8 ویژگی رهبران موفق کسب‌وکار
8 ویژگی رهبران موفق کسب‌وکار
5
(12)

تاریخ جهان پر از مردانی است که با نیروی مطلق اعتمادبه‌نفس، شجاعت و سرسختی به رهبری رسیدند. رهبری یعنی هدایت گروهی از افراد یک سازمان برای یک هدف، نتیجه، یا سطح بالاتر. رهبران بزرگ تعادل میان آینده‌نگری تجاری، عملکرد و شخصیت را پیدا می‌کنند. توانایی ایجاد انگیزه و هدایت دیگران را برای پیوستن به یک ماموریت، یک ویژگی رهبری مثبت است. برای تبدیل شدن به رهبری بهتر، در اینجا چند ویژگی برتر رهبری را برایتان آورده‌ایم.

 

1. چشم‌انداز

رهبران یک چشم‌انداز دارند، که به آن‌ها اجازه می‌دهد حرکت‌های خود را به‌صورت استراتژیک برای رسیدن به اهدافشان برنامه‌ریزی کنند. این ویژگی رهبران، آن‌ها را از مدیران جدا می‌کند. داشتن یک چشم‌انداز روشن، فرد را به یک نوع خاص از افراد تبدیل می‌کند.

 

2. شجاعت

یکی از ویژگی‌های مهم‌ رهبری شجاعت است. داشتن شجاعت بدین معنی است که شما مایلید برای رسیدن به اهدافتان ریسک کنید. همه رهبران شکست‌های بیشتری نسبت به موفقیت خواهند داشت، شجاعت به معنای بلند شدن و تلاش دوباره هنگام زمین خوردن است.

 

3. فروتن باشید

فروتنی اجازه می‌دهد شما اشتباهات خود را بپذیرید. یک رهبر خوب بودن بدین معنی است که وقتی کسی از شما بیشتر می‌داند، بپذیرید و به او فرصتی برای ابتکار عمل بدهید.

 

4. تمرکز

رهبران موفق به‌جای تمرکز بر شکست‌های گذشته، بر موفقیت‌های گذشته‌شان و گام‌های عملی بعدی تمرکز می‌کنند. بدون تمرکز، تلاش‌های شما هدر خواهند رفت و ممکن است به جهات مختلفی هدایت شوید و هرگز به اهدافی که تعیین کرده‌اید، نرسید.

 

5. همکاری

همکاری فرایند کار با یکدیگر، برای رسیدن به یک هدف است. رهبران خوب این توانایی را دارند که همه افراد تیم را در یک صفحه قرار دهند تا کاری انجام شود.

 

6. ارتباط شفاف

یکی دیگر از ویژگی‌های یک رهبر خوب، توانایی موثر و متقاعدکننده است. توانایی برقراری ارتباط واضح با تیم خود یک گفت‌وگوی باز ایجاد می‌کند که به تیم شما امکان می‌دهد سوال بپرسد، نگرانی‌های خود را بیان کرده و مشکل را حل کند. تمرین سخنرانی در یک جمع راه عالی برای یادگیری نحوه برقراری ارتباط واضح و موثر است.

 

7. یکدلی

همدلی و مهربانی یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های یک رهبر است. اگر به دنبال این هستید چگونه رهبری بهتر باشید، باید درک کنید که بدون تیمتان نمی‌توانید به اهدافتان برسید. مهم است که تیم خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که آن‌ها احساس می‌کنند درک می‌شوند. تیمی که احساس کند، شنیده می‌شود، تمایل بیشتری برای همکاری و مشارکت خواهد داشت.

 

8. قابلیت تفویض اختیار

برای اینکه رهبران روی چشم‌انداز خود متمرکز بمانند، باید بتوانند وظایف خود را محول کنند. واگذاری وظایف به کارمندان نشان می‌دهد که به آن‌ها و کارشان اعتماد دارید. رهبران بزرگ با موفقیت وظایف و اهداف را بر اساس نقاط قوت خود به دیگر اعضای تیمشان محول می‌کنند. به همین دلیل است که شناخت تیمتان بسیار مهم است.

این را می‌توان در قانون 80/20 مشاهده کرد که 20 درصد مردم 80 درصد کار را تولید می‌کنند. تلاشگران تیم خود را بشناسید و از آن‌ها برای بهترین و کارآمدترین راه‌ها به‌منظور رسیدن به اهداف جمعی خود استفاده کنید.

 

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 12

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب