شخصی‌سازی پیام‌ها با بازاریابی عصبی
شخصی‌سازی پیام‌ها با بازاریابی عصبی
4.8
(13)

همه بازاریاب‌های حرفه‌ای می‌دانند که هرچه پیام بازاریابی و پیشنهادهای فروش را برای خریدار شخصی‌سازی کنیم، استقبال بیشتر می‌شود. مثلا یک کوپن تخفیف به‌مناسبت «پنجمین سال خرید از شرکت ما» خیلی اثرگذارتر از کوپنی است که به مناسب «سال جدید» ارسال می‌شود.

همینطور استفاده از نام شخص در مکالمات فروش و اطلاعات دیگری که از خریدار داریم، باعث ایجاد حس خوب در خریدار و افزایش فروش می‌شود. حال می‌خواهیم به یک ایده عجیب بازاریابی عصبی برای شخصی‌سازی بپردازیم.

 

شخصی‌سازی نامتعارف

تحقیقات مختلف نشان می‌دهد افراد به حروف و اعداد خاصی علاقه بیشتری دارند. آن‌ها حتی برخی از واژه‌ها را بیشتر می‌پسندند. مثلا بسیاری از مردم به ارقامی که در تاریخ تولدشان وجود دارد علاقه بیشتری نشان می‌دهند. همچنین حرف اول نام یا نام خانوادگی خودشان را بیشتر دوست دارند.

تحقیقی که توسط «جان فینچ» و «رابرت چالدینی» انجام شد نشان می‌دهد اگر خریدار اتفاقا متوجه شود که تاریخ تولد فروشنده و خودش یکی هستند احساس بهتری پیدا می‌کند.

 

چگونه می‌توان شخصی‌سازی نامتعارف انجام داد؟

این‌ روش بیشتر در پیام‌هایی که به خریدار می‌فرستیم کاربرد دارد.مثلا فرض کنید می‌خواهیم نظر یکی از مشتریان راضی را برای آقای «فربد طهرانی» بفرستیم تا درباره خرید از ما تصمیم بگیرد. از بین نظرات مشتریان راضی، نظر آقای «رحیم علی‌زاده» و «فرید طاهری» را انتخاب می‌کنیم تا بفرستیم. به نظر شما نظر کدام‌یک اثر بیشتری خواهد داشت؟ حتما حدس زدید که نظر «فرید طاهری» به‌ علت یکسان بودن حروف اول نام و نام خانوادگی، می‌تواند اثرگذارتر باشد.

حالا فرض کنیم تاریخ تولد «فربد طهرانی» سال 1366 است. کوپن تخفیف «takhfif66» اثر بسیار بهتری خواهد داشت و احتمال خرید را افزایش می‌دهد!

پس هرگاه مخاطب شما یک شخص خاص است در پیام‌های خود از روش «شخصی‌سازی نامتعارف» استفاده کنید.

 

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 13

کتاب بازاریابی عصبی

کتاب بازاریابی عصبی

23 ترفند جدید برای افزایش فروش با شناخت عملکرد مغز

180.000 تومان

فقط 126،000 تومان

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب