3 معیار برای داشتن محتوای عالی در سئو
4.6
(20)

برای قرار گرفتن در اولین نتایج گوگل و افزایش زمان حضور بازدیدکننده در سایت باید موارد زیر را در محتوایتان رعایت کنید:

 

1. اصیل

منظور این است که یک مقاله یا مطلب از جای دیگر کپی نشده باشد. می‌توانیم بررسی کنیم که رقیبان چه مطالبی نوشته‌اند و بیاییم مطالب کامل‌تر، به‌روزتر و مطالب جدیدتری را بنویسیم. مطمئن باشید گوگل این موضوع را تشخیص می‌دهد و جایگاه بهتری برای ما در نظر می‌گیرد.

معیار محتوای اصیل تولید کردن فقط در وب است؛ ‌یعنی شاید شما از کتابی که خیلی قبل تولید شده است، ولی کسی آن محتوا را در صفحات اینترنتی منتشر نکرده است، استفاده کنید.

می‌توانید از مجله‌ای که هر ماه چاپ می‌شود ولی آفلاین است، با ذکر منبع استفاده کنید.

بنابراین باید برای خودتان راه‌هایی پیدا کنید تا بتوانید محتوای اصیل تولید کنید. بهتر است یک جدول درست کنید و حداقل چندین منبع بنویسید که محتوای اصیل از کجا بیاورید.

منابع می‌تواند کتاب‌ها و منابع آفلاین، بررسی موردی و… باشد یا می‌توانید هر ماه مقاله‌ای درست کنید که پاسخ به سه کامنت‌ سایت باشد.

هرچه درصد محتواهای اصیل شما بیشتر باشد، گوگل سایت شما را به‌عنوان یک مرجع ارزشمندتر خواهد شناخت و در سئو کارتان راحت‌تر پیش خواهد رفت.

 

2. خوانایی

دومین معیار تولید محتوای عالی خوانایی متن‌هایی است که در مقالات یا صفحه‌های محصول می‌نویسید. متن‌هایی که خوانا نباشند باعث می‌شود تا زمان حضور بازدیدکننده خیلی کم شود و خیلی راحت بازدیدکننده‌ها صفحه را ترک کنند.

 

ساده‌ترین معیارهای خوانایی

جملات کوتاه

گاهی می‌توانیم جملاتی بنویسیم که 5 سطر باشد. شاید بهتر باشد که آن پاراگراف را تبدیل به 5 جمله مستقل تبدیل کنیم. نکته دیگر این است که خود بندها یا پاراگراف‌ها تا جای ممکن کوتاه باشد.

 

عنوان‌های زیاد

در اینترنت مقالات و مطالب زیادی وجود دارد که 1800 کلمه متن پیوسته است و شخص داستانی را تعریف می‌کند. می‌توانید این داستان را به پاراگراف‌های کوتاه‌تری تقسیم کنید و هر دو یا سه پاراگراف را با یک عنوان مستقل طبقه‌بندی کرد تا افراد با یک نگاه بدانند که مسیر مطلب چگونه است.

 

عکس داخل مطلب

سعی کنید داخل محتواهایتان عکس استفاده کنید. شخص به‌جای اینکه 15 پاراگراف متوالی ببیند، 3 یا 4 پاراگراف می‌بیند و بعدازآن یک عکس یا هر محتوای تصویری که کمک می‌کند تا محتوا را طبقه‌بندی کنیم. با این کار مخاطب راحت‌تر صفحه را مطالعه کند.

 

اِلِمان‌های کمکی

اِلِمان‌های کمکی می‌تواند اینفوگرافیک، آیکون،‌ عکس و… باشد.

بنابراین با انجام این موارد می‌توانیم خوانایی محتواهای سایت را افزایش دهیم.

 

3. دست‌ یافتنی

فرض کنید مقاله تخصصی نوشته‌اید، باید طوری باشد که پتانسیل اول شدن در گوگل را داشته باشد، چگالی کلیدواژه‌ها درست باشد تا گوگل بتواند آن را به نتایج اول هدایت کند.

شاید اصل کاری که برای گوگل انجام می‌دهیم در این قسمت است که چگونه کلیدواژه موردنظر خودمان یافت شدنی باشد و در اولین نتایج گوگل قرار بگیریم.

 

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 20

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب