برگزاری وبینار و پخش زنده با Atem Mini
Atem-Mini قیمت
4.9
(37)

شرکت بلک مجیک برای مدرس‌ها و کسانی که می‌خواهند از خانه برنامه‌های آنلاین داشته باشند، دستگاهی منحصر به فرد تولید کرده است. دستگاه Atem Mini که در واقع یک سوئیچر ویدیویی چهار کاناله است، از طریق پورت USB به کامپیوتر وصل می‌شود و کامپیوتر آن را وبکم تشخیص می‌دهد. برای استفاده از این دستگاه نیازی به نصب درایور نیست و به محض اتصال Atem به کامپیوتر، یک وبکم با نام Blackmagic Design به وبکم‌های کامپیوتر اضافه می‌شود و در تمام سایت‌های برگزاری وبینار مثل Clickmeeting، Zoom، Google Meet و همچنین سایت‌های برگزاری وبینار ایرانی قابل استفاده است. البته از این سوئیچر می‌توانید برای پخش زنده در سایت‌هایی مانند آپارات، یوتیوب و … هم استفاده کنید.

 

استفاده از 4 دوربین در پخش زنده یا وبینار

این وبکم بسیار پیشرفته که کیفیتش می‌تواند تا 1080p60HZ باشد، چه تصویری را نشان می‌دهد؟ پشت سوئیچر Atem Mini چهار وروردی HDMI وجود دارد. شما می‌توانید چهار تصویر ورودی داشته باشید. پس وبینار معمولی شما با یک وبکم تبدیل می‌شود به وبیناری با چهار ورودی تصویر که در هر لحظه با زدن دکمه مربوط به آن ورودی روی Atem Mini، ورودی موردنظر انتخاب می‌شود. ورودی‌های دستگاه می‌تواند کامپیوتر، دوربین، کنسول بازی مثل PS4 و … باشد.

امروزه اغلب دستگاه‌های تصویری، خروجی HDMI دارند. شما می‌توانید در وبینار یا پخش زنده خود از دوربین‌های عکاسی DSLR و همچنین دوربین‌های فیلمبرداری استفاده کنید. البته فقط دوربینی قابل استفاده است که خروجی HDMI داشته باشد. در این‌صورت کافی است دوربین را با یک کابل HDMI به Atem Mini وصل کنید تا در وبینارتان از آن استفاده کنید.

Atem Mini ports

 

دو ورودی میکروفن

حتما می‌دانید صدای دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری از طریق کابل HDMI به Atem Mini منتقل می‌شود. علاوه بر این صداها، روی دستگاه دو ورودی میکروفن 3.5mm وجود دارد که می‌توانید صدای دو میکروفن را هم به لایو خود اضافه کنید. پس درواقع می‌توانید 6 صدای ورودی داشته باشید. کنترل صداها و تنطیم بلندی آن چطور انجام می‌شود؟ روی دستگاه دکمه‌های کنترل صدای هر ورودی قرار داده شده است. پس به راحتی با استفاده از Atem Mini می‌توانید بلندی صداها را کنترل کنید یا برخی از صداها را Mute کنید.

 

خروجی HDMI

پشت این سوئیچر حرفه‌ای، یک خروجی HDMI درنظر گرفته شده است. با یک کابل HDMI می‌توانید تصویر خروجی نهایی را به یک مانیتور یا ویدیو پروژکتور منتقل کنید. البته از طریق نرم‌افزار رایگانی که همراه این سوئیچر ارائه می‌شود، می‌توانید تعریف کنید که خروجی HDMI به جای خروجی نهایی، مثلا ورودی دوربین دوم باشد.

 

استفاده از Transitionهای سخت‌افزاری

منظور از transition آن است که وقتی از یک دوربین به دوربین دیگر می‌روید، این انتقال چگونه اتفاق بیفتد. مثلا تصویر دوربین جدید می‌تواند از سمت راست وارد شود و روی تصویر قبلی قرار بگیرد. همچنین می‌توانیم از ترنزیشن Cut استفاده کنیم؛ یعنی تغییر تصویر یکدفعه و بدون هیچ افکتی انجام شود. سوئیچر Atem Mini دارای چند ترنزیشن است که به راحتی قابل استفاده است.

 

امکان فوق‌العاده تصویر در تصویر

فرض کنیم مدرس هستید و وبینار خودتان را به کمک پاورپوینت پیش می‌برید. گاهی می‌توانید از طریق دوربینی که به  Atem Mini متصل است، تصویر خودتان را نمایش بدهید. سپس گاهی از طریق کامپیوترتان و خروجی HDMI آن که به دستگاه وصل است، پاورپوینت را به نمایش بگذارید. ولی یک گزینه جذاب دیگر «تصویر در تصویر» یا اصطلاحا PIP است. در این حالت می‌توانید پاورپوینت را نمایش بدهید و در گوشه صفحه تصویر خودتان هم باشد. به راحتی با دکمه‌های دستگاه می‌توانید این حالت را فعال کنید و همچنین انتخاب کنید که تصویر شما در کدام گوشه صفحه باشد.

تصویر در تصویر Atem Mini

 

نرم‌افزار رایگان Atem Software Control

شرکت Blackmagic برای تمام سوئیچرهای حرفه‌ای خود نرم‌افزاری با نام Atem Software Control طراحی کرده که به صورت رایگان در سایت بلک مجیک ارائه می‌شود. نکته قابل توجه آن است که سوئیچرهای بلک مجیک معمولا چند هزار دلاری هستند؛ ولی نرم‌افزاری که برای کنترل و تنظیمات این سوئیچرها استفاده می‌شود کاملا یکسان است. با نصب این نرم‌افزار می‌توانید کارایی دستگاه را خیلی گسترده‌تر کنید. مثلا امکان حذف پرده سبز از طریق این نرم‌افزار وجود دارد.

Atem-Software-Control

برای استفاده از نرم‌افزار لازم است دستگاه Atem Mini یا از طریق کابل USB یا کابل شبکه به کامپیوترتان وصل باشد.

 

قیمت Atem Mini

سوئیچرهای تصویر معمولا قیمت‌های گران و چند هزار دلاری دارند. شرکت Blackmagic با تولید و عرضه Atem Mini با قیمت 295 دلار در مدت کوتاهی بازار پخش‌های زنده خانگی و همچنین مدرسه‌ها، آموزشگاه‌ها و موسسات آموزشی را در دست خودش گرفته است. توجه کنید که در این سوئیچر با کیفیت، فقط چهار کارت کپچر حرفه‌ای وجود دارد که قیمت آن‌ها به تنهایی شاید بیشتر از 295 دلار باشد! قیمت Atem Mini در ایران بسیار متغیر و با توجه به نرخ ارز است. قیمت حدودی ایتم مینی با توجه به هزینه‌های حمل و گمرک و … چیزی حدود 11 تا 12 میلیون تومان است.

این دستگاه بی‌نظیر به تمام مدرس‌هایی توصیه می‌شود که دوربین عکاسی یا فیلم‌برداری دارند و می‌خواهند آموزش‌های آنلاین خود به سطح بسیار بالاتری ببرند.

برای اطلاعات بیشتر از قیمت کنونی و تهیه دستگاه می‌توانید با شرکت مدیر سبز تماس بگیرید.

 

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 37

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب