روش اینستاگرام برای رتبه‌بندی نتایج جستجو
روش اینستاگرام برای رتبه‌بندی نتایج جستجو
4.1
(9)

در این مقاله روش اینستاگرام برای رتبه‌بندی نتایج جستجو را توضیح می‌دهیم و اینکه چگونه محتوایتان را با کلیدواژه‌های موردنظر بهینه کنید. آدام ماسری، رئیس اینستاگرام روش رتبه‌بندی نتایج جستجو را توضیح می‌دهد و چند روش سئوی عالی در اینستاگرام را با خوانندگان در میان می‌گذارد. روش رتبه‌بندی نتایج جستجو در سرچ اینستاگرام متفاوت است، زیرا کاربر باید واژه‌ای را تایپ کند تا نتایج جستجو را ببیند. درحالی‌که مثلا صفحه اکسپلور محتوای برتر را به‌صورت خودکار ارائه می‌کند. هدف اینستاگرام این است که نتایج جستجو را بر اساس بیشترین ارتباط آن محتوا با کاربر ارائه کند.

فرض کنید پس از دیدن تصویری از ماه کامل به دیدن عکس‌های فضا علاقه‌مند شوید. وقتی روی نوار جستجو در صفحه اکسپلور کلیک می‌کنید، اول، سرچ‌های اخیرتان را می‌بینید. بعد از تایپ کلمه «فضا»، اینستاگرام صفحه‌ها، فایل‌های صوتی، هشتگ‌ها و مکان‌هایی را که با متن جستجوی شما مطابقت دارند برایتان نمایش می‌دهد. در این مورد، نتایجی مانند @فضا و#فضا نمایش داده می‌شود، زیرا کلمه فضا در آن‌ها آمده است.

 

معیارهای رتبه‌بندی جستجوی اینستاگرام

الگوریتم جستجوی اینستاگرام علاوه بر متن وارد شده توسط کاربر، از اطلاعات حساب‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌ها برای رتبه‌بندی نتایج استفاده می‌کند.

معیارهای رتبه‌بندی برتر اینستاگرام به ترتیب اهمیت عبارتند از:

  • متن تایپ‌ شده توسط شما. متنی که در نوار جستجو تایپ می‌کنید، مهم‌ترین معیار رتبه‌بندی در اینستاگرام است و در ابتدا سعی می‌کند متن شما را با نام‌های کاربری، بیوی صفحات، کپشن‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌های مرتبط مطابقت داده و مرتبط‌ترین محتوا را برایتان نمایش دهد.
  • فعالیت شما. این مورد صفحه‌هایی که فالو می‌کنید، پست‌هایی که مشاهده کرده‌اید و روش تعامل شما با صفحات مختلف در گذشته را در برمی‌گیرد. اینستاگرام معمولا حساب‌ها و هشتگ‌هایی را نشان می‌دهد که آن‌ها را فالو می‌کنید یا بیشتر به آن‌ها سر می‌زنید.
  • تعامل شما. وقتی نتایج احتمالی زیادی وجود داشته باشد، اینستاگرام به معیار تعامل توجه می‌کند که شامل تعداد کلیک‌ها، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و فالوها برای یک صفحه، هشتگ یا مکان خاص است.

 

بهترین روش‌های سئوی اینستاگرام

ماسری نکات زیر را برای یافتن راحت‌تر محتوایتان در اینستاگرام پیشنهاد می‌کند:

1. نام کاربری و نام پروفایل مرتبط با محتوایتان انتخاب کنید

با توجه به اینکه متن تایپ‌ شده کاربران مهم‌ترین معیار رتبه‌بندی نتایج جستجو است، باید نام پروفایل مناسبی برای خود انتخاب کنید که به محتوایتان ربط داشته باشد. به‌این‌ترتیب احتمال دیده شدن صفحه‌‌تان در نتایج جستجوی آن موضوع بسیار بیشتر می‌شود. اگر مخاطبان شما را با نام خاصی می‌شناسند، آن را در نام کاربری یا پروفایل خود وارد کنید تا وقتی آن نام خاص را جستجو می‌کنند، شما را پیدا کنند.

 

2. کلیدواژه‌ها و لوکیشن‌های مرتبط را در بیوگرافی صفحه قرار دهید

واژگان مورداستفاده در بیوگرافی صفحه هم اهمیت دارد، بنابراین کلیدواژه‌ها و مکان‌های مرتبط را در این قسمت هم بنویسید. بیوی صفحه باید نشان دهد چه کسی هستید و صفحه‌تان درباره چیست. اگر صفحه شما مربوط به یک مکان خاص است، مثلا کسب‌وکار کوچکی در یک مکان خاص دارید، نوشتن لوکیشن در قسمت بیو به مخاطبان کمک می‌کند شما را راحت‌تر پیدا کنند.

 

3. در کپشن از کلیدواژه‌ها و هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

برای اینکه پستتان در نتایج جستجو پیدا شود، به‌جای نوشتن نظرات و توضیحات خودتان در کپشن، کلیدواژه‌ها و هشتگ‌های مرتبط را در کپشن قرار دهید.

 

مجازات‌ها در بخش سرچ اینستاگرام

همان‌طور که گوگل مجازات‌هایی در الگوریتم جستجویش قرار داده، نقض دستورالعمل‌های اینستاگرام هم می‌تواند رتبه محتوای شما در نتایج جستجو را تنزل دهد. اینستاگرام ممکن است بعضی پست‌ها، کل صفحه یا کل هشتگ‌ها را با استفاده از Shadowbanning یا «حذف بدون اطلاع‌رسانی»‌ مجازات کند.

حساب‌هایی که اسپم ارسال کنند یا دستورالعمل‌های اینستاگرام را نقض کنند، دیرتر در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند و برای یافتن آن‌ها باید نام کاربری کاملشان را سرچ کنید. یک حساب کاربری محدودشده مثل وب‌سایتی است که راه‌اندازی شده و کار می‌کند، اما در فهرست نتایج گوگل ظاهر نمی‌شود و تنها راه مشاهده محتوایش این است که مستقیم به آن سایت سر بزنید. اینستاگرام دو مجموعه دستورالعمل‌های قطعی و اختیاری دارد که با هم متفاوت هستند و در صورت نقض موارد قطعی، حسابتان به‌طور کامل از این سایت حذف می‌شود.

 

پیشرفت‌های بعدی در سرچ اینستاگرام

اینستاگرام به‌زودی مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید در بخش نتایج جستجو ارائه می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد چیزی بیش از صفحه‌ها و هشتگ‌ها را پیدا کنند. ماسری می‌گوید که این شرکت در حال کار روی «صفحه کامل نتایج جستجو» است که باعث می‌شود افراد بتوانند به‌راحتی به موارد موردعلاقه‌شان دسترسی پیدا کنند. اینستاگرام همچنین قصد دارد دامنه کلیدواژه‌های قابل جستجو را افزایش دهد و امکان جستجوی بیشتر موضوعات مختلف را فراهم کند. در حال حاضر، اگر واژه «فضا» را در اینستاگرام جستجو کنید، حساب‌ها و هشتگ‌هایی شامل این واژه برایتان نمایش داده می‌شود، اما به‌زودی با جستجوی همین واژه می‌توانید علاوه بر هشتگ‌ها و حساب‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای مربوط به فضا را هم ببینید.

 

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 9

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب