افزایش بازدید سایت با نمایش پست‌های مرتبط
نمایش پست‌های مرتبط
4.9
(14)

یکی از نکاتی که صاحبان سایت باید به آن توجه کنند نرخ ماندگاری کاربران در صفحات وب‌سایت است. هرچه زمان ماندگاری افراد در سایت بیشتر باشد، محتوای بیشتری را مطالعه می‌کنند و باعث می‌شود امتیاز سایت و صفحات سایت شما بهبود یابد. توجه داشته باشید که گوگل اهمیت بسیار زیادی به این موضوع می‌دهد؛ پس برای افزایش زمان ماندن کاربران در صفحات سایت باید اقدامات هدف‌‌داری انجام داد. نمایش پست‌های مرتبط در مقالات یکی از کارهایی است که باعث می‌شود کاربران محتوای بیشتری مطالعه کنند و باعث افزایش زمان ماندگاری در سایت خواهد شد.

افزونه‌های زیادی وجود دارد که این قابلیت را به سایت اضافه می‌کند. کار این افزونه‌ها این است که با توجه به موضوع، دسته‌بندی و برچسب‌ها، پست‌های مرتبط را شناسایی و پیشنهاد می‌کند و می‌توان لینک آن‌ها را بین متن مقاله قرار داد. در روشی دیگر، پست‌های مرتبط را می‌توان در انتهای هر مقاله قرار داد؛ یعنی پایان هر مقاله، مثلا 4 پست مرتبط را نمایش دهیم.

 

قرار دادن لینک پست‌های مرتبط در متن مقاله

اگر می‌خواهید هنگام مقاله‌نویسی، لینک پست‌های مرتبط را در متن مقالات داشته باشید، می‌توانید از افزونه Interlinks Manager استفاده کنید. این افزونه بخشی در ستون سمت چپ صفحه نوشتاری مقاله اضافه می‌کند و پست‌های مرتبط را برای شما فهرست می‌کند. لینک هر پستی که بخواهید را می‌توانید کپی کنید و در هر بخش از مقاله که مد نظر دارید قرار دهید.

نمایش پست‌های مرتبط

با استفاده از این ابزار می‌توانید یک مقاله را به چند مقاله مرتبط دیگر لینک دهید و این کار باعث می‌شود تا نرخ ماندگاری کاربران در سایت افزایش یابد و صفحات بیشتری دیده شود. Interlinks Manager یک افزونه پولی است اما می‌توانید از نمونه‌های رایگانی که عملکرد مشابه دارند استفاده کنید.

افزونه Internal Link Juicer کاملا رایگان

افزونه Related Posts Thumbnails Plugin for WordPress کاملا رایگان

قرار دادن پست‌های مرتبط در انتهای مقالات

یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌توان پست‌های مرتبط را نمایش داد، انتهای هر مقاله است. خیلی از قالب‌ها و پوسته‌ها این امکان را برای صفحه مقالات در نظر می‌گیرند. احتمالا در سایت‌های زیادی دیده‌اید که انتهای یک مقاله، 4 یا 3 مقاله دیگر قرار دارد و وقتی دقت می‌کنید می‌بینید مرتبط با چیزی است که مطالعه کرده‌اید؛ اما اگر به هر دلیلی پوسته سایت شما این قابلیت را نداشت می‌توانید از افزونه Contextual Related Posts استفاده کنید. بعد از نصب این افزونه، به بخش تنظیمات آن بروید و تعریف کنید که چند ردیف و ستون باشد و پست‌های مرتبط را بر چه اساسی (دسته‌بندی، برچسب و…) تشخیص دهد.

افزونه Contextual Related Posts

اگر تابه‌حال این قابلیت‌ها روی سایت‌تان اجرا نکردید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این کار را انجام دهید چون بعد از چند روز متوجه خواهید شد که افزایش بازدید سایت چقدر افزایش خواهد یافت.

 

کاهش رتبه الکسا

نمایش پست‌های مرتبط در مقالات، اثر مستقیمی در کاهش رتبه الکسا دارد. رتبه‌بندی در الکسا بر اساس تعداد بازدید و زمان بازدید کاربران محاسبه می‌شود؛ پس هر چقدر بتوانید کاربران را در سایت بیشتر نگه دارید، هم تعداد کلیک‌ها در سایت بیشتر می‌شود و هم زمان ماندگاری افزایش می‌یابد و در نتیجه رتبه الکسا کاهش می‌یابد. شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار باید دقت داشته باشید هر لینکی را به‌عنوان پست مرتبط انتخاب نکنید؛ یعنی مقالات سایت را جستجو کنید و مواردی که واقعا مرتبط هستند را قرار دهید.

سایتی مثل گوگل از هوش مصنوعی، ربات‌ها و خزنده‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کند و دائما در حال توسعه آن‌ها است؛ پس سعی نکنید لینک‌سازی‌های نامرتبط انجام دهید چون خیلی زود توسط این ابزارها تشخیص داده می‌شوند و امتیاز منفی برای سایت شما در نظر خواهند گرفت.

 

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 14

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب