چطور در دنیای امروزی درآمد خوبی داشته باشیم؟
چگونه در اقتصاد نوین برنده شویم؟
4.8
(13)

توانایی انجام کار عمیق روزبه‌روز کمیاب و کمیاب‌تر می‌شود و این اتفاق دقیقا هم‌زمان با وقتی است که در اقتصاد ما، توانایی کار عميق در حال ارزشمند و ارزشمندتر شدن است. در نتیجه، آن عده انگشت‌شماری که این مهارت را در خود پرورش می‌دهند و آن را به هسته و مرکز زندگی خود تبدیل می‌کنند کامیاب خواهند شد.

 

کار عمیق چیست؟

کار عمیق یعنی بتوانید بی‌حواس پرتی روی عملی شناختی که به توجه کامل نیاز دارد تمرکز کنید. با کسب این مهارت، می‌توانید مطالب پیچیده را با سرعت بیشتر بیاموزید و در زمان کم‌تر به نتایج بهتر برسید. مهارت کار عمیق کیفیت کارتان را می‌افزاید و باعث ایجاد احساس رضایت از توانایی‌هایتان می‌شود. به‌طور خلاصه، می‌توان گفت در اقتصاد رقابتی قرن بیست و یکم، کار عمیق عملکردی همچون قدرتی فراطبیعی دارد. باوجوداین، اغلب انسان‌های امروزی زمانشان را با سر زدن‌های دائمی و گاه دیوانه‌وار به ایمیل و حساب‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی مختلف هدر می‌دهند و حتی به ذهنشان هم خطور نمی‌کند که راه‌های بهتری برای گذراندن زمان باارزششان وجود دارد.

 

3 گروه پیروز در اقتصاد نوین

تفکر اقتصادی امروز می‌گوید: رشد بی‌سابقه و تاثیر فناوری دارد در اقتصاد ما بازسازیِ بزرگی ایجاد می‌کند. در این اقتصاد نوین، 3 دسته از افراد صاحب مزیتی ویژه خواهند شد:

1. آن‌هایی که قادرند با ماشین‌های هوشمند خوب و خلاقانه کار کنند.
2. آن‌هایی که در کار خودشان بهترین هستند.
3. آن‌هایی که به سرمایه کلان دسترسی دارند.

 

دو مهارت بسیار مهم جهت ترقی در اقتصاد نوین

1. یادگیری زود و سریع چیزهای سخت

ماشین‌های هوشمند پیچیده‌اند و یاد گرفتنشان دشوار است. به‌این‌ترتیب برای اینکه بتوانید به گروهی ملحق شوید که با این ماشین‌ها خوب کار می‌کنند، مستلزم آن است که هدفتان را روی یاد گرفتنِ چیزهای دشوار بگذارید. همچنین ازآنجاکه این فناوری‌ها به‌سرعت تغییر می‌کنند، روند آموختن چیزهای سخت هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد. شما باید بتوانید این کار را سریع انجام دهید؛ به‌کرات.

البته برای اینکه بتوان با ماشین‌های هوشمند کار کرد، آموختن این مهارت، یعنی فراگیری سریع چیزهای سخت، تنها لازمه محسوب نمی‌شود؛ بلکه یاد گرفتن چیزهای سخت در این راه که بتوانید به ستاره هر رشته‌ای تبدیل شوید، نقشی اساسی ایفا می‌کند؛ حتی رشته‌هایی که ارتباط اندکی با فناوری دارند. مثلا تبدیل ‌شدن به مربی یوگا در اندازه‌ جهانی مستلزم مسلط شدن بر مجموعه‌ای از حرکات جسمانی بسیار سخت و پیچیده است. مثالی دیگر می‌زنیم. برای اینکه بتوانید در یکی از شاخه‌های داروسازی به درجه استادی برسید، باید بتوانید زود و سریع به آخرین تحقیقات یا محصولات مشابه اشراف پیدا کنید. اگر بخواهیم این مشاهدات را در قالبی مختصرتر و مفیدتر خلاصه کنیم، چنین می‌شود. اگر نتوانید یاد بگیرید، نمی‌توانید پیشرفت کنید.

 

2. یادگیری تولید محصول سطح بالا، چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ سرعت

اگر می‌خواهید در کارتان به ابرستاره تبدیل شوید، تسلط یافتن به مهارت‌های مربوط به آن لازم است، اما کافی نیست. با این حساب باید این انرژیِ نهفته را به نتیجه‌ای ملموس که برای مردم ارزشمند باشد تغییر دهید. مثلا  بسیاری از برنامه‌نویس‌ها برنامه‌نویسی را خیلی خوب بلدند، اما دیوید هانسن، این مهارت را بالا برد تا « Ruby on Rails» را به وجود بیاورد؛ پروژه‌ای که او را مشهور کرد. Ruby on Rails از هانسن خواست از مهارت‌های موجودش حداکثر استفاده را بکند و محصولاتی به وجود بیاورد که بی‌تردید و به‌وضوح ارزشمند و قابل دفاع باشند.

 

منبع: کتاب «کار عمیق»
نویسنده: کال نیوپورت
ناشر: میلکان
ترجمه: احسان قراخانی

 

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 13

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب