راز رهبران کسب‌وکارهای جهشی
راز رهبران کسب‌وکارهای جهشی
4.6
(15)

رهبری عالی کسب‌وکار در چه چیزی نهفته است؟ عامل اصلی رهبری عالی چیست؟ در کتاب خوب به عالی، ما افرادی را مطالعه کردیم که شرکت‌های متوسط را به شرکت‌هایی استثنایی تبدیل کردند، مانند در اختیار گرفتن یک تیم ورزشی و تبدیل آن به یک ستاره در سال‌های متوالی. وقتی به آن‌هایی نگاه کردیم که آنها اساسا مسیر یک شرکت را تغییر دادند، ایده «رهبر سطح پنجم» را کشف کردیم.

آنچه دریافتیم این است که رهبران کسب‌وکار سلسله مراتبی دارند. شما اینظور فکر کنید که رهبران کسب‌وکار در یکی از پنج سطح هستند: سطح 1، سطح 2، سطح 3، سطح 4 و سطح 5.

 

5 سطح رهبری کسب‌وکار

به عنوان رهبر سطح 1 در مهارت‌های فردی قوی هستید. شما می‌توانید کارها را به خوبی انجام دهید.

رهبران سطح 2 مهارت‌های تیمی خوبی دارند و در بازی تیمی قوی هستند. در رهبری سطح 3، مدیریت را یاد می‌گیرید و مهارت‌های مدیریتی خوبی دارید. سطح 4 قوی شدن در رهبری است. شما تبدیل به یک رهبر موثر می‌شوید. اما نکته جالب اینجاست. به شرکت‌های «خوب به عالی» نگاه کردیم و با شرکت‌های دیگر مقایسه کردیم که این جهش را نداشتند و یک سوال ساده پرسیدیم: آیا شرکت‌های «خوب به عالی» رهبرانی قوی داشتند و بقیه نداشتند؟

 

مهم‌ترین عامل رهبران کسب‌وکارهای جهشی

ما متوجه شدیم که هم شرکت‌های خوب و هم شرکت‌های جهشی، رهبرانی دارند. تفاوت در این بود که شرکت‌های «خوب به عالی» دارای رهبرانی بودند که ما «رهبر سطح پنجم» می‌نامیم و شرکت‌های دیگر دارای رهبران سطح چهار بودند.

بنابراین اگر برای ایجاد جهش به رهبران سطح پنج نیاز بود، مهم‌ترین عامل رهبری عالی را باید در تفاوت رهبران سطح چهار و پنج می‌یافتیم. چه چیزی پیدا کردیم؟ فروتنی! اینکه عامل اصلی رهبری کسب‌وکار به روشی واقعا عالی، فروتنی است. تواضع همراه با اراده سرکش برای چیزی بزرگتر از خودتان؛ فروتنی به شیوه ای بسیار خاص.

می‌خواهم خیلی واضح بگویم که این افراد جاه‌‌طلب هستند. انرژی فوق‌العاده‌ای دارند. اغلب خسته‌کننده هستند. هرگز نمی‌خواهند متوقف شوند. آنها کاملا بی‌امان هستند. خوب، وجود ندارد، آنها همه اینها را دارند. اما تفاوت اینجاست. کل موضوع برمی‌گردد به نحوه نگاه آنها. در مورد این است که آیا آنها مرکز هستند یا خیر. به در یک رهبر سطح پنج، تمام سطح انرژی، انگیزه و جاه‌طلبی به سمت چیزی که بزرگتر و ماندگارتر از خودشان است هدایت می شود. رهبران سطح پنج در روحیه خدمت پیشرو هستند و خود را برای آن قربانی می‌کنند.

 

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 15

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب