تاثیر بلاگ‌ها در دنیای امروزی چیست؟
چگونه بلاگ‌ها در دنیای امروزی تاثیر گذارند؟
4.9
(8)

احتمالا تابه‌حال واژه‌ بلاگ را از زبان بسیاری از مردم شنیده‌اید و دیده‌اید که در خبرهای روز و در برنامه‌های خبری تلویزیون به کار می‌رود. حتی ممکن است فرزند یا دوست با همکاری داشته باشید که بلاگ دارد. بلاگرها با کسب‌وکارها همکاری می‌کنند و کسب‌وکارها هم بلاگ مخصوص خودشان را می‌سازند تا به مشتریانشان دسترسی پیدا کنند. اما اینکه تمام این افراد می‌گویند صاحب بلاگ هستند، چه معنایی می‌دهد؟ بلاگی که یک نوجوان نوشته، با بلاگی که نویسنده آن مدیرعامل است، چه چیزهای مشترکی دارد؟

 

بلاگ چیست؟

اگر دقیقا نمی‌دانید بلاگ چیست، به خودتان سخت نگیرید. واژه Blog (بلاگ) در واقع، از ترکیب دو واژه‌ای Web و Log ساخته شده است. بنابراین، اگر این واژه ساختگی به نظر می‌رسد، باید بگویم حق با شماست. در حالت اصلی،  Blog مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های وب‌سایتی است که ترتیب زمانی دارد و بیشتر مثل دفترچه خاطرات روزانه نوشته و سازمان‌دهی می‌شود؛ درست مانند سبک نوشتاری غیررسمی که ارتباطات شخصی را شرح می‌دهد. در طول سال‌ها، واژه‌ای Blog مجموعه گسترده و متنوعی از ارتباطات آنلاین و رسانه را توصیف می‌کند. همچنین بلاگ نویسی روزبه‌روز در حال رشد و تحول است.

بسیاری از مردم برای ثبت اتفاقات و امور روزمره‌شان از وبلاگ استفاده می‌کنند. این اشتیاق برای برقراری ارتباط در تمامی رسانه‌ها (از ثبت عکس در آلبوم‌ها گرفته تا گرفتن عکس‌های دیجیتالی) دیده می‌شود. اگر مشتاقید جزئیات زندگی شخصی‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید، می‌توانید از طریق بلاگ نویسی، به‌درستی و با سرعت آن کار را انجام دهید.

 

5 کاربرد استفاده از بلاگ‌ها

1. به اشتراک گذاشتن اطلاعات

گاهی یک وبلاگ هدفی جز به اشتراک گذاشتن اطلاعات ندارد. برای مثال، روزنامه‌نگاران با بلاگ‌هایشان اخبار محلی و ملی و بین‌المللی را پوشش می‌دهند. منتقدان و مفسران از بلاگ‌ها برای بیان نظرات و پیش‌بینی‌هایشان استفاده می‌کنند. مربیان نیز دانش آموزان و والدین را از مسائل درسی و تاریخ‌های مهم مطلع می‌سازند. همچنین، بسیاری از افرادی که در محیط کارشان حضور ندارند و به لحاظ جغرافیایی دور هستند، می‌توانند درباره پروژه‌های مشترک خود از طریق بلاگ با همکارانشان ارتباط برقرار کنند و از مسائل مهم باخبر شوند. موارد استفاده بلاگ‌هایی که اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند، واقعا نامحدود است.
یکی از وبلاگ‌های محبوب در این زمینه TechCrunch است. این بلاگ هرگونه خبر اینترنتی را پوشش می‌دهد؛ از اخباری در مورد آخرین استارتاپ‌ها گرفته تا جدیدترین ابزارهای فناوری. این بلاگ همیشه در حال به‌روزرسانی صفحه خود با اخبار تازه در دنیای فناوری است. ممکن است همه پست‌های آن برایتان سودمند نباشد؛ اما اگر تلاش می‌کنید با سرعت سرسام‌آور نوآوری‌ها و فناوری در فضای مجازی همگام شوید، TechCrunch و بلاگ‌هایی مانند آن، منابعی ارزشمند به شمار می‌روند.

 

2. درآمدزایی

زمان بسیاری را صرف ساختن و نوشتن و تبلیغ محتوای بلاگتان کرده‌اید و حالا حاصلش پیدا کردن طیف وسیعی از مخاطبان است. چرا نباید از این فرصت استفاده و درآمدزایی کنید؟ این سوالی است که بلاگری محبوب پرسیده و شما می‌توانید از راه‌های مختلفی به فکر کسب درآمد باشید. همین‌طور که دنیای مجازی متحول می‌شود و تکامل می‌یابد، راه‌های پول درآوردن هم تغییر می‌کند و بیشتر می‌شود!

لازم به ذکر است که برندها و شرکت‌هایی در حوزه روابط عمومی، در مورد این موضوع که بلاگ‌ها می‌توانند در بالا بردن میزان علاقه به محصولات و خدماتشان یا ارتباط با مشتریان تاثیرگذار باشند، اتفاق‌نظر دارند. در واقع، بلاگ‌ها راه بسیار خوبی برای جلو بردن تصمیمات خرید هستند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک، بلاگ‌ها را به وب‌سایتشان اضافه کرده‌اند. آن‌ها با استفاده از بلاگ می‌توانند با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه‌شان صحبت کنند. بلاگرهای مستقل هم به اینفلوئنسرهای آنلاینی تبدیل شده‌اند که با شرکت‌های مختلف همکاری می‌کنند و در ازای آن محصول رایگان یا مبلغی را دریافت می‌کنند. در بیشتر موارد، استفاده از سبک غیررسمی بلاگ به مشتریان کمک کرده تا با افرادی واقعی که در این سازمان‌ها مشغول کار هستند، ارتباط برقرار کنند. این ارتباط شخصی، به اعتبار شرکت می‌افزاید و اغلب باعث افزایش آگاهی مشتری از برند و ارزش‌های آن می‌شود.

 

3. ترویج یک هدف

تعدادی از افراد، اهداف دیگری در خصوص نوشتن یک بلاگ دارند؛ چیزی فراتر از پرداختن به زندگی روزمره و اتفاقات آن. در واقع آن‌ها دنبال ترویج یک هدف یا رسالت هستند. درحالی‌که بسیاری از بلاگرها ابتدا جایگاه خود را در فضای مجازی پیدا می‌کنند و بعدها با کمک آن از تاثیر پلتفرمشان برای جذب موسسه یا سازمان موردنظرشان بهره می‌برند، هدف بقيه از ساختن فضایی آنلاین مبارزه کردن برای رسیدن به اهدافشان است.

هدف کاترین استون، سازنده بلاگ Postpartum Progress که گروهی از مشترکان را دارد، افزایش آگاهی درباره افسردگی پس از زایمان و حمایت از زنانی است که به‌تازگی مادر شده‌اند و همین‌طور زنان باردار. این سایت پرخواننده‌ترین وبلاگ در جهان است و به موضوعاتی در مورد افسردگی پس از زایمان و بیماری‌های روحی مادران می‌پردازد.

 

4. خلاقیتتان را به رخ دیگران بکشید

زمانی که بلاگ نویسی را شروع کردم، زنی خانه‌نشین با دو فرزند دو و چهار ساله بودم. من از کسی که عاشق نوشتن و نواختن موسیقی و نقاشی کردن بود، به زنی تبدیل شدم که هر روز زیر بار کارهای خانه کمرش خم می‌شد. بلاگ نویسی برای من فرصتی خوبی بود تا خلاقیت نهفته‌ام را به همه نشان دهم! دنیای بلاگ نویسی فرصت‌های بی‌شماری را برای نشان دادن خلاقیت و نوآوری در اختیار ما می‌گذارد. به عکاسی علاقه‌مندید؟ وبلاگی پر از عکس بسازید که تمرکزش فقط روی عکس‌هایتان باشد! سرگرمی پنهانی دارید که تقریبا در زندگی روزمره‌تان به آن نپرداخته‌اید؟ همراهانتان را با بلاگتان پیدا کنید و بگذارید آوازه‌تان همه‌جا بپیچد!

ازآنجاکه بلاگ‌ها ارزان یا حتی رایگان هستند و می‌توانند به‌راحتی با قوه تخیل ما تغيير کنند، گزینه‌های هوشمندانه‌ای هستند برای کسانی که می‌خواهند خلاقیت را چاشنی زندگی‌شان کنند.

 

5. پایه‌ریزی پلتفرم آنلاین

آیا با اصطلاح اینفلوئنسر آنلاین آشنایید؟ این افراد در زمینه خاصی مثل سفر یا مد تخصص دارند و از این تاثیر برای به دست آوردن درآمد و موضوعاتی مرتبط با حوزه فعالیت خود مانند سفرهای کوتاه یا خریدهای فراوان استفاده می‌کنند. برای بسیاری از بلاگرها، وبلاگ به‌تنهایی راهی است برای اینفلوئنسر شدن. ایجاد بلاگ روشی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط با دیگران و ساختن انجمنی بزرگتر در بستر اینترنت است تا به میزان مشخصی از مخاطب دست یابید و تاثیر آنلاین فوق‌العاده‌ای را پایه‌ریزی کنید. برخی از بلاگرها این کار را به این امید انجام می‌دهند که در آینده قرارداد نوشتن یک کتاب را ببندند؛ درحالی‌که بقیه از وبلاگشان به‌عنوان فرصتی برای نشان دادن مهارتشان در زمینه‌ای خاص استفاده می‌کنند.

 

نتیجه

بنابراین اگر سرگرمی خاصی دارید یا به چیزی علاقه‌مندید و می‌خواهید درباره‌اش صحبت کنید، این کار را در وبلاگتان انجام دهید. هر کسی که علاقه شما را ‌به اشتراک بگذارد، خواننده بالقوه‌تان محسوب می‌شود و همیشه در هر کجا دنبال کشف اطلاعات بیشتری است. همچنین این راهی بسیار عالی برای پیدا کردن افرادی شبیه خودتان است تا به این طریق به یک انجمن آنلاین بپیوندید یا جامعه آنلاین تازه‌ای تشکیل دهید!

 

منبع: کتاب «بلاگ‌ نویسی»
نویسنده: اِمی لیپولدبِر
ناشر: آوند دانش
ترجمه: مینا وحید یونس

 

 

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 8

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب