3 تغییر دیدگاه برای کسب دستاوردهای باورنکردنی
3 تغییر دیدگاه برای کسب دستاوردهای باورنکردنی
4.3
(22)

 

اولین قدم برای کسب دستاوردهای باورنکردنی آن است که دیدگاه‌های خودتان را تغییر دهید. شاید دیدگاه‌های اشتباهی دارید که مانع پیشرفت شما است.

1. تلاش یا نتیجه!

اولین دیدگاه بسیار رایج در افراد پرمشغله و همچنین افراد عادی این است که فکر می‌کنند تلاش ارزشمند است،‌ یعنی معیارشان از موفقیت این است که چقدر تلاش می‌کنند. این افراد اگر روزی ده ساعت تلاش می‌کنند و هیچ نتیجه‌ای را هم کسب نمی‌کنند از دید خودشان افراد موفقی هستند! آن‌ها می‌گویند تلاششان را کرده‌اند؛ حال اگر نتیجه‌ای کسب نشده آن را تقصیر اتفاقات و شرایط می‌اندازند که اغلب بهانه هستند.

معیار افراد فوق موفق فقط «نتیجه» است. پس هدف این است که نتیجه‌ای کسب شود. اگر کسب این نتیجه احتیاج به تلاش کمی داشت که خیلی هم عالی است. اگر لازم باشد تلاش می‌کنیم و اگر مجدد نتیجه موردنظر کسب نشد، تمام تلاش و انرژی خود را متمرکز می‌کنیم تا نتیجه بگیریم. پس میزان تلاش خیلی مهم و تعیین‌کننده نیست و معیار پیشرفت کسب نتیجه است.

اگر شما هم می‌خواهید جزو افراد فوق موفق شوید اولین کاری که باید انجام دهید این است که شروع کنید به ثبت نتایجی که کسب می‌کنید. شاید به این نتیجه برسید که در اکثر روزها، کاری انجام نشده و نتیجه‌ای حاصل نشده است؛ این کار کم‌کم دیدگاهمان را تغییر می‌دهد و راه‌حل‌هایی را پیدا می‌کنیم که چگونه نتیجه بگیریم، صرف‌نظر از اینکه چقدر تلاش می‌کنیم.

 

2. دوری از تله تایید شدن

دومین تغییر دیدگاهی که باید حتما در خودتان انجام دهید این است که معیارهای خودتان را عوض کنید. همان‌طور که گفته شد اطراف ما افراد زیادی وجود دارند که معیارهای بسیار پایینی در کسب موفقیت دارد. از دید اطرافیان ما شاید افراد پرمشغله افرادی موفق محسوب می‌شوند؛ ولی از دید افراد فوق ‌موفق وضعیت افراد پرمشغله به‌هیچ‌‌وجه موفقیت محسوب نمی‌شود.

زمانی می‌توانید خود را فوق ‌موفق بنامید که زمان و انرژی خیلی کمتری اختصاص دهید و نتایج چند ده برابری کسب کنید؛ بنابراین در این تله نیافتید که چون دیگران شما را تایید می‌کنند پس شما درحال‌رشد هستید. کافی است خودتان را با موفق‌ترین افراد دنیا بسنجید.

بنابراین، یک تغییر دیدگاه مهم این است که خودتان را در تله تایید شدن توسط اطرافیانی که دستاوردهایشان کم است گرفتار نکنید و معیارهایتان را خیلی بالاتر ببرید. هر دستاورد و موفقیتی که دارید، یک هدف بزرگ‌تر و ترسناک‌تر برای خودتان بگذارید که با همان تلاش و همان زمان چگونه می‌توانید ده برابر نتایج کنونی را کسب کنید.

 

3. خروج از گروه پرمشغله‌ها

بسیاری از افراد دوست ندارند از گروه پرمشغله‌ها خارج شوند؛ به این دلیل که شاید والدین، اطرافیان، اقوام آن‌ها از کودکی به این افراد یاد داده‌اند که اگر هر روز مدام در حال تلاش نباشیم فرد تنبلی هستیم. خیلی‌ها می‌گویند اگر مثلا با روزی دو ساعت کار، درآمد خیلی خوبی داشتید حتما مشکلی در کارتان وجود دارد!

افراد پرمشغله ترجیح می‌دهند همیشه مشغول انجام کار باشند. خوب مشکل کجاست؟ مشکل این است که برای این افراد کیفیت و اهمیت کار خیلی مهم نیست. آن‌ها فقط می‌‌خواهند مشغول باشند، حتی با انجام کارهای کم‌ارزش یا بیهوده!

ما می‌توانیم از گروه پرمشغله‌ها خارج شویم و خودمان را با کارهای بیهوده و خسته‌کننده و طولانی خسته نکنیم؛ صرفا به این دلیل که می‌خواهیم نشان دهیم آدم تلاش‌گری هستیم. باید دیدگاه خودمان را تصحیح کنیم. افراد موفق جهان سعی نمی‌کنند پرمشغله باشند تا خودشان را موجه جلوه دهند. آن‌ها هر روز مستقیم می‌روند سراغ کارهای بزرگ اصلی، حتی اگر تعداد این کارها کم باشد.

هدف شما باید این باشد که در اولین فرصت خودتان را از گروه پرمشغله‌ها وارد گروه افراد فوق موفق کنید و نتایجتان را چندین برابر کنید.

 

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 22

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب