ایده‌های خلاقانه در کسب‌و‌کار
4.7
(7)

افکار خلاق در اطراف ما پراکنده‌اند، فکرهایی که از احساس نیاز یا از کمبود چیزی برمی‌خیزند. اگر به فکری بزرگ نشسته‌اید، اینک وقت آن است که برخیزید. نگذارید هیچ چیزی متوقف‌تان کند. فکر بزرگ حرکتی از سوی خدا نیست، حرکتی است از زندگی روزمره که با مشاهده شروع و سپس به آگاهی‌تان وارد می‌شود.

 

باید راه بهتری هم وجود داشته باشد

چه چیزی آزارتان می‌دهد؟ و چه راهی برای رهایی دارید؟
موانع روزانه شما را احاطه کرده‌اند و به شما احساس آزردگی و درماندگی می‌بخشند. این‌ها چیزهایی هستند که وقتتان را تلف می‌کنند و به شما استرس غیر لازم را می‌دهند. شما دو راه دارید، یا گیج و پریشان می‌شوید یا می‌توانید بگویید راه بهتری هم وجود دارد و من این راه را پیدا می‌کنم.

گرایش به بهتر ساختن زندگی همواره مضمون دائمی تاریخ بشر بوده است و بنیانی‌ترین عامل شتاب‌دهنده برای تاریخ بشر. این هسته‌ اصلی انگیزه‌های انسانی است. بدون این گرایش در جهت رشد، نه اتومبیلی وجود خواهد داشت، نه هواپیمایی و نه رایانه‌ای. همچنین از سنجاق‌سر و نی برای نوشابه‌ها اثری نخواهد بود. وقتی روش بهتری وارد زندگی می‌شود، دیگر راه بازگشتی وجود ندارد. می‌توانید تجسم کنید اتومبیلی بدون جای لیوان وجود داشته باشد؟

هیچ‌کس فقط با خوب زندگی کردن نمی‌تواند دلارهای میلیونی بسازد. افراد باهوش، آگاه و خلاق جای پای محکمی را پیدا می‌کنند که بتوانند مسئله‌ آزاردهنده‌ای را حل کنند. همان‌گونه که گفته شده است اگر شما بتوانید تله موش بهتری بسازید، دنیا راهی به در خانه‌ شما خواهد یافت. مهم این است که شما این فرصت را شناسایی کنید. فکرهای میلیون دلاری در همه‌جا هستند و انتظار کسی را می‌کشند که به سراغشان برود. وقتی شما هم این‌گونه به زندگی روزانه‌ خود فکر کنید، آن‌ها را خواهید دید.

پیام من این است که لازم نیست فکری کاملا نوظهور یا پیچیده داشته باشید که ابداع تلقی شود. شما نباید به فکرهایی چون این خیلی ساده است یا این خیلی آسان است اجازه بدهید که شما را از دنبال کردن فکری که به آن نیاز دارید، بازدارند. در بیشتر موارد، زمانی که فکر یا محصولی بسیار ساده یا آسان است و کسی آن را ارائه نکرده، شما با ایده‌ای یک میلیون دلاری رو‌به‌رو شده‌اید.

این مفهوم برانگیزنده، سنگ بنایی برای فکر بزرگ است. ارتباط با افرادی که احساس عجز را به طلای ناب مبدل می‌کنند، بسیار لذت‌بخش است. آنان فکر بسیار ساده‌ای را پرورانده‌اند. آنان مسئله‌ای شخصی را حل کرده‌اند. در این جهان پیچیده و وابسته به فناوری، البته هر فکری ساده نیست؛ اما افرادی تاثیرگذار هستند که بی‌درنگ یک تغییر شگفت ایجاد می‌کنند.

 

در جهت رویاهایتان به حرکت در آیید

قدم 1

از زندگی فعلی‌تان عکس بگیرید. به زندگیتان از یک تا صد نمره بدهید. نود درصد افراد احتمالا در جایی که مایلند باشند، نیستند.

 

قدم 2

تصویری از زندگی بهتری که می‌توانید داشته باشید ترسیم کنید. فهرستی از خواسته‌هایتان تهیه کنید. آسمان محدوده‌ شما است. عواملی چون وقت خانواده، سرگرمی‌ها، کارهای خیریه و بازنشستگی زودتر از موعد را هم در نظر بگیرید.

 

قدم 3

علاقه‌های خود را تعریف کنید. به کارهایی فکر کنید که دوست دارید انجام بدهید، در خانه، سر کار یا آشپزخانه‌ محله‌ خود. فهرستی از آن‌ها تهیه کنید.

 

قدم 4

نقاط قوت و موفقیت‌هایتان را تعریف کنید. فهرستی از توانایی‌ها و تجربه‌هایی که می‌توانید به آن‌ها تکیه کنید و به زندگی مطلوبتان برسید بنویسید. تنها به مهارت‌های شغلی‌تان فکر کنید. یادتان باشد که مهارت‌هایی هم که در زندگی شخصی‌تان کسب کرده‌اید، اهمیت دارند.

 

قدم 5

به روش مطلوب کار کردنتان فکر کنید، تمام‌وقت، پاره‌وقت، در خانه، در حین مسافرت، پشت صحنه یا در حین ایجاد ارتباط با بسیاری از افراد. بدانید که چه روشی را می‌پسندید تا بهترین نوع دادوستد را برای خودتان بیابید.

 

قدم 6

بیانیه‌ خود را بنویسید. این رسالت شخصی شما است، ارزش‌های شما است و آنچه شما را به جلو می‌راند. همه‌ این‌ها نهایت در یک صفحه به نمایش در می‌آیند. برای نوشتن آن باید به تمامی نکته‌هایی که در مورد خودتان کشف کرده‌اید، توجه کنید، از قدم اول تا قدم پنجم. همه‌ این‌ها را به صورت مجموعه‌ای از تقدم‌ها و ارزش‌های خود جمع‌بندی کنید.

 

آینه‌ بغل را بشکنید

اگر مایلید پیشرفت کنید، نباید به پشت سرتان نگاه کنید. مهم نیست چه کسی هستید، همیشه افق تازه‌ای وجود دارد. بزرگ‌ترین اشتباه افراد در میانسالی، به تله افتادن در ذهنیتی است که به شما می‌گوید: بیست سال از عمرتان را در دفتر وکالتتان یا در دفتر پست یا دفتر بیمه گذرانده‌اید. چگونه می‌توانید آن سال‌ها را دور بریزید؟ هر آنچه شما در گذشته انجام داده‌اید به امکانات بعدی کمک می‌کند اما فقط در صورتی موفقیت‌آمیز است که در طول جاده فقط به جلو نگاه کنید.

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 7

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب