3 نکته مهم در اتصال میکروفن به موبایل
3 نکته مهم در اتصال میکروفن به موبایل
4.4
(18)

1. استفاده از میکروفنی با اتصال 3 خط

میکروفن 3 خط (TRRS) در واقع 3 حلقه مشکی دارد که مستقیم به اغلب موبایل‌ها وصل می‌شود. دقیقا شبیه به هندزفری است و در موبایل نوشته می‌شود External میکروفن تشخیص داده شد.

اگر از میکروفن‌هایی که سه خط نیستند یا اصطلاحا دو خط است، بخواهیم استفاده کنیم، نیاز به مبدل ساده‌ای به اسم «دو خط به سه خط» داریم که روی یک‌ طرف آن عکس میکروفن دارد. آن را به میکروفن وصل می‌کنیم، طرف دیگر را می‌توانیم به هندزفری وصل کنیم و در نهایت این مبدل را به موبایل وصل می‌کنیم.

بنابراین اولین نکته این است که باید از پورت‌هایی استفاده شود که 3 خط است. اگر از آیفون استفاده می‌کنید، مسلما راهش این است که از یک مبدل 3 خط به Lightning که معمولا در پک آیفون موجود است، استفاده کنیم.

 

2. تست میکروفن

دومین نکته این است که حتی اگر میکروفن 3 خط بود، بعد از زدن دکمه رکورد باید مطمئن شویم که از میکروفن داخلی رکورد می‌کند یا از میکروفن خارجی؟

روش ساده این است که چند ضربه به میکروفن می‌زنیم و چند ضربه به میکروفن اصل گوشی. خواهیم دید دامنه موج در حالت اول بیشتر است. بنابراین از میکروفن خارجی ضبط می‌کند و بعد رکورد را شروع می‌کنیم.

بسیاری از دوستان شاید میکروفن را به‌درستی متصل نکرده باشند یا مشکلی باشد که از میکروفن داخلی ضبط کند، با این تست ساده می‌توانیم تشخیص دهیم که آیا صدا را از میکروفن External می‌‌گیرد یا از میکروفن‌های گوشی.

 

3. اپلیکیشن مناسب

سومین نکته‌ای که خیلی رایج است و خیلی از افراد اشتباه می‌کنند این است که همه گوشی‌ها با اپلیکیشن‌های Camera و Voice Recorder پیش‌فرضشان این گزینه را ندارند که از میکروفن خارجی صدا را بگیرند.

بنابراین شاید یک گوشی شیائومی یا هواوی خریداری کنید. میکروفن موبایل را وصل کنید، رکورد کنید و احساس کنید صدا بی‌کیفیت است. باید با روش قبل ابتدا مطمئن شوید صدا از میکروفن External گرفته می‌شود یا میکروفن خود موبایل. متوجه می‌شوید این گوشی‌ها با اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اجازه نمی‌دهند که شما از میکروفن External استفاده کنید.

راهکارش این است که یک اپلیکیشن Camera یا اپلیکیشن Voice Recorder معروف دیگری از Play Store پیدا و نصب کنیم. احتمالا آن اپلیکیشن مشکل را حل می‌کند و می‌توانیم به‌راحتی از میکروفن‌های External استفاده کنیم.

آخرین نکته این است که بعضی از میکروفن‌ها، باوجوداینکه ما با مبدل می‌توانیم، پورتشان را تبدیل کنیم؛ ولی به علت نیاز به منبع تغذیه شاید نتوانند صوت را به موبایل بفرستند. بنابراین هر میکروفنی (بعضی میکروفن‌های کاندنسر) این امکان را ندارند صدا را مستقیم به موبایل بفرستند؛ چون نیاز به منبع تغذیه دارند. در این حالت خاص که معمولا میکروفن‌های بزرگ و استودیویی هستند، بهترین کار این است که این میکروفن‌ها را کنار بگذاریم و از میکروفن‌هایی استفاده کنیم که با موبایل سازگار هستند.

 

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 18

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب