فوق‌ستاره‌ها را استخدام کنید
فوق‌ستاره‌ها را استخدام کنید
4.9
(21)

برای مدیریت یک کسب‌و‌کار موفق، بازاریابی درجه‌یک، حیاتی است و بدون آن ممکن نیست. درضمن، وجود محصولات و خدمات باکیفیت مهم است و داشتن ایده‌ای خوب هم لازم است. به همه این‌ها می‌شود دست پیدا کرد، اگر فقط یک مورد را داشته باشید: حضور آدم‌های مناسب برای کمک به ساخت، اجرا و رشد کسب‌وکارتان.

یک کارمند عالی به‌اندازه‌ سه کارمند خوب، ارزشمند است؛ ولی یک کارمند فوق‌ستاره را نمی‌شود ارزش‌گذاری کرد.

هر کس که استخدام می‌کنید باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

حس فوریت

همه‌ کارمندان‌ باید تاریخ‌های تعیین شده برای انجام کار را درک کنند و بدانند سرعت یعنی پول. درضمن باید بدانند کار، کار است و خیلی هم جدی است.

اخلاق کاری قوی

شما کسانی را می‌خواهید که زود بیایند و آماده‌ انجام کار باشند. سر ساعت، سر قرار‌ها و جلسات بیایند. دیر کردن در هر کاری نشانه‌ای‌ است از اهمیت ندادن.

احترام گذاشتن به مشتریان

مشتریان وقت و پولشان را برایتان می‌گذارند. اولین وظیفه‌ هرکدام از کارمندان‌ خدمت‌رسانی به آن‌ها‌ است.

 

چگونه این اشخاص را پیدا کنید

با توجه بر تبلیغات در نشریات تجاری و جست‌وجو در سایت‌های مشاغل و بررسی درخواست متقاضیان، باید هرجایی شبکه‌ ارتباطات‌تان را افزایش دهید. هرجایی که مردم باشند. همین یک شانس برای یافتن فردی‌ است که احتمالا برای شرکتتان مناسب است.

فوق‌ستاره‌ها مثل پرنده‌ها نایاب هستند. اگر وقتی استخدام‌شان می‌کنید، احساس باارزش بودن نکنند، خیلی زود همکاری را قطع می‌کنند.

افرادی را استخدام کنید که از خودتان بهتر هستند، بعد ‌بگذارید با روش خودشان عمل کنند. دنبال افرادی باشید که اهداف عالی دارند، کسانی که برای کارهای عادی ساخته نشده‌اند. «دیوید اگیلوی»

 

مراقبت از یک فوق‌ستاره

بگذارید فوق‌ستاره‌تان بداند چرا فکر می‌کنید استثنایی‌ است. بگویید که با او می‌خواهید تمام راه‌های صعود به بهتر شدن را بروید.

 

روش‌های باانگیزه نگه‌داشتن افراد فوق‌ستاره

  1. بدون اینکه ریسک کنند به آن‌ها اختیار دهید. به آن‌ها آزادی کافی بدهید و در نهایت نتیجه این کار مشخص خواهد شد، البته تا جایی که لطمه‌ بزرگی به شما وارد نشود.
  2. به آن‌ها بازخوردی با ترکیب مثبت و منفی بدهید. آنها را در جمع و به صورت خالصانه در وقت مناسب، ستایش کنید؛ ولی از اینکه از آنها انتقاد کنید، نترسید. به صورت خصوصی و وقتی ضروری است، این کار را بکنید. بهترین کارمندان نیاز به حمایت و مدیریت شدن ندارند، آنها به مشاوره و به یک چالش احتیاج دارند.
  3. به آن‌ها مشاوره دهید. افراد عالی بیش‌تر قسمت‌های تکنیکی کسب‌وکارتان را خودشان یاد می‌گیرند. به آن‌ها آموزش دهید. این کار به موفقیت‌ها‌یشان سرعت می‌دهد و این به نفع خودتان خواهد بود.
  4. به بهترین افرادتان بهترین کارها و مقدار زیادی از آن‌ها را بسپارید. کارشان را پیچیده و مشکل کنید، دراین صورت شما را ترک نخواهند کرد.
  5. برای فوق‌ستاره‌ها پول بالاترین انگیزه نیست، با این حال نمی‌شود آن را نادیده گرفت. حداقل 10 درصد بالاتر از نرخ بازار به آن‌ها بپردازید؛ ولی بیشتر از حق‌شان حقوق ندهید. پاداش‌شان باید کمی بیش‌تر از مقداری باشد که در جای دیگر می‌گیرند.

 

چگونه یک سازمان فوق‌ستاره بسازیم

شما باید در هر قسمت از کسب‌و‌کارتان فوق‌ستاره داشته باشید وقتی آینده‌تان به آن بستگی دارد، جایی برای معمولی بودن وجود ندارد.

عوامل کلیدی را که احتیاج دارید تا به اهداف کسب‌و‌کارتان برسید، شناسایی کنید.

اگر فوق‌ستاره‌های بااستعدادتان که زیر نظر مستقیم شما کار می‌کنند خودشان کارمند ندارند، کسب‌وکارتان هیچ‌وقت نمی‌تواند به اوجش برسد.

همه در یک شرکت پر از کارمندان فوق‌ستاره، برای یک هدف کار می‌کنند: موفقیت کسب‌و‌کارتان.

با افراد خوب شروع کنید، قوانین را وضع کنید با کارمندان‌ ارتباط برقرار کنید، در آن‌ها انگیزه به وجود آورید و پاداش دهید، اگر همه‌ این کارها را انجام دهید، شکست نمی‌خورید. «لی یاکوکا»

 

منبع: کتاب «تبدیل رویا به ثروت»
نویسنده: مایکل‌ مسترسون
ناشر: نگاه نوین
ترجمه: ژان ‌بقوسیان

 

 

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 21

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب