چرا باید در زندگی دستاورد داشته باشیم؟
چرا باید در زندگی دستاورد داشته باشیم؟
4.2
(14)

دستاورد فعالیت یا کاری است که معمولا نتیجه بزرگ و قابل‌توجهی ایجاد می‌کند. این کار در یک مدت کوتاه قابل انجام نیست، پس نیاز به خصوصیاتی از طرف شما دارد تا بتوانید آن کار را آن‌قدر ادامه دهید تا به نتیجه مشخص برسید.

خیلی از افراد در طول زندگی‌شان هیچ‌وقت دستاورد بزرگ، ارزشمند و قابل‌توجهی کسب نمی‌کنند و فقط یک زندگی روتین و معمولی دارند. اگر شاغل باشند هر روز سرکار می‌روند، صبحانه می‌خورند، کار می‌کنند و استراحت می‌کنند و فردا باز از اول به‌همین‌صورت ادامه می‌دهند. اگر خانه‌دار باشند یک سری ‌کارهای مشخص دارند.

در این مقاله به 3 دلیل می‌پردازیم که چرا باید یک دستاورد بزرگ داشته باشید و قانع به یک زندگی معمولی نباشید.

 

1. حالتان بهتر خواهد شد

با کسب دستاوردهای بزرگ حالتان بهتر خواهد شد. خیلی از افراد برای بهتر کردن حالشان دنبال کارهای موقتی هستند؛ مثل دیدن فیلم و رفتن به رستوران و مهمانی. این موارد می‌تواند به‌صورت مقطعی حالتان را بهتر کند؛ ولی یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربیات زندگی که افراد کمی آن را تجربه می‌کنند این است که مدت زمانی کافی زحمت می‌کشیم؛ حتی از برخی از تفریحات، راحتی‌ها و لذت‌هایمان صرف‌نظر می‌کنیم و در نهایت به جایی می‌رسیم که یک دستاورد مشخصی کسب کرده‌ایم.

همین باعث می‌شود حالمان بهتر شود و احساس خیلی بهتری نسبت به خودمان پیدا ‌کنیم. متوجه می‌شویم فرد ارزشمندی هستیم و می‌توانیم کارهای بزرگتری انجام دهیم. لذت اصلی ما از انجام کارهایی خواهد بود که آن‌قدر سخت و بزرگ است که خیلی از اطرافیان ما حتی به آن فکر نمی‌کنند.

 

2. نظر دیگران عوض می‌شود

اگر دستاوردی بزرگ داشته باشیم نظر دیگران نسبت به ما عوض می‌شود. احتمالا شما هم در اطرافیان خود دوستان، آشنایان و افرادی را دارید که سال‌ها است درباره ایده‌های بزرگ، کارهای رویایی و اینکه چطور می‌خواهند یک کسب‌وکار بزرگ راه بیندازند یا یک متخصص بشوند، صحبت می‌کنند؛ ولی عملکردشان نشان می‌دهد که تابه‌حال هیچ کاری انجام ندادند و هیچ دستاوردی نداشتند.

اگر یک دستاورد داشته باشیم نظر خانواده و دیگران نسبت به ما عوض می‌شود. درنهایت باید قبول کنیم که هیچ کسی برای تلاش‌های ما و زحماتی که کشیده‌ایم ارزش قائل نیست و اصلا برای دیگران مهم نیست که چه کاری کرده‌ایم؛ بلکه مهم، کسب نتیجه است.

 

3. باعث ارتقا شما می‌شود

اگر یک دستاورد تعریف می‌کنید و سعی می‌کنید به آن برسید تنها نتیجه‌ای که کسب می‌کنید رسیدن به یک دستاورد نیست. در فرایندی که سعی می‌کنید به این دستاورد برسید، خودتان تغییر و رشد می‌کنید.

در واقع ما خودمان را ارتقا می‌دهیم تا به یک دستاورد برسیم؛ ولی در فرایند رسیدن به آن، خودمان هم ارتقا پیدا می‌کنیم و این مانند یک چرخه عمل می‌کند. در این مسیر مهارت‌ها و خصوصیات ارزشمند دیگری کسب می‌کنیم که در ادامه زندگی به ما کمک می‌کند.

 

مهم‌ترین عامل برای رسیدن به یک دستاورد خودمان هستیم. این نکته‌ای است که خیلی از افراد متوجه آن نمی‌شوند؛ چون شرایط خانوادگی‌هایشان خوب نیست، تحصیلات که مدنظرشان بود را نتوانستند کسب کنند و دارایی کافی ندارند، پس نمی‌توانند دستاوردهای بزرگ داشته باشند.

باتوجه‌به تحقیقاتی که انجام شده است، برای به‌دست آوردن موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگ، خیلی مهم نیست که فرد چقدر دارایی دارد یا در چه محیطی تصمیم گرفته به یک دستاورد بزرگ برسد، بلکه  مواردی مثل طرزفکر، خصوصیات و مهارت‌ها که مربوط به خودمان است، اهمیت بسیار بیشتری دارد.

 

این مقاله بخشی از «دوره جدید ارتقا» است.

 

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 14

این 3 کتاب بهترین کتاب‌های بهبود فردی است!

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب