گزارش سمینار تغییرات کوچک نتایج بزرگ در وب‌سایت
4.6
(7)

 

تغییرات کوچک نتایج بزرگ در وب‌سایت عنوان جالبی بود که شرکت مدیر سبز برای سمینار کاربردی و ارزشمندشان انتخاب نموده‌ بودند!

 

این سمینار در روز چهارشنبه 16 شهریور در سالن همایش موسسه MBA ماهان واقع در میدان آرژانتین خیابان الوند برگزار گردید.

 

مدرس سمینار جناب آقای ژان بقوسیان مدیریت سایت مدیر سبز بودند که در طی 5 ساعت صحبت‌های بسیار ارزشمند و کلیدی در زمینه کسب درآمد از وب‌سایت‌ها و افزایش فعالیت‌های سایت‌ها ارائه نمودند! ایشان مدیر سایتی در زمینه روش‌های نوین بازاریابی هستند که از حدود 2 سال پیش فعالیت‌شان را آغاز کرده‌اند و خوشبختانه کانون کیمیا از همان ابتدا فعالیت‌ ایشان را دنبال کرده‌ است و موفقیت و رشد ایشان برای ما مشهود و ارزشمند است.

 

سمینار از حدود یک و ماه نیم قبل از طریق وب‌سایت مدیر سبز تبلیغ و معرفی شده بود و حدود 100 نفر نیز شرکت‌کننده داشت! اکثر شرکت‌کنندگان آقایان بودند و در قشر جوان جامعه که نشانگر علاقه زیاد جوانان در امر آی‌تی و اعتقاد ایشان به توسعه این تکنولوژی در آینده است. امیدواریم در آینده مدیران ارشد سازمان‌های بزرگ به این موضوع بیشتر اعتقاد بیاورند و خودشان در چنین سمینارهایی شرکت نمایند چرا که رشد جامعه ما به رشد چنین فناوری‌های ارتباط نزدیکی دارد و موفقیت‌ در سال‌های آتی تا اندازه زیادی به موفقیت در اداره و مدیریت بهینه سایت‌های سازمان‌ها مرتبط خواهد بود.

سمینار حدود ساعت 15:15 با 15 دقیقه تاخیر و با صحبت‌های مجری شروع شد و بعد از اندکی از آقای ژان بقوسیان دعوت شد که سمینار را اجرا نماید و ایشان با تشویق حضار تشریف آوردند! سمینار در 3 بخش و با 2 زمان استراحت و پذیرایی اجرا گردید! در مرحله اول که حدود یک ساعت و نیم طول کشید ایشان در مورد روش‌های کسب درآمد از وب‌سایت و بایدها و نبایدهای این زمینه صحبت‌های بسیار مهم و جذابی را ارائه کردند! مواردی که هر چند وقتی بیان می‌شدند بسیار بدیهی بودند اما در عمل کم‌تر سایتی آن‌ها را به کار می‌برد و یادآوری این موارد توسط جناب آقای بقوسیان برای اکثر حضار جذاب و کاربردی بود و بازخوردهای کلامی و رفتاری ایشان بیانگر علاقه‌مندی شرکت‌کنندگان به مطالب بود!

 

اهم نکات مطرح‌شده در بخش اول سمینار عبارت بودند از:

 

روش‌های مهم کسب درآمد از طریق وب‌سایت شامل:

1. طراحی وب‌سایت مناسب بر اساس اصول بازاریابی 

2. ایجاد ترافیک موثر

3. ثبت اطلاعات بازدیدکنندگان

4. تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران 

5. تبدیل خریداران به مشتریان وفادار

جناب آقای بقوسیان مدیر سایت موفق سبز مطرح کردند که 7 بخش موفق در هر سایت تجاری که کم‌تر سایت ایرانی به آن‌ها توجه نموده‌ است عبارت‌اند از:

1. بخش عضویت و اعضا

2. بخش مقالات و اخبار

3. بخش محصولات

4. بخش سفارش آنلاین خریداران

5. صفحه تماس با ما

6. صفحه درباره ما

7. بخش جست‌وجو در سایت

در این موارد تاکید شد که داشتن بخش‌هایی مانند عضویت و مقالات تاثیر بسیار زیادی در کسب اعتبار در نگاه بازدیدکنندگان دارد و سایت‌هایی که به دنبال کسب اعتبار تخصصی هستند نباید تنها بر معرفی محصولاتشان برای فروش تمرکز نمایند بلکه باید مقالات و اخباری در زمینه‌های مرتبط با محصولات و خدماتشان به صورت مرتب و مستمر ارائه نماید که تاثیر زیادی در نگاه بازدیدکنندگان و سیستم رنکینگ موتورهای جست‌وجو مانند گوگل دارد.

 

یکی دیگر از تاکیدهای بسیار مهم مدیریت سایت مدیر سبز بر عضویت پذیری و افزایش تعداد اعضا در سایت بود که اعلام نمودند که در درجه اول هر سایت موفق تجاری باید بتواند تعداد اعضایش را به بیش از 10000 نفر برساند تا بتواند از طریق ایمیل مارکتینگ این اعضا را به خریداران و مشتریان وفادار تبدیل نماید و صرف داشتن سایتی با معرفی محصولات و گرافیک عالی دلیل بر موفقیت سایت نیستد! و امروز بسیاری از سایت‌ها هستند که گرافیک و طراحی بالایی دارند ولی تعداد بازدیدکننده و فروش محصولات از طریق سایتشان بسیار اندک است!!!

 

یک سایت موفق باید بتواند ارتباط نزدیکی با کاربران برقرار نماید و هر چقدر کیفیت و کیمیت ارتباط متقابل سایت با کاربرانش بیشتر شود موفقیت سایت بیشتر خواهد بود! و عامل انسانی خصوصا مدیریت سایت در موفقیت سایت تاثیر بسیار بالایی دارد و این تا اندازه زیادی به عوامل روانشناسی و هوش هیجانی ارتباط دارد!

 

بعد از اتمام مرحله اول سمینار اعضا شرکت‌کننده توسط سخنان مجری سمینار به استراحت و پذیرایی در فضای باز حیاط ساختمان موسسه ماهان هدایت شدند و در آنجا ضمن پذیرایی، محصولات موسسه مدیر سبز نیز برای فروش عرضه می‌شد. در فضای استراحت اکثر شرکت‌کنندگان با یکدیگر در مورد کسب‌وکارهایشان و نظراتشان در مورد مطالب سمینار مشارکت می‌کردند!

پس از استراحت بخش دوم سمینار که شامل 30 نکته مهم جهت ایجاد تغییرات کوچک در سایت‌ها برای کسب نتایج بزرگ بود توسط سخنان آقای بقوسیان آغاز شد. در این زمینه جزوه‌ای هم داده شده بود که مطالب آن متناسب با مطالب پاورپوینت سمینار و سخنان مدرس طراحی شده بود و کمک شایان توجهی به یادداشت‌برداری نموده بود و علاقه شرکت‌کنندگان به یادداشت‌برداری را بیشتر کرده بود! چند مورد از این 30 تغییر کوچک و مهم عبارت‌اند از:

 

1. استفاده از عنوان‌های بزرگ و جذاب به جای مقدمه‌های طولانی و ریز در صفحات اصلی

 

2. تمرکز بر علاقه‌مندان به جای خریداران

 

3. استفاده از نتایج ملموس و لحظه‌ای در تبلیغات سایت

 

4. هدایت بازدیدکنندگان به صفحه فرود در فروش و معرفی محصولات و خدمات به جای صفحه اصلی سایت

 

5. حذف پارامترهای تصمیم‌گیری در ایمیل‌های تبلیغاتی

 

6. پیگیری آنلاین علاقمندان با ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی برنامه‌ریزی‌ شده و مستمر

 

7. پیگیری آفلاین علاقه‌مندان با تماس‌های تلفنی که بسیار مهم و اثربخش است

 

8. استفاده از مکالمات احساسی در سایت به جای تمرکز بر منطق و نکات عقلانی صرف!

 

9. اعتمادسازی در وب‌سایت و کسب تایید‌یه نظرات کاربران

 

10. استفاده از کانون‌های توجه در سایت و بررسی نقطه دید بازدیدکنندگان

 

و البته نکات مهم ارزشمند دیگری نیز ارائه گردید که به 30 مورد در مجموع اشاره شد.

 

بخش سوم سمینار نیز در مدت کوتاهی به مصاحبه آقای بقوسیان با مدیر فنی سایت ایشان آقای نائینی متمرکز شده بود و نکات جالبی نیز از کلام ایشان در زمینه موفقیت سایت‌ها ارائه گردید که مهم‌ترین آن تمرکز مدیران سایت بر عوامل انسانی و روانی در موفقیت سایت بود!

 

این سمینار در راس ساعت 20:15 با 15 دقیقه تاخیر به اتمام رسید در حالی که اکثر شرکت‌گنندگان علاقه‌مند به حضور بیشتر و کسب مطالب و توضیحات جامع‌تر بودند!

 

این سمینار توسط چند موسسه و شرکت حمایت شده بود که از جمله می‌توان به مجله موفقیت، مجله خلاقیت، موسسه ماهان  و … اشاره نمود.

از علاقه‌مندانی که تمایل داشتند همین مطالب را به صورت کارگاهی و دقیق‌تر آموزش ببینند دعوت شد که در کارگاه  آموزشی مرتبط با آن در هفته بعد شرکت نمایند!

 

ضمن آرزو موفقیت برای سایت جذاب و نوین مدیر سبز و تیم اداری آن و خصوصا مدیریت سایت جناب آقای ژان بقوسیان در زیر نکات قوت و امتیازات این سمینار را ذکر می‌کنیم و امیدواریم نقاط بهودشان را با پیشنهادات شرکت‌کنندگان برطرف و بر نقاط قوتشان بیفزایند!

 

نقات قوت سمینار:

1. استفاده از پاورپوینت آموزشی مناسب و ساده

 

2. استفاده از جزوه راهنمای آموزشی

 

3. ارائه پکیج تبلیغاتی

 

4. سالن مناسب و نسبتا شیک با تهویه هوای خوب

 

5. مطالب بسیار ارزشمند و کاربردی و موثر

 

6. کلام خوب و مثال‌های جالب مدرس سمینار و راحتی مدرس در آموزش مطالب

 

7. پاسخ‌گویی به سوالات شرکت‌کنندگان در زمان‌های استراحت با حضور مدرس سمینار با وجود اینکه نیاز به استراحت هم برای ایشان وجود داشت.

 

امیدواریم بتوانیم از مطالب ارزشمند این سمینار در  توسعه  سایت مهندسی تحول و تعالی بهره  ببریم و همچنین امیدوار هستیم که چنین سمینارهایی بیشتر برگزار گردد و علاقه‌مندان به موفقیت و تعالی کسب‌وکار در آن‌ها شرکت نمایند و با همتشان منجر به توسعه رشد صنعتی و تجاری جامعه عزیزمان گردند.

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 7

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب