارید. برخی از آن‌ها بهتر است رایگان باشد و در سایت‌های مختلف منتشر شود. همچنین می‌توانید چند ایبوک برای فروش داشته باشید. حجم این کتاب‌ها می‌تواند حدود 10 تا 20 صفحه باشد.

هدف ایبوک می‌تواند جذب مشتری باشد. بسیاری از مخاطبانم مرا با اولین کتاب الکترونیکی‌ام که حدود 10 سال پیش منتشر کردم شناختند. نام آن «101 عنوان برای ساخت تبلیغات پرفروش» بود. این ایبوک تا به‌حال چند صد هزار بار دانلود شده است.

نکته بسیار مهم در کتاب‌های الکترونیکی زیبایی آن است. عالی بودن محتوا کافی نیست. یک ایبوک پردانلود باید جلدی زیبا و جذاب داشته باشد. همچنین متن داخل آن صفحه‌آرایی شده باشد، یعنی شامل عکس، نمودار، جعبه، جدول و … باشد. اگر فقط متنی را در نرم‌افزار وُرد تایپ کنیم و آن را با فرمت PDF ذخیره کنیم به موفقیت چندانی نخواهیم رسید.

 

هدف از تولید کتاب الکترونیکی

معیار شما در تولید کتاب الکترونیکی باید این باشد که حتی اگر مخاطب قصد نداشت آن را مطالعه کند، با یک نگاه اجمالی به این نتیجه برسد که شما در کارتان عالی هستید و بهتر است برای یادگیری بیشتر شما را دنبال کند.

 

پس با ایبوک می‌توانیم یک ذهنیت بسیار عالی از خود و آموزش‌هایمان ایجاد کنیم. باز تاکید می‌کنم: فکر نکنید اگر محتوا عالی باشد لزوما مورد استقبال واقع خواهد شد. این یکی از نکات صنعت آموزش است که شاید از آن اطلاع ندارید!

 

فروش خودکار ایبوک

یکی از مزیت‌های بسیار خوب کتاب الکترونیکی این است که می‌تواند به‌صورت خودکار فروخته و ارسال شود. یعنی خریدار پس از پرداخت مبلغ به صفحه دانلود هدایت شود. اگر سایت‌تان را با سایت‌ساز رایگان «وردپرس» درست کنید، چنین امکانی به‌راحتی مهیا است.

همچنین ایبوک‌های رایگان این مزیت را دارند که به‌علت حجم کم، خیلی راحت در سایت‌های زیادی پخش می‌شوند و افراد بیشتری با شما آشنا می‌شوند.

 

چگونه کتاب الکترونیکی بسازیم؟

اگر بخواهید یک کتاب الکترونیکی زیبا و حرفه‌ای تولید کنید می‌توانید از نرم‌افزار InDesign استفاده کنید. با این نرم‌افزار می‌توانید کتاب خود را به PDF و همچنین epub تبدیل کنید.

وقتی کارم را شروع کردم سایت‌های معروفی برای فروش کتاب الکترونیکی وجود نداشت. ولی حالا به‌راحتی می‌توانید ایبوک خودتان را در سایت‌های پرمخاطبی آپلود کنید تا فروخته شود. سایت‌هایی مثل فیدیبو و کتابراه از این دست هستند. از این فرصت به‌خوبی استفاده کنید.

 

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 15

کتاب مدرس مرجع

چگونه بهترین مدرس حوزه خود باشیم و زندگی دیگران را متحول کنیم؟

220.000 تومان

فقط 132،000 تومان

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب