محتوای تولیدشده توسط کاربر، عاملی مهم در رتبه‌بندی گوگل
آیا محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) عاملی مهم در رتبه‌بندی گوگل است؟
4.9
(7)

محتوای تولیدشده توسط کاربر چیست و آیا می‌تواند بر رتبه شما در جستجوی ارگانیک گوگل اثر بگذارد؟

این محتوا می‌تواند متن، تصویر، ویدیو یا هر شکل دیگری از محتوا ازجمله تگ‌ کردن روی محتوا در رسانه‌های اجتماعی، نظر گذاشتن زیر پست‌های وبلاگی، نظر دادن در بخش بررسی محصول و پست‌های اتاق‌های گفتگو باشد که توسط شخصی غیر مرتبط با یک برند، کسب‌وکار یا موسسه ایجاد می‌شود.

محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC: User-Generated Content) می‌تواند با افزودن دیدگاه‌های جدید و اطلاعات جذاب برای سایر خوانندگان و بدون هیچ هزینه‌ای برای تولیدکننده محتوا، ارزش محتوای صفحه شما را بیشتر کند.

می‌توانید از UGC برای ایجاد تعامل یا هیجان پیرامون برند/وب‌سایت خود، ارتقای محتوای خود و حتی ارتقای سئو استفاده کنید. یک مثال عالی آمازون است و می‌توانید ببینید که چقدر نظرات بررسی محصول به افزایش و تداوم قدرت این شرکت کمک کرده است. اما آیا این موارد واقعا عاملی مهم در رتبه‌بندی گوگل هستند؟

 

شواهدی که نشان می‌دهد محتوای تولید‌شده توسط کاربر یک عامل مهم رتبه‌بندی گوگل است

گوگل درباره هرزنامه‌های تولیدشده توسط کاربران می‌گوید: «گاهی یک کاربر خرابکار هرزنامه‌ای در یک سایت خوب پست می‌کند. این هرزنامه‌ها معمولا در سایت‌هایی دیده می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد صفحات جدیدی ایجاد کنند یا محتوایی به سایت اضافه کنند، اما همه سایت‌ها در معرض این اقدام منفی قرار نمی‌گیرند. بااین‌حال، وقتی سایتتان بیش‌ازحد هرزنامه تولیدشده توسط کاربر دارد، بر ارزیابی گوگل اثر می‌گذارد و حتی شاید گوگل مجبور به اعمال اصلاحات دستی در کل سایت شما شود. محتوای بی‌کیفیت در بعضی بخش‌های سایت می‌تواند بر رتبه‌بندی کل سایت اثر منفی بگذارد و شاید گوگل صفحاتی که بیش‌ازحد هرزنامه تولیدشده توسط کاربر دارند را حذف کند یا رتبه‌شان را کاهش دهد تا از کیفیت بالای نتایج جستجو محافظت کند.»

 

گوگل چگونه صفحات دارای محتوای تولیدشده توسط کاربر را بر اساس ارتباط و کیفیت رتبه‌بندی می‌کند؟

محتوای تولیدشده توسط کاربر انواع متفاوتی دارد: از گذاشتن نظر در صفحات شما تا بحث بین کاربران و حتی تکمیل صفحات نوشته‌شده توسط کاربران. در مجموع، گوگل بین محتوایی که شما نوشته‌اید و محتوایی که کاربران نوشته‌اند تفاوتی قائل نمی‌شود. اگر آن محتوا را در سایت خود منتشر کنید، گوگل آن را به‌عنوان محتوایی می‌بیند که به خواست خودتان منتشر کرده‌اید و بر همین اساس به سایت شما رتبه می‌دهد.

اگر محتوای تولید‌شده توسط کاربر سایتتان خیلی زیاد است، باید مطمئن شوید که با معیارهای شما برای انتشار محتوا مطابقت دارد. همچنین نمی‌توانید لینک‌های موجود در محتوای تولیدشده توسط کاربر را تضمین کنید. به همین دلیل باید این لینک‌ها را با علامت “rel=”ugc مشخص کنید تا گوگل متوجه شود که این لینک‌ها مربوط به کاربران است، نه شما.»

بخش نظرات سایت هم راهی عالی برای صاحبان سایت است تا جامعه‌ای از مخاطبان ایجاد کنند و به همین دلیل این بخش مورد هجوم اسپمرها قرار می‌گیرد. آن‌ها با برنامه‌های خودکار اسپم‌هایی در سایت شما پست می‌کنند تا مزاحم آن کامنت‌ها شوند. دوباره تاکید می‌کنم که گوگل نمی‌تواند محتوای شما را از محتوای تولیدشده توسط کاربر تشخیص دهد. پس اگر محتوای تولیدشده توسط کاربر مطابق با معیارهایتان نباشد، این نظرات اسپم می‌تواند بر رتبه سایتتان در نتایج جستجو اثر بگذارد.

 

نتیجه‌

پس با توجه به این‌که گوگل نمی‌تواند فرق بین محتوای شما و محتوای تولیدشده توسط کاربر را تشخیص دهد و محتوا هم یک عامل مهم در رتبه‌بندی است، پس محتوای تولیدشده توسط کاربر هم یک عامل مهم در رتبه‌بندی است و حتی کاربرها می‌توانند با انتشار هرزنامه‌ها اثر منفی بر رتبه سایت بگذارند. پس بهتر است دستورالعمل انتشار محتوا تهیه کنید و در اختیار کاربران قرار دهید تا محتوای باکیفیت در سایتتان پست کنند. خودتان هم باید محتوای تولیدشده توسط کاربران در سایتتان را تعدیل کنید.

 

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 7

 دوره ارتقا با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب