چرا سایت با وجود سئوی خوب رتبه بالایی ندارد؟
چرا یک سایت با وجود سئوی خوب رتبه بالایی ندارد؟
4.6
(13)

جان مولر از مدیران گوگل به شما می‌گوید که چرا یک سایت با وجود سئوی خوب و رقابت کم نمی‌تواند رتبه بالایی کسب کند. شاید پاسخ او در ابتدا بحث‌برانگیز باشد، اما حرف‌هایش قابل تامل است.

 

سئوی خوب اما رتبه پائین؟

هیچ تعریف مشخصی از سئوی «خوب» وجود ندارد، زیرا درک افراد از سئو به نوع یادگیری سئو و مدت‌زمان انجام آن بستگی دارد. سئوی «خوب» به تجربه، دانش و مهارت سئوکار بستگی دارد. نمی‌توان فهمید که فرد چه مطالبی را درباره سئو نمی‌داند، تا این‌که شکست او نشان دهد کمبود دانشی در این بخش وجود دارد.

فردی که از مولر سوال می‌پرسد حسابی ناامید شده، زیرا در موقعیتی قرار دارد که رقابت کم است و فکر می‌کند «سئوی خوبی» انجام داده است. پس چرا سایت او به نتیجه دلخواه و رتبه بالا نرسیده است؟ آن فرد می‌گوید: «من نقشه سایت، صفحات فهرست‌بندی شده، محتوای به‌روز، لینک‌های پشتیبان و بهینه‌سازی صفحه دارم،‌ اما سایتم هنوز در 200 نتیجه برتر این کلیدواژه‌ها نیست.»

جان مولر که از کمبود توضیحات گوگل در حوزه سئو آگاه است به او پاسخ می‌دهد که گوگل بیشتر به جنبه فنی سئو مثل داده‌های ساختاریافته، سرعت صفحه و کیفیت محتوا می‌پردازد، اما مطالب زیادی برای ارتقای سایت ارائه نکرده است. او می‌گوید: «خیلی‌ها این سوال را از من می‌پرسند. اما وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، گوگل بیشتر روی جنبه‌های فنی مختلف تمرکز می‌کند. ما باید کارهای بیشتری در این حوزه انجام دهیم.» سپس، اشاره می‌کند که گوگل تقریبا هیچ‌وقت نصایحی برای ارتقای سایت ارائه نکرده است.

او می‌گوید: «یک روش خوب برای ارتقای سایت، مقایسه آن با دنیای آفلاین است. وقتی صحبت از کتاب می‌شود، آیا جلد زیبا، جملات دقیق، غلط املایی کم و یک موضوع خوب به این معنی است که این کتاب پرفروش می‌شود؟
یا استفاده از مواد اولیه مناسب و آشپزی در یک آشپزخانه تمیز به این معنی است که یک رستوران مشتریان زیادی خواهد داشت؟
پس، پرداختن به جزئیات فنی بسیار کار خوبی است، اما برای موفقیت به چیزی بیش از این نیاز دارید.»

 

ارتقای سایت و سئو؟

شاید گاهی احساس کنید بهینه‌سازی سایت و ارتقای آن خیلی سخت است، اما توضیح دادن درباره سایتتان در پادکست، سخنرانی در کنفرانس‌ها برای شناساندن خود به رسانه‌ها و فعالان صنعت، صحبت در رادیو، ساخت ویدیوهای یوتیوب و تبلیغات، همه بخشی از ارتقای سایت هستند. منظور این است که اگر سایت نتواند با کمک کلیدواژه‌هایی که رقبای کمی از آن‌ها استفاده می‌کنند موفق شود، نشانه این است که هنوز باید مطالب زیادی درباره سئو یاد بگیرید.

همیشه ذهنی پویا درباره سئو داشته باشید و فکر نکنید که همه چیز را در این حوزه می‌دانید. سئو در 20 سال گذشته بسیار متحول شده است و یافتن مواردی که از آن‌ها آگاه نیستید بسیار جذاب است.

 

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 13

کتاب بازاریابی عصبی

کتاب بازاریابی عصبی

23 ترفند جدید برای افزایش فروش با شناخت عملکرد مغز

180.000 تومان

فقط 126،000 تومان

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب