6 ترفند برای پخش زنده ویدیوهای از پیش ضبط‌شده
6 ترفند برای پخش زنده ویدیوهای از پیش ضبط‌شده
4.3
(11)

ویدیوی لایو در مقایسه با محتوای از قبل تولید‌شده توجه مخاطب را برای مدت‌ طولانی‌تری جلب می‌کند، اما ریسک ظاهر شدن اشکالات فنی در آن واقعا جدی است. استریم یا پخش زنده ویدیوهای از پیش ضبط‌شده شما را از این مشکلات دور نگه می‌دارد و خیلی هم راحت است.

ویدیوهای زنده 10 تا 20 برابر بیشتر از محتوای از پیش تولید‌شده توجه بینندگان را به خود جلب می‌کنند، اما پخش زنده چالش‌های خاصی مثل اشکال فنی و ساعت‌ها نشستن مقابل کامپیوتر را دارد. چه می‌شد اگر راحت‌تر می‌توانستیم از مزایای پخش زنده بهره ببریم؟ خوشبختانه راهی برای آن وجود دارد. پخش زنده ویدیوهای از پیش ضبط‌شده همه مزایای لایو را دارد، اما مشکلات آن را ندارد. به‌علاوه، انجام آن آسان است.

در پخش زنده ویدیوهای از پیش ضبط‌شده، شما یک برنامه ضبط‌شده را آپلود کرده و زمان پخش آن را مشخص می‌کنید. سپس ویدیوی شما در زمان انتخابی خودتان با یک برچسب لایو در پلتفرم‌ هدف و در فید فالوئرها ظاهر می‌شود. این روش را «آپلود و استریم» می‌نامند و کارتان را بسیار ساده می‌کند.

 

1. وقتی حتی در اداره یا خانه نیستید، لایو برگزار کنید

نزدیک به یک‌سوم کاربران اینترنت مدام لایو تماشا می‌کنند. یکی از دلایل کاربران برای تماشای مداوم لایو بعضی تولیدکنندگان محتوا، ثبات این افراد است، زیرا مدام و بر اساس یک برنامه زمان‌بندی مشخص لایو برگزار می‌کنند. بااین‌حال، مشکلات زندگی همیشه به شما اجازه نمی‌دهد پای کامپیوتر خود باشید. مثلا باید به سفر بروید، برنامه کارتان در بازه خاصی حسابی شلوغ است یا می‌خواهید برای یک‌بار هم که شده در زمان مناسب شام بخورید. «آپلود و استریم» دوست جدید شما است.

برای تهیه ویدیوهای لایو از نرم‌افزارهای بافِر، هوت‌سوئیت یا اسپروت‌سوشیال استفاده کنید. حتی می‌توانید تقویم برگزاری لایو مصاحبه‌ یا معرفی محصول خود را از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید تا این ویدیوها در زمان مشخص به طور خودکار پخش شوند. حتی نیازی نیست درِ لپ‌تاپتان را باز کنید. به‌علاوه، حتی اگر خودتان زنده مقابل دوربین نروید، این پخش خودکار یک رویداد تعاملی است، زیرا بینندگان می‌توانند هنگام پخش آن با یکدیگر گفتگو کنند.

 

2. قبل از استریم، ویدیو را اصلاح و ویرایش کنید

حتی اگر ترس صحنه ندارید، خیلی احتمال دارد که مقابل دوربین رشته افکارتان از هم بپاشد و به‌ویژه اگر این اتفاق در یک رویداد جدی مثل جلسه آموزشی یا نمایش محصول بیفتد، اصلا جالب نیست. وقتی ویدیوی استریم را از قبل تهیه کنید، می‌توانید آن را بارها ضبط کنید تا به نسخه دلخواهتان برسید. تکان‌ها و مکث‌های ناخوشایند را حذف کنید، ویدیوی ویرایش‌شده را آپلود کنید و از این‌که مقابل دوربین شبیه سخنرانان حرفه‌ای به نظر می‌رسید، لذت ببرید.

 

3. از اشکالات فنی اجتناب کنید

حالا فرض کنید به خودتان جرئت داده‌اید و لایو برگزار کرده‌اید. همه چیز دارد خوب پیش می‌رود که…. ناگهان تصویر ثابت می‌شود. فاجعه است! به‌ویژه اگر وسط رویدادی باشید که نمی‌شود آن را تکرار کرد، مثل مصاحبه با یک شخصیت خاص یا با جمع مهمانان. نمی‌‌خواهم شما را بترسانم، اما بیش از 50 درصد بینندگان در عرض 90 ثانیه یا کمتر از یک استریم پر زرق‌وبرق صرف‌نظر می‌کنند و از آن خارج می‌شوند. «آپلود و استریم» به شما امکان می‌دهد به‌راحتی از این سناریو اجتناب کنید. ویدیوهای برنامه‌ریزی‌شده در زمان مشخص از پایگاه شما پخش می‌شوند، بنابراین از نظر اتصال اینترنت مشکلی نخواهید داشت. حتی اگر برق برود، ویدیوی شما همچنان بدون مشکل پخش می‌شود.

 

4. از الگوریتم رسانه‌های اجتماعی بهره ببرید

با این‌که الگوریتم هر پلتفرم اجتماعی متفاوت است، اما همه آن‌ها محتوای لایو را به‌خاطر حس اکتشافی که در مخاطب ایجاد می‌کند، در اولویت قرار می‌دهند. این کارشان واقعا موثر است. مثلا، برندهای مهم با 5000 تا 10000 فالوئر در فیس‌بوک، نرخ تعامل 1.12 درصد در ویدیوهای لایو دارند که دوبرابر نرخ تعامل ویدیوهای معمولی است. وقتی علامت لایو برند شما در فید فالوئرها ظاهر می‌شود، نوعی حس فوریت در آن‌ها ایجاد می‌کند، زیرا دوست دارند هروقت که در این رسانه فعال هستید، به شما بپیوندند.

 

5. استریم‌های قبلی خود را برای بازپخش برنامه‌ریزی کنید

وقتی مشغول تهیه یک برنامه استریمینگ قوی هستید، باید به کارایی بالای آن فکر کنید. استفاده حداکثری از هر استریم، یک پیروزی بزرگ است. نرخ تعامل در فیس‌بوک بعدازظهرهای سه‌شنبه و پنجشنبه از همیشه بیشتر است. در اینستاگرام، عصرها شانس بیشتری دارید. با روش «آپلود و استریم»، نیازی نیست دوباره مقابل دوربین بروید و برای بهینه‌سازی ویدیوی خود برای کانال‌‌ها و منطقه‌های زمانی مختلف، چندین بار لایو برگزار کنید. فقط با یک‌بار ضبط می‌‌توانید ویدیوی خود را بعدا برای افرادی بازپخش کنید که دفعه اول نتوانستند آن را تماشا کنند.

 

6. ویدیوهای از پیش ضبط‌شده را پخش و بازپخش کنید تا همیشه لایو داشته باشید

قدرت تکرار را دست‌کم نگیرید. با ویژگی جدید بازپخش ویدیو، می‌توانید بهترین محتوای خود را در کانال‌های مختلف برای بازپخش تنظیم کنید تا همیشه برای جذب مجدد بینندگان قبلی و جذب مخاطبان جدیدی که اتفاقی با صفحه شما آشنا می‌شوند، لایو داشته باشید. این روش به‌ویژه زمانی عالی است که در لایو خود یا کدهای QR محصولی می‌فروشید یا لینک‌هایی را تبلیغ می‌کنید. با بازپخش مداوم ویدیوی خود، افراد بیشتری فرصت تماشا و خرید پیدا می‌کنند. تبریک می‌گویم! حالا شما کانال فروش 24 ساعته خود را ایجاد کرده‌اید!

اگر تاکنون از روش استریم ویدیوهای از پیش ضبط‌شده استفاده نکرده‌ا‌ید، دیگر تعلل نکنید. با این روش در وقتتان صرفه‌جویی می‌کنید، روند کارتان را ساده می‌کنید، از بهترین محتواهای خود بهره بیشتری می‌برید و همیشه ویدیوی لایو و پویا به مخاطبان ارائه می‌دهید.

 

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 11

کتاب مدرس مرجع

چگونه بهترین مدرس حوزه خود باشیم و زندگی دیگران را متحول کنیم؟

220.000 تومان

فقط 132،000 تومان

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب