4 روش برای جلب‌توجه مخاطبان به‌کمک بلاگ
4 روش برای جلب‌توجه مخاطبان به‌کمک بلاگ
4.7
(15)

چطور می‌توانید از محتوایی که برای مخاطب بالقوه‌تان تولید کرده‌اید، استفاده کنید که از همان مرحله اول نظر مخاطب را جلب کند؟ در حالت ایده‌آل، در طول زمان به‌عنوان یک تولیدکننده محتوای بزرگ شناخته می‌شوید. حتی ممکن است دنبال‌کننده شبکه اجتماعی ایجاد کنید که جایی برای به اشتراک گذاشتن لینک‌هایی به محتوای جديدتان فراهم کند. شاید حتی پایگاه داده‌هایی بر اساس ایمیل بسازید تا به‌محض انتشار بتوانید محتوای جدید را بفرستید؛ اما بهتر است هنگام تولید محتوا برای بلاگتان به جلب‌توجه خوانندگان فکر کنید. برای این کار می‌توانید از ایده‌های زیر استفاده کنید:

 

1. جذب مخاطب با عنوان

چه چیزی باعث می‌شود روی عنوانی کلیک کنید تا بتوانید متن واقعی را مطالعه کنید؟ آیا روی هر محتوایی که به نظرتان موضوع جالبی دارد، کلیک می‌کنید یا اینکه کیفیت آن عنوان به‌تنهایی نقش مهمی در کلیک کردن با کلیک نکردن شما روی مطلب دارد؟

هنگام بازدید از یک وب‌سایت، اولین چیزی که نظر بیشتر خوانندگان را جلب می‌کند، پست جذاب است. با این حجم انبوه از محتواهایی که مدام در حال به‌روزرسانی هستند، بلاگرها باید در مورد گذاشتن عنوان برای هر پست، مدبرانه عمل کنند. درباره مخاطب هدفتان فکر کنید. چه عنوانی باعث می‌شود آنها روی مطلبی کلیک کنند؟ برای مثال، اگر اغلب خوانندگانی که دنبال نکاتی در خصوص سهام می‌گردند، از سایت شما بازدید می‌کنند، عنوانی که توصیه‌ای به‌روز و جدید را در این زمینه به بازی می‌گیرد، احتمال جلب‌توجه خوانندگان و کلیک کردن را دارد. سعی کنید از زبانی تاثیرگذار و تجانس آوایی چشمگیر و کلیدواژه‌هایی استفاده کنید که در فهرست جست‌وجوی موتور جست‌وجو به چشم بیاید. مراقب باشید موجب گمراهی خوانندگان نشوید. هیچ‌چیز مایوس‌کننده‌تر از این نیست که اسیر عنوانی هیجان‌انگیز شوید و بعد بفهمید محتوای واقعی تقریبا بیهوده است.

 

2. تبدیل به ویدیو و عکس

دلم برای روزهایی که به‌صورت نوشتاری تولید محتوا می‌کردیم، تنگ شده است. بااین‌همه، باید بگویم محتوای چندرسانه ای مولفه بسیار بزرگی است از چیزی که نظر خوانندگان یا بازدیدکنندگان را جلب می‌کند. برای مثال، اگر زمان کوتاهی به بررسی دنیای بلاگ‌نویسی در حوزه غذاها پرداخته‌اید، درمی‌یابید که پستی معمولی، پشت سرهم تصاویری بی‌نظیر با متنی کوتاه دارد که باعث می‌شود هر عکس در نظر خواننده جلوه کند. اگر بخواهید بدانید دستور پخت واقعی از کجا آمده است، باید تصاویر را تا پایان پست رد کنید تا به آن اطلاعات برسيد.

تصاویر، نظر خوانندگان بسیاری را جلب و آن‌ها را تشویق می‌کند محتوای شما را به اشتراک بگذارند و برای خواندن مطالب بیشتر برگردند. عکس‌ها و ویدیوها هم البته به‌خوبی در جایگاه‌های ویژه مشخصی مانند سفر، غذا، مُد، زیبایی، انجام امور شخصی و طراحی به کارتان می‌آیند؛ اما اینکه شاید موضوع انتخابی‌تان فورا محتوایی قوی را به ذهن نیاورد، دلیل نمی‌شود که فکر اضافه کردن تصاویر و ویدیوهای جذاب به پست‌هایتان را کاملا از سر بیرون کنيد.

 

3. دنبال‌کردن ترند روز

گاهی بهترین روش برای تولید محتوای مناسب، به‌ویژه وقتی مشغول پیداکردن ایده هستید، بررسی آخرین ترندهای روز است. بلاگ‌نویسی درباره موضوعاتی که مردم در موردش صحبت می‌کنند، تضمینی بر این مدعاست که آن‌ها محتوای بلاگتان را پیدا می‌کنند و آن را می‌خوانند. کافی است هر هفته زمان بگذارید و به شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری سر بزنید تا هشتگ‌های محبوب و موضوعات داغ روز را بیابید. پیشنهاد می‌کنم به موضوعات جدید توییتر که هر روز ترند می‌شوند، توجه کنید یا اخبار اینستاگرام را دنبال کنید. همچنین، می‌توانید به فیس‌بوک سر بزنید و ببینید آیا سرنخ‌های رایجی را در چیزهایی که دوستانتان به اشتراک می‌گذارند یا در موردش صحبت می‌کنند، پیدا می‌کنید یا نه. ابزار بی‌نظیر دیگری که از آن برای دنبال کردن ترندهای روز استفاده می‌شود، گوگل‌ترندز است.

دقت کنید که کدام صفحه‌ها در همان لحظه معروف‌اند و کدام جست‌وجوها در طول سال در میان مردم محبوب‌تر بوده‌اند. می‌توانید واژه‌هایی را که خودتان جست‌وجو کرده‌اید، تایپ کنید یا کلیدواژه‌هایی را که به‌تازگی از آن‌ها استفاده شده و ترند شده‌اند، مشاهده کنید.

 

4. جذب خواننده با غذا

محتوایی که بر اساس مواد غذایی باشد، برای تمام خوانندگان جذاب است. بااین‌حال، همه ما باید غذا بخوریم! اگر علاقه خاصی به غذاها و خوراکی‌ها دارید یا خوش گذرانید یا دستور پخت‌ها را به‌صورت حرفه‌ای ثبت می‌کنید، بلاگ‌نویسی در حوزه خوراکی‌ها بهترین محتوایی است که می‌توانید تولید کنید! فکر کنید می‌توانید گزارش‌هایی درمورد رستوران‌های محلی محبوبتان بنویسید یا درباره بهترین مکان‌هایی که هنگام سفر از آن‌ها بازدید کرده‌اید، بنویسید. حتما دوست دارید دستور پخت‌های مورد علاقه‌تان را به اشتراک بگذارید یا با بودجه‌ای که کل خانواده را خوشحال می‌کند، غذایی دقیقه نودی را به خوانندگان آموزش بدهید.

 

منبع: کتاب «وبلاگ‌نویسی»
نویسنده: امی لیپولد بِر
ناشر: یادواره کتاب
ترجمه:  آوند دانش 

 

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 15

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب