5 راز ساخت یک وب‌سایت فوق‌العاده
4.4
(27)

ساخت یک وب‌سایت فوق‌العاده به چیزی فراتر از روش‌های برتر فعلی نیاز دارد. برای ساخت یک وب‌سایت موفق باید مرزها را در حوزه کاری خود جابه‌جا کنید و هم‌زمان نرخ بالای بازگشت بازدیدکنندگان که راز موفقیت برند است را حفظ کنید. در سال 1992 فقط ده وب‌سایت آنلاین وجود داشت، اما در سال 2022 بیش از 1.9 میلیارد وب‌سایت ثبت‌شده وجود دارد که بیش از 400 میلیون آن‌ها فعال هستند. پس باید وب‌سایتتان که اساس حضور جهانی و دیجیتال برندتان است را تا حد ممکن تقویت کنید. به‌عنوان شخصی که وب‌سایت‌های جهانی فوق‌العاده‌ای طراحی کرده است، در این مقاله پنج عنصر حیاتی یک وب‌سایت موفق را برایتان توضیح می‌دهم.

 

1. تاثیر اولیه خیلی اهمیت دارد

بر اساس تحقیقات گوگل، فقط 50 میلی‌ثانیه (0.05 ثانیه) طول می‌کشد تا کاربران اولین برداشت را از وب‌سایت شما داشته باشند و در آن بمانند یا سراغ سایت‌های دیگر بروند. این تحقیق نشان داد که پیچیدگی تصویری کم و سادگی عوامل مهم جذب و ماندن کاربران در یک وب‌سایت هستند. ظاهر همه عناصر وب‌سایت باید ساده و تمیز باشد و باید پیش از طراحی سایت به سایت‌های پرترافیک رقبا سر بزنید و مسیر مناسب تیم طراحی را مشخص کنید.

 

2. ظاهر و کارایی سایت در موبایل مهم است

در حال حاضر 4.32 میلیارد کاربر موبایل در سراسر جهان وجود دارد که نشان می‌دهد بیش از 90 درصد جمعیت حاضر در اینترنت برای آنلاین شدن از موبایل استفاده می‌کنند. ترافیک موبایل از 8.32 درصد در سال 2012 به 57.37 درصد در سال 2022 افزایش‌یافته است. باتوجه‌به تغییر میزان استفاده از موبایل، بهتر است با فناوری پیشرفته سایتتان را برای موبایل‌ها بهینه کنید و هم‌زمان با بزرگ‌تر شدن صفحه موبایل‌ها، عناصر بیشتری به وب‌سایتتان اضافه کنید.

متناسب‌سازی سایت برای رسانه‌ها از سال 2012 شروع شد. آن‌ها ابتدا برای دسکتاپ بهینه شدند و سپس با کوچک شدن صفحه موبایل‌ها، بعضی عناصرشان تطبیق داده شده و بعضی عناصرشان حذف شدند. حالا دیگر این بهترین رویکرد نیست. یادتان باشد که الزام امروز، فردا به یک مد زودگذر تبدیل می‌شود. هنر این است که پیش‌بینی کنیم چه چیزی در 3 تا 5 سال آینده همچنان ثابت باقی می‌ماند. استراتژی بهینه‌سازی سایت برای موبایل تضمین می‌کند که مخاطبان با دستگاه محبوبشان (موبایل) تجربه بهینه‌ای از سایت شما داشته باشند. افزایش زمان حضور کاربر در سایت، تشویق کاربر به اقدام و تلاش برای انتقال موثرتر پیام‌ برند، تجربه مخاطبان را ارتقا می‌دهد. با استفاده از قالب‌های SVG و WebP به نتایج واضح‌تر و سریع‌تری می‌رسید و بهتر است قالب‌های سنتی مانند JPG و PNG که روی صفحه‌های موبایل خراب نمایش داده می‌شوند را کنار بگذارید.

 

3. محتوا شاه است

کیفیت محتوای شما باید مساوی یا بهتر از رقبای اصلی باشد. موتورهای جستجو مانند گوگل به وب‌سایت‌های عمیق و آموزنده ارزش می‌دهند. گوگل می‌گوید که وب‌سایت‌ها باید هدف مفیدی داشته باشند. سرمایه‌گذاری روی استانداردهای کیفی، نوشتار حرفه‌ای و طراحی‌ خلاقانه تضمین می‌کند که وب‌سایتتان هدف کاربر را برآورده ‌کند، باعث اطلاع‌رسانی، آموزش و سرگرمی او شود یا او را به خرید ترغیب کند.

باتوجه‌به این‌که یک کاربر معمولی ​​88 درصد بیشتر در وب‌سایت‌های دارای ویدیو وقت می‌گذراند، برندها باید محتوای ویدیویی خود را گسترش دهند، زیرا بینندگان پس از تماشای یک پیام 95 درصد آن را متوجه می‌شوند، درحالی‌که با خواندن پیام فقط 10 درصد آن را می‌فهمند. اگر در صفحه فرود وب‌سایتتان ویدیو بگذارید، احتمال دیدن شدن آن در صفحه اول نتایج گوگل 53 درصد بیشتر می‌شود. یادتان باشد وقتی نوبت به برنده شدن جوایز وب‌سایت و کسب رتبه برتر در گوگل می‌رسد، کیفیت همیشه بر کمیت برتری دارد.

 

4. تجربه کاربری باید متناسب با روندهای آینده طراحی شود

صنعت بازی یکی از پیشرفته‌ترین صنایع برای ارائه محصولات دیجیتال موفق در سطح جهانی است و ارزش آن به بیش از 300 میلیارد دلار می‌رسد که بیشتر از مجموع ارزش دو صنعت فیلم و موسیقی است. هیچ‌کس با کاربری سخت یک سیستم کنار نمی‌آید. بازی‌ها برای سرگرم کردن کاربر تولید می‌شوند. پس به این فکر کنید که چگونه می‌توانید تجربه کاربری مشابه بازی‌ها را در حوزه‌های مهمی مثل طراحی سایت و جستجو، تعامل و دریافت بازخورد کاربر به کار گیرید.

تمرکز زیاد بر سرگرمی، وب‌سایتتان را از رقبا متمایز می‌کند و باعث می‌شود کاربری آن سریع، آسان و جذاب شود. یک استراتژی توسعه خوب می‌تواند وب‌سایتتان را برای سال‌ها بیمه کند و باعث صرفه‌جویی فراوان در هزینه‌ها شود. به‌جای این‌که هر سال کل سیستم را از ابتدا بسازید، با یک بازسازی محدود دوره‌ای می‌توانید برندتان را همیشه رقابتی و مطرح نگه دارید. وب‌سایتتان باید این فرایند را ساده کند. وب‌سایتتان را برای آینده طراحی کنید و به دورنمای سخت‌افزار در سال‌های آینده فکر کنید. اساس موفقیت وب‌سایت پیش‌بینی دستگاه‌های مورداستفاده کاربران در 3 تا 5 سال آینده است.

 

5. باید یک پلتفرم یا CMS سفارشی بسازید

هرگز نمی‌توانید با یک کت‌وشلوار دست‌دوز سفارشی رقابت کنید. صرف‌نظر از ارزشمندی محصولات عجیب و خاص، همه در نهایت ترجیح می‌دهند محصولی بخرند که دقیقا متناسب با نیازهایشان ساخته شده باشد. کسب‌وکار و وب‌سایتتان هم از همین اصل پیروی می‌کند. اگرچه می‌توانید وب‌سایتتان را با یک پلتفرم رایج و رایگان بسازید، اما زمانی فرامی‌رسد که هر برند خوب به یک مزیت رقابتی در حوزه دیجیتال نیاز دارد. هیچ پلتفرم یا سی‌ام‌اس قدیمی به‌اندازه پلتفرم‌هایی که به طور اختصاصی برای کسب‌وکار و نیازهای خاص شما طراحی شده قوی نیست. ساخت وب‌سایتی که همه اصول بالا را در نظر بگیرد و خدمات بهتری به کاربرانش ارائه دهد نه‌تنها فوق‌العاده است، بلکه عملکرد کسب‌وکارتان را ارتقا می‌دهد و در نهایت باعث سود و درآمد بیشتر می‌شود.

 

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 27

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب