نکات مهم در استریمینگ با دو دوربین
نکات مهم در استریمینگ با دو دوربین
4.8
(17)

آیا برای اتصال دو دوربین در استریمینگ به کمک نیاز دارید؟ ما نکات موردنیاز برای استریمینگ موفق چند‌دوربینه را در اختیارتان قرار می‌دهیم. استفاده از چند دوربین برای لایواستریم، کیفیت کلی کار را بهبود می‌بخشد؛ اما موارد موردنیاز برای آن کمی گیج‌کننده است.

استفاده از چند دوربین برای استریمینگ یا ضبط از کامپیوتر، مزایای فراوانی دارد. مثلا می‌توانید زوایای مختلف را نشان دهید و ویدیو را جذاب‌تر کنید. می‌توانید دوربین‌ها را دورتادور اتاق ضبط قرار دهید یا می‌توانید بعضی دوربین‌ها را روی واید‌شات و دوربین‌های دیگر را روی کلوزآپ ثابت کنید. تنظیمات مختلف چند‌دوربینه و روش‌های مختلفی برای اتصال دوربین به کامپیوتر وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. هنگام اتصال چندین دوربین به یکدیگر به نکات زیر توجه کنید:

 

از سوییچ استفاده کنید

سوییچ سخت‌افزاری است که چند ورودی دوربین یا تصویر دارد و خروجی آن توسط کابل USB با روش‌های دیگر به کامپیوتر منتقل می‌شود. یک سوییچ معروف و رایج Atem Mini است که توسط شرکت بلک مجیک تولید شده است. وقتی دوربین‌ها را مستقیم و بدون سوییچ به کامپیوتر وصل می‌کنید، کامپیوتر ورودی‌های دوربین‌ها را به‌صورت جداگانه می‌بیند. در واقع سوییچ‌ها ورودی دو دوربین را ادغام می‌کنند. این ویژگی نه‌تنها ادغام ویدیوها در لایواستریمینگ و ضبط را بسیار ساده‌تر می‌کند، بلکه فشار کمتری به کامپیوترتان می‌آورد و کامپیوتر به‌جای تمرکز بر چندین ورودی، فقط باید یک ورودی را پردازش کند.

استفاده از سوییچ، گزینه‌های خلاقانه‌تری را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. بسیاری از سوییچ‌ها توانایی اضافه کردن ترنزیشن، افکت و گرافیک را دارند. بااین‌حال، بعضی از آن‌ها این کار را انجام نمی‌دهند و در نتیجه برای اضافه کردن گرافیک و… باید از برنامه دیگری استفاده کنید. سوییچ‌هایی هم وجود دارند که می‌توانند گرافیک، پخش آهسته، استریمینگ، ضبط و سوییچ کردن را با یک اپ کنترل کنند.

سوییچ‌های دیگر این امکان را فراهم می‌کنند که چندین ورودی دوربین را به هم وصل کرده یا سوییچ کنید و سپس سیگنال خروجی را به کامپیوتر می‌فرستند و از آنجا به وب ارسال می‌کنند.

 

یک کارت کپچر ویدیویی بخرید

اگر می‌خواهید ورودی دوربین‌ها را بدون سوییچ خارجی به کامپیوتر وارد کنید، باید کارت کپچر ویدیویی بخرید. در اصل، کارت‌های کپچر، وسیله انتقال‌ عکس و ویدیو بین دوربین و کامپیوتر هستند. این کارت‌ها دو نوع داخلی و خارجی دارند و به کمک آن‌‌ها می‌توانید ویدیو را از چندین منبع ضبط و پخش کنید. داشتن این کارت برای استریمر‌های بازی که می‌خواهند استریم‌هایشان را ضبط کنند و بعدا ویدیو را بارگذاری کنند، ضروری است.

 

نرم‌افزار لایواستریمینگ (پخش زنده)

پس از تنظیم ورودی دوربین‌ها، به روشی برای سوییچ بین منابع مختلف و همچنین استریمینگ و افزودن عناوین و گرافیک نیاز دارید. نرم‌افزارهای زیادی برای این کار وجود دارد که انتخاب مورد مناسب به پلتفرم کامپیوتری، بودجه و قابلیت‌های خاص موردنظرتان بستگی دارد. چند نرم‌افزار موجود عبارتند از: OBS، XSplit و Wirecast و vMix.

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از OBS رایگان بودن آن است و اینکه روی ویندوز، مک و لینوکس کار می‌کند. بااین‌حال، اگر تازه‌کار هستید، این بهترین نرم‌افزار برای شما نیست. این نرم‌افزار قابلیت شخصی‌سازی زیادی دارد که هم خوب و هم بد است، زیرا شاید استفاده از آن برای تازه‌کارها سخت باشد. همچنین از مالتی‌استریمینگ پشتیبانی نمی‌کند.

استفاده از XSplit آسان است و قابلیت شخصی‌سازی دارد، اما فقط با ویندوز کار می‌کند. همچنین نسخه رایگان آن روی استریم‌های بالاتر از 720p/30 fps واتر‌مارک می‌زند.

Wirecast هم قابلیت‌های پیشرفته و حرفه‌ای زیادی دارد و هم با Mac و هم با ویندوز کار می‌کند، اما از سایر گزینه‌ها گران‌تر است. نسخه معمولی آن 695 دلار و نسخه پیشرفته آن 995 دلار است.

به نظر ما حرفه‌ای‌ترین گزینه vMix است و امکاناتی فراتر از نرم‌افزارهای دیگر دارد.

این‌ها تنها چند نکته اولیه و مهم برای اتصال دو دوربین به کامپیوتر هنگام استریمینگ بود. انواع مختلفی از تنظیمات برای این کار وجود دارد، پس باید ببینید کدام مورد برای کامپیوتر شما مناسب است و موردی را انتخاب کنید که کامپیوترتان از آن پشتیبانی می‌کند.

 

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 17

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب