7 نکته در مورد میکروفن‌های Rode Wireless GO II
7 نکته در مورد میکروفن‌های Wireless GO II
4.4
(22)

 

1. دارای دکمه Power قابل تنظیم

دکمه Power روی Transmitter یا فرستنده این دستگاه که در پک آن دو فرستنده وجود دارد، قابل‌برنامه‌ریزی است و توسط نرم‌افزار Rode Central، می‌توانید تعریف کنید که هنگام رکورد فیلم یا هنگام ضبط صدا با زدن آن میکروفنتان را Mute کنید.

می‌توانید در تنظیمات Rode Central، تعریف کنید که با زدن این دکمه اصطلاحا یک Marker به فایل صوتی اضافه شود. منظور از Marker خطوط عمودی است که بعد می‌توانید در ادیت صوت به‌راحتی آن نقاط را شناسایی کنید. فرض کنید تنظیم را روی گزینه Marker گذاشته‌ایم، اگر چیزی اشتباه شد می‌توانیم با زدن آن دکمه یک Marker روی صوت بیندازیم و بعد هنگام ادیت صوت کار ساده‌تر است.

اگر در سالن‌های همایش سخنرانی می‌کنید، ترجیحا تنظیم آن را روی گزینه Mute می‌گذاریم، که با زدن آن یک لحظه صدا Mute می‌شود و وقتی می‌خواهیم روی سِن مشکلی را حل کنیم، صدا به حضار منتقل نشود.

 

2. ضبط صدا در فرستنده (ویس رکوردر)

Transmitter یا میکروفن‌های مدل Rode، خودشان ویس رکوردر هم هستند و صدا را رکورد می‌کنند؛ ولی چیزی که نمی‌دانستید، این ویس‌رکوردر پر نمی‌شود. در واقع وقتی خود این نرم‌افزار تشخیص داد فضایی برای رکورد ادامه صوت ندارد، قدیمی‌ترین فایل صوتی را به‌صورت خودکار از Transmitter پاک می‌کند. شما بدون اینکه نگران باشید که همایش یا ویدیویی که تولید کرده‌اید در ویس‌رکوردر درونی ذخیره نشود، اتوماتیک فایل‌های قدیمی‌تر پاک می‌شود و فایل جدید جایگزین می‌شود. بنابراین هیچ‌وقت این مشکل پیش نمی‌آید که ظرفیت داخلی پر است و ادامه سخنرانی یا محتوای آموزشی‌تان رکورد نشود.

 

3. ارسال خروجی دیجیتال صدا از طریق پورت USB type C

اگر با همین کابل به یک کامپیوتر یا موبایل دارای ورودی USB type C وصل کنید، صدا به‌صورت دیجیتال به کامپیوتر یا موبایل منتقل می‌شود که کیفیت بسیار بالاتری دارد و کابل باعث افت کیفیت آن نمی‌شود. وقتی با جک 3.5 به یک موبایل یا کامپیوتر وصل می‌کنیم، اطلاعات به‌صورت آنالوگ فرستاده می‌شود که ممکن است با افت کیفیت مواجه شویم، ولی وقتی با این کابل به موبایل وصل می‌کنیم در واقع گیرنده Rode از طرف موبایل یک میکروفن تشخیص داده می‌شود و با بالاترین کیفیت ممکن می‌توانیم صدا را در موبایل یا کامپیوتر رکورد کنیم.

 

4. دارای گیره‌ای با ابعاد استاندارد برای اتصال به دوربین

گیره‌ای که روی گیرنده این میکروفن طراحی شده است، در واقع ابعادش طوری استاندارد شده که روی کفشک دوربین به‌راحتی قابل‌نصب است و خیلی تمیز و حرفه‌ای می‌توانید روی دوربین گیرنده را نصب کنید و از آن استفاده کنید.

 

5. استفاده از فرستنده و گیرنده به‌عنوان انتقال‌دهنده صدا

نکته پنجم این است که شما هیچ الزامی ندارید از میکروفن‌های فرستنده این دستگاه استفاده کنید. می‌توانید هر میکروفن یقه‌ای را به‌شرط اینکه پورت خروجی‌اش TRS باشد،  به فرستنده وصل کنید و از فرستنده و گیرنده فقط به‌عنوان انتقال‌دهنده بی‌سیم صدا استفاده کنید.

در واقع می‌توانید در همایش‌ها به‌جای اینکه یک مکعب نسبتا بزرگ را به لباستان بزنید، از میکروفن یقه‌ای استفاده کنید و انتهای میکروفن یقه‌ای را به Transmitter وصل کنید و انتقال از این طریق اتفاق می‌افتد.

 

6. رکورد صدا با 2 کیفیت

ششمین نکته که خیلی حرفه‌ای و سطح بالا است، این است که وقتی در حالتی رکورد می‌کنید که دو فرستنده صدا را به یک گیرنده می‌فرستند و صداها با هم ادغام می‌شود، گزینه‌ای به اسم Safety Channel وجود دارد که در تنظیمات Rode Central، می‌توانید فعال کنید.

در این حالت صدا دو بار رکورد می‌شود، یکبار با بلندی اصلی و یکبار با 20db ضعیف‌تر. مزیت این است که جاهایی که صدا بلند است و باعث صداهای اضافی در میکروفن می‌شود، در آن نسخه‌ای که با تضعیف رکورد شده، صدا همچنان تمیز، باکیفیت و قابل‌استفاده است.

 

7. آپدیت و اضافه شدن امکانات جدید

هفتمین نکته بسیار جذاب که برخلاف تمام میکروفن‌های دیگر است، این است که Rode مرتب آپدیت‌هایی می‌دهد که از طریق نرم‌افزار Rode Central، می‌توانید سخت‌افزارتان را آپدیت کنید. وقتی شرکت Rode این محصول را به بازار ارائه کرد، در تمام کاتالوگ‌ها نوشته شده بود که در Transmitterها 24 ساعت می‌توانید صدا را رکورد کنید. اگر الان Rode خود را آپدیت کنید، می‌بینید که تا 40 ساعت می‌توانید رکورد کنید.

نکته این است که با آپدیتی که در این سخت‌افزار انجام شده است، نوع Compression عوض شده است و فایل‌ها را می‌تواند روی Transmitterها فشرده‌تر ذخیره کند. بنابراین به‌جای 24 ساعت تا 40 ساعت می‌توانید صدا را رکورد کنید.

در آینده هم شاید آپدیت‌های جدید امکانات جدیدی را به این دستگاه اضافه کند.

امیدوارم از این 7 نکته لذت برده باشید.

 

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 22

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب