روش‌های ساخت عکس خلاقانه برای اینستاگرام
ساخت عکس خلاقانه برای اینستاگرام
4.4
(16)

اینستاگرام روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود. از این فرصت می‌توانید برای بازاریابی محصولات و خدمات خودتان استفاده کنید. هدف از رسانه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک گذاشتن عکس است ولی شما می‌توانید از این موضوع برای بازاریابی برند، محصولات و خدماتتان استفاده کنید.

یکی از ساده‌ترین نکات این است که چگونه عکس‌های خلاقانه‌تری در اینستاگرام بگذارید تا فالوئرهای شما با دیدن آن عکس متوقف شوند و توجه‌ بیشتری به آن عکس کنند.

فرض کنید فردی 200 نفر را فالو کرده است، مسلم است که این فرد وقتی به صفحه اینستاگرام مراجعه می‌کند با عکس‌های بسیار زیادی مواجه می‌شود که با سرعت بالا از آن‌ها عبور می‌کند و شما باید بتوانید کاری کنید که عکس شما جلب‌توجه کند و فرد با رسیدن به عکس شما توقف کند و توجه بیشتری نشان دهد.

چند راه خیلی ساده برای اینکه بتوانید عکس‌هایتان را خلاقانه‌تر کنید و باعث شوید که جلب‌توجه شود.

 

1. چرخاندن عکس

مثلا عمدا 90 درجه یا 180 درجه عکس را بچرخانید و عکس را در جهت درست نمایش ندهید. مغز انسان طوری ساخته شده است که وقتی به عکس‌هایی می‌رسد که از دید مغز کاملا طبیعی و نرمال است با سرعت می‌تواند از آن عکس عبور کند، ولی وقتی به عکسی می‌رسد که احساس می‌کند مشکلی وجود دارد ناخودآگاه شخص توقف خواهد کرد و توجه بیشتری بر آن عکس خواهد داشت.

بنابراین یکی از ساده‌ترین کارها این است که عکس را بچرخانید و گاهی عمدا با زاویه اشتباه عکس را آپلود کنید.

 

2. بزرگنمایی بیش‌ازحد

فرض کنید شما می‌خواهید یک قاشق را تبلیغ کنید. یکی از راه‌ها این است که با دوربین آن‌قدر به قاشق نزدیک شوید که کل قاشق در عکس دیده نشود، بلکه بخش کوچکی از قاشق در عکس باشد و زیر آن توضیح اضافه کنید. افراد وقتی بخواهند به‌سرعت از آن عکس بگذرند چون بلافاصله متوجه نمی‌شوند که موضوع چیست توقف می‌کنند و توجه بیشتری بر روی عکس شما خواهند کرد.

 

3. استفاده از عکس‌های قبل و بعد

این موضوع می‌تواند مقایسه محصولات شما در زمان‌های قدیم و امروز باشد. مثلا اگر دقت کرده باشید دیجی‌کالا در تبلیغات مجله‌ای و بیلبوردی خودش از این روش استفاده می‌کند. مثلا عکس یک کلاه‌خود در یک طرف تصویر و در طرف دیگر عکس یک کلاه‌کاسکت موتورسوار است. با این روش‌ها می‌خواهد نشان دهد در گذشته شرایط چگونه بوده است و اکنون شرایط چگونه است و شرایط الان را به کار یا خدمات و محصولات خودش مرتبط می‌کند.

 

4. تلفیق اجسام واقعی به اجسام مجازی

فرض کنید شما به سادگی می‌توانید یک کاغذ را روی دیوار بچسبانید و بخشی از موضوع را روی آن کاغذ نقاشی کنید، ولی بخشی از موضوع اجسام واقعی باشند.

مثلا کاغذی را روی میز بگذارید و یک موبایل را روی آن قرار دهید. هدفتان تبلیغ و معرفی آن موبایل است، روی کاغذ عکس قطعات جانبی آن را رسم کنید. این عکس‌ها که تلفیق واقعیت و اقلام مجازی است خیلی بیشتر جلب‌توجه می‌کند به این دلیل که کمتر دیده می‌شود و هر روز افراد چنین عکس‌هایی را نمی‌بینند.

 

5. استفاده از رنگ‌های نامتعارف

فرض کنید تمام مردم عادت کرده‌اند که گیلاس را به رنگ قرمز ببینند. اگر شما در عکستان گیلاس را آبی رنگ در نظر بگیرید و با فتوشاپ رنگ آن را عوض کنید مطمئنا جلب‌توجه بیشتری خواهد کرد.

بنابراین نکاتی که گفته شد چند ترفند ساده بود که می‌توانید در عکس‌های اینستاگرام خودتان استفاده کنید و باعث شوید که جلب‌توجه بیشتری انجام شود.

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 16

کتاب مدرس مرجع

چگونه بهترین مدرس حوزه خود باشیم و زندگی دیگران را متحول کنیم؟

220.000 تومان

فقط 132،000 تومان

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب