روش اشتراک‌گذاری صفحه در تماس ویدیویی
روش اشتراک‌گذاری صفحه در تماس ویدیویی
4.9
(12)

نشان دادن کارهایتان به مشتری یا سخنرانی کردن برای همکارانتان در فضای مجازی شاید خیلی سخت‌ باشد، به‌خصوص اگر از قبل تجربه این کار را نداشته باشید. بااین‌حال، می‌توانید در جلسات لایو، صفحه‌نمایش دستگاه خود را با حاضران به اشتراک بگذارید.

بسیاری از پلتفرم‌های ویدیوکنفرانس حرفه‌‌ای امکان اشتراک‌گذاری صفحه را دارند. پلتفرم‌هایی مثل زوم، اسکایپ، مایکروسافت‌تیم و گوگل هنگ‌اوت این ویژگی را ارائه می‌دهند. اگرچه دسترسی به این ویژگی چندان سخت نیست، اما ناآشنایی با این ابزار ممکن است برای چند لحظه کنفرانستان را متوقف کند. قطعا دوست دارید کنفرانستان تا حد ممکن روان برگزار شود، پس صرف‌نظر از اینکه قرار است مشتریان و همکاران را در چه پلتفرمی ملاقات کنید، باید روش استفاده از این ویژگی را یاد بگیرید.

ما روش اشتراک‌‌گذاری صفحه در همه پلتفرم‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم، اما اول بیایید با تعریف آن آشنا شویم.

 

اشتراک‌گذاری صفحه چیست؟

اشتراک‌گذاری صفحه یکی از ویژگی‌های رایج در خدمات تماس ویدیویی است. وقتی صفحه دستگاه خود را به اشتراک می‌گذارید، همه افراد حاضر در تماس می‌توانند این صفحه را ببینند. پس این کار مثل انداختن تصویر کامپیوترتان روی صفحه تلویزیون است و هر چیزی که شما روی صفحه کامپیوترتان می‌بینید را دیگران هم می‌بینند. این ویژگی برای نشان دادن ویدیوها، پاورپوینت‌ها، تصاویر یا آموزش نرم‌افزار به کارمندان بسیار مفید است.

 

روش اشتراک‌گذاری صفحه

زوم (Zoom)

درحالی‌که زوم مدت‌ها یکی از پلتفرم‌‌های برتر ویدیوکنفرانس بوده است، در سال‌های اخیر به پرکاربردترین پلتفرم در این حوزه تبدیل شده است.  ازآنجاکه افراد حرفه‌ای بیشتری به زوم روی آورده‌اند، باید شیوه کار و روش اشتراک‌گذاری صفحه در آن را یاد بگیرند. روش استفاده از این قابلیت زوم در ادامه آمده است:

  1. قبل از اشتراک‌گذاری صفحه مطمئن شوید که همه مطالب روی صفحه شما آماده نمایش است.
  2. بعد از برقراری تماس ویدیویی، دکمه (Share) را بزنید و زوم به‌طور خودکار به حالت تمام‌صفحه تغییر می‌کند. البته اگر بخواهید می‌توانید از این حالت خارج شوید.
  3. در صورت نیاز از منوی اشتراک‌گذاری صفحه استفاده کنید. ابزار کنترل‌ جلسه هم به منویی منتقل می‌شود که می‌توانید آن را هرجایی در حاشیه صفحه قرار دهید. در منو گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید اشتراک‌گذاری را متوقف کنید و از ابزار حاشیه‌نویسی برای کشیدن طرح و اضافه کردن متن استفاده کنید.
  4. ویدیوی شما در کنار ویدیوی سایر شرکت‌کنندگان نمایش داده می‌شود.

 

اسکایپ (Skype)

اسکایپ مدتی است که محبوب شده است و یکی از مناسب‌ترین پلتفرم‌های ویدیوکنفرانس است. اگرچه اسکایپ اخیرا توسط زوم به چالش کشیده شده است، اما هنوز هم یکی از برترین اپ‌ها است و به رشد خود ادامه می‌دهد. مثلا، به‌تازگی سقف تماس کنفرانسی خود را دو برابر کرده و به 50 نفر هم‌زمان افزایش داده است. سخنرانی موثر برای این تعداد از افراد واقعا دشوار است، اما ازآنجاکه اسکایپ قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه دارد، این کار آسان‌تر می‌شود. روش اشتراک‌گذاری صفحه در اسکایپ به شرح زیر است:

  1. هنگام تماس صوتی یا تصویری با اسکایپ، آیکون (Overlapping Box) را در گوشه پایین سمت راست صفحه انتخاب کنید.
  2. برای اشتراک‌گذاری صفحه، دکمه (Screen Share) را بزنید. همچنین گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید صدای کامپیوترتان را هم به تماس اضافه کنید. اگر این دکمه روشن باشد، همه افراد حاضر در تماس می‌توانند هر صدایی که از کامپیوتر شما پخش می‌شود را بشنوند.
  3. اگر دکمه اشتراک‌گذاری روشن باشد، حاشیه صفحه قرمز می‌شود.
  4. هنگام اشتراک‌گذاری صفحه، همه می‌توانند دوربینتان را هم ببینند.

 

مایکروسافت‌تیم (Microsoft Teams)

مایکروسافت پلتفرم ویدیوکنفرانس مخصوص خود را دارد که به مایکروسافت‌تیم معروف است. اگر با این نرم‌افزار جلسه تشکیل می‌دهید،  می‌توانید صفحه کامپیوترتان را به اشتراک‌ بگذارید که بسیار آسان و سریع است. روش استفاده از آن به این شرح است:

  1. به پایین و میانه صفحه بروید و گزینه (Chat Control) را انتخاب کنید. یادتان باشد اگر از لینوکس استفاده می‌کنید، گزینه اشتراک‌گذاری صفحه را نخواهید داشت، زیرا مایکروسافت از آن پشتیبانی نمی‌کند.
  2. آیکون مربع نیزه‌دار را انتخاب کنید. این آیکونِ اشتراک‌گذاری صفحه است و در قسمت سوم از سمت چپ قرار دارد.
  3. می‌توانید کل صفحه یا فقط پنجره یک اپ خاص را به اشتراک بگذارید.
  4. وقتی حاشیه صفحه قرمز می‌شود، می‌توانید بفهمید که دکمه اشتراک‌گذاری صفحه روشن است.

 

گوگل هنگ‌اوت (Goggle Hangouts)

آخرین مورد فهرست ما، گوگل هنگ‌اوت است. یکی از نکات مثبت گوگل هنگ‌اوت این است که شرکت‌های زیادی از گوگل برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند، بنابراین استفاده از گوگل هنگ‌اوت بسیار ساده‌تر از عضویت در سایر نرم‌افزارهای ویدیوکنفرانس است. روش استفاده از این ابزار گوگل به شرح زیر است:

  1. بعد از برقراری تماس، روی سه نقطه گوشه بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.
  2. گزینه اشتراک صفحه را انتخاب کنید.
  3. نمایش کل صفحه یا فقط نمایش پنجره یک اپ را انتخاب کنید.
  4. روی دکمه اشتراک‌گذاری کلیک کنید.

 

برای اثرگذاری بیشتر جلسات، از گزینه اشتراک‌گذاری صفحه استفاده کنید

همه این پلتفرم‌ها قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه دارند و به شما امکان می‌دهند در طول تماس و برای افزایش تعامل، از دوربین خود استفاده کنید. ابزار اشتراک‌گذاری صفحه در همه آن‌ها شبیه است، پس صرف‌نظر از اینکه شما، مشتریان یا همکارانتان کدام پلتفرم را انتخاب کنید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

 

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 12

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب