5 گام برای تهیه چک‌لیست تولید محتوا
5 گام برای تهیه چک‌لیست تولید محتوا
4.7
(18)

آیا می‌دانستید اگرچه 93 درصد بازاریابان B2B از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند، اما فقط 42 درصد آن‌ها واقعا می‌دانند چه می‌کنند؟ یعنی بیش از نصف بازاریابان محتوا در تاریکی و ابهام، محتوا تولید می‌کنند. به نظر می‌رسد داشتن یک استراتژی محتوای دقیق،‌ کلید موفقیت است. مطالعه‌ای نشان داد که بازاریابان B2B که استراتژی محتوای دقیقی دارند، خود را در بازاریابی محتوا موثرتر از دیگران می‌دانند. پس، بازاریابانی که می‌خواهند در بازاریابی محتوا موفق شوند، باید برنامه روشنی در ذهن داشته باشند. ما یک چک‌لیست تولید محتوا طراحی کرده‌ایم تا مطمئن شوید همه موارد در جای درست خود قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید محتوای مفید و جذاب تولید کنید، 5 گام زیر را انجام دهید.

 

1. به نتیجه نهایی فکر کنید: می‌خواهید با تولید محتوا به کجا برسید؟

امیدوارید با تولید محتوا چه منفعتی برای کسب‌وکارتان به دست آورید؟ یادتان باشد رئیس اهمیتی نمی‌دهد که محتوایتان ویروسی می‌شود یا نه. بلکه فقط می‌خواهد بداند این محتوا چه ارزشی به کسب‌وکار اضافه می‌کند. آیا دنبال شناساندن برند هستید؟ یا می‌خواهید مشتریان علاقه‌مند را به تیم فروش معرفی کنید؟ اگر هدف خود از تولید محتوا را مشخص کنید، سایر گام‌ها خودبه‌خود مشخص می‌شوند.

 

2. مشتری محور باشید: ببینید مشتریان دوست دارند چه مطالبی بخوانند

اگر در صنعت شیرینی هستید، نوشتن مقاله درباره غذاها انتخاب درستی نیست. محتوای شما باید تا حد ممکن به مشتریانتان ربط داشته باشد. یک راه سریع برای پیدا کردن موضوعات موردعلاقه مشتریان این است که ببینید رقبا درباره چه موضوعاتی مطلب می‌نویسند. چندین ابزار آنلاین برای این کار وجود دارد، اما Social Crawlytics یکی از بهترین ابزارها برای شناسایی محبوب‌ترین محتوای تولید ‌شده توسط رقبا است.

 

3. قالب محتوا را تعیین کنید: چه نوع محتوایی پیامتان را به بهترین شکل منتقل می‌کند؟

اسلایدها، اینفوگرافیک‌ها، مقالات طولانی و… از انواع گزینه‌ها هستند، اما توجه خوانندگان محدود است. ببینید کدام قالب محتوا پیام موردنظرتان را به جذاب‌ترین شکل ممکن ارائه می‌دهد.

 

4. وقتی آن‌ها حضور دارند، شما هم حضور داشته باشید: کی باید محتوایتان را به اشتراک بگذارید؟

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که اطلاعات با سرعتی عجیب می‌آیند و می‌روند و احتمال زیادی وجود دارد که محتوای شما به‌راحتی میان سایر محتواهای مشابه گم شود. اگر می‌خواهید محتوایتان شانسی برای جلب‌توجه خواننده داشته باشد، باید آن را به‌موقع ارسال کنید. به‌عبارت‌دیگر، باید بدانید مشتری چه زمانی آنلاین است یا چه زمانی وبلاگتان را مطالعه می‌کند. به نظر می‌رسد بهترین زمان ارسال پست در وبلاگ‌ها، صبح است. البته این زمان به نوع مخاطبانتان بستگی دارد. برای تعیین زمان‌های بهتر اشتراک‌گذاری پست‌ها از گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید.

 

5. پیامتان را ارسال کنید: محتوای خود را آزادانه تبلیغ و پخش کنید

انتظار نداشته باشید خوانندگان فقط به دلیل مطالب و محتوایی که پست کرده‌اید، سراغتان بیایند. فقط تولید محتوای عالی کافی نیست. تنها راهی که دیگران متوجه می‌شوند شما محتوای فوق‌العاده‌ای تولید می‌کنید این است که آن را به شکلی در اختیارشان قرار دهید و به آن‌ها معرفی کنید. محتوای خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی، انجمن‌های آنلاین مرتبط یا سایت‌های بازاریابی کتاب و محتوا مانند Digg و StumbleUpon به مخاطبان معرفی کنید. حتی می‌توانید آن را در یک کمپین ایمیلی و به‌طور مستقیم برای مشتریانتان ارسال کنید! اگر خودتان برای خودتان تبلیغ نکنید، هیچ‌کس دیگری این کار را برایتان انجام نخواهد داد.

 

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 18

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب