خلاصه کتاب میلیونرهای کلیکی
خلاصه کتاب میلیونرهای کلیکی
4.8
(16)

آنچه در اين چکيده مي‌آموزيد

آيا کار خود را دوست داريد؟ اگر پاسخ منفي است، کارآفرين موفق در زمينه‌ تجارت الکترونيک، آقاي اسکات فاکس پيشنهادي دارد که ادعا مي‌کند به‌راحتی در دسترس تمام افرادي است که ايده‌هاي خوبي دارند و مايل به رفع اين مشکل هستند: کسب‌وکار آنلاين. با وجود اصطلاحات تخصصي که چاشني متن است، راهنماي بسيار ساده و عملي آقاي فاکس هديه‌اي است براي هرکسي که مي‌خواهد کسب‌وکاري آنلاين راه‌اندازي کند. مديرسبز، فکر مي‌کند خوانندگاني که براي اولين بار به فکر شروع يک کسب‌وکار اينترنتي هستند با خواندن تشويق‌ها، تجربه‌ها و توصيه‌هاي عملي‌اش اطمينان لازم را براي شروع به‌دست مي‌آورند.

 

کسب‌وکار متناسب با شيوه زندگي

امروزه اکثر مردم نگران زمان رفت‌وآمد به محل کار، محيط کاري نامناسب و تهديد دائميِ از دست دادن شغل هستند. علاوه بر اين پول کافي براي اموري که دوست دارند در خارج از محيطِ کار انجام دهند را ندارند. ايجاد و ساخت يک کسب‌وکار آنلاين باعث ايجاد رضايتمندي از کار مي‌شود و آزادي کافي مي‌دهد تا دنبال سرگرمي‌ها و علايق خود برويد.

اينترنت، روش‌هاي سنتي مديريت و انجام کسب‌وکار را به چالش مي‌کشد. فناوری‌هاي جديد، روش‌هايي که مردم اطلاعات منتشر مي‌کنند، کسب‌وکار خودشان را تبليغ مي‌کنند و به توزيع محصولات و خدمات مي‌پردازند را تغيير داده است. اکنون شرکت‌ها به‌راحتی مي‌توانند کارهايي که زماني نيازمندِ کارمندان و کارکنان بود را به‌صورت خودکار انجام دهند و يا به شرکت‌هاي ديگري بسپارند، از جمله وظايفي از قبيل دريافت سفارش، کنترل موجودي، صدور صورت‌حساب، مکاتبات و غيره. محدوديت‌هاي جغرافيايي و بودجه‌اي ديگر شرکت‌هاي کوچک را محدود نمي‌کند.

با توجه به اينکه هر کسب‌وکاري ممکن است شکست بخورد، در روش آنلاين مي‌توانيد دوباره برنامه‌ريزي کرده و از نو شروع کنيد. همان‌طور که يک وبلاگ نویس به نام کريس گويلا بياو مي‌گويد: «اگر طرح الف با شکست مواجه شد، طرح ب و بعد طرح پ و بيشتر از تعداد حروف الفبا هنوز فرصت ِباقي‌مانده داريد.» کارآفرينان موفقي که براي آغازِ يک کسب‌وکار آنلاين دورنگري و همتي بلند دارند مي‌توانند مزايايي از قبيل امنيت مالي، استقلال و رضايت شغلي کسب کنند.

«ميليونرهاي کليکي» از وب‌سايت‌ها، تجارت الکترونيک، چاپ و نشر ديجيتال و رسانه‌هاي اجتماعي براي ايجاد کسب‌وکارهايي استفاده مي‌کنند تا با آن ايده‌ها و محصولاتشان را طبق برنامه و قوانين خودشان به دنيا ارائه کنند. به‌عنوان يک ميليونر کليکي، مي‌توانيد با انجام کاري که از آن لذت مي‌بريد کسب درآمد کنيد.

 

مزاياي آن براي زندگي

شغل جديد آنلاينِ خود را حول محور منافع و مسائلي طراحي کنيد که به نظرتان جذابيت دارند. اگر کسب‌وکار آنلاين خود را به‌درستی مديريت کنيد، پول کافي برايتان به ارمغان خواهد آورد و به شما اجازه مي‌دهد تا از منزل و بدون اتلاف انرژي و وقت رفت‌وآمد، کار کنيد.

مي‌توانيد برنامه انعطاف‌پذيري داشته باشيد، با افراد دلخواهتان کار کنيد، هر جايي که راحت‌تر هستيد زندگي کنيد و وقت کافي براي لذت بردن از علايق خود را هم داشته باشيد. قبل از آغاز يک کسب‌وکار آنلاين، تصميم بگيريد که مي‌خواهيد چه نوع زندگي‌اي را دنبال کنيد. مي‌خواهيد روزهايتان را چگونه سپري کنيد؟ چه کاري را بيشتر از همه دوست داريد؟ از چه فعاليت‌هايي بيشتر لذت مي‌بريد؟ مي‌خواهيد چه سهمي در اين دنيا داشته باشيد؟ و مي‌خواهيد چه نقشي در دنيا ايفا کنيد؟

بيرون از محل کار از وقتتان براي تحقيق استفاده کنيد. به بررسي وب‌سايت‌ها، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها، انجمن‌ها، فيلم‌ها و رسانه‌هاي اجتماعي در زمينه کاريِ خودتان بپردازيد و در انجمن‌هاي آنلاين مرتبط فعال باشيد.

فرض کنيد در تگزاس زندگي مي‌کنيد اما شيفته‌ زبان فرانسه هستيد. هر روز وقت خود را صرف تماشاي آنلاين شبکه‌هاي فرانسوی‌زبان مي‌کنيد، زبان فرانسوي را در انجمن‌هاي آنلاين تمرين مي‌کنيد و با افراد ديگري که به زبان فرانسوي علاقه‌مند هستند ارتباط برقرار مي‌کنيد. يک وبلاگ راه‌اندازي کنيد يا يک مجموعه‌ي ويدیويي بسازيد که در آن جزئيات مربوط به تجربياتتان در زمينه يادگيري اين زبان را ارائه کنيد. شبکه خود را از طريق ارتباط با علاقه‌مندان به زبان فرانسه گسترش دهيد. داده‌ها، خدمات و محصولات موردنياز آن‌ها را ارائه دهيد. حتي لازم نيست محصولات، توليد خودتان باشد مي‌توانيد محصولات ديگران را تبليغ و عرضه کنيد. در حوزه آنلاين تبديل به يک متخصص آموزش فرانسوي شويد. تبديل به شخصي شويد که مردم براي زبان فرانسوي به شما مراجعه کنند.

 

مدل کسب‌وکارِ ميليونر کليکي

هدف مدل کسب‌وکار ميليونر کليکي، راه‌اندازيِ چرخه‌اي دائمي براي رشد کسب‌و‌کار است. درحالي‌که که مشترياني به‌دست مي‌آوريد، کسب درآمدتان نيز شروع مي‌شود. آن پول را صرفِ بهبود خدمات، محصولات، توسعه و بازاريابي کنيد. درحالي‌که خدماتِ شما جذاب‌تر مي‌شود، مشتري‌هاي بيشتري پيدا خواهيد کرد. هر ‌چه اين چرخه رشد ‌کند و به حرکتِ خود ادامه ‌دهد، با تلاش کمتري، پول بيشتري به‌دست خواهيد ‌آوريد. اول‌ازهمه، بخشي از بازار را شناسايي کنيد که محصولات و خدمات فعلي قادر به تأمين کامل نيازهاي آن نيستند. از «اصول هفت‌گانه موفقيت» براي تهيه‌ طرح کسب‌و‌کارتان استفاده کنيد:

  1. به مردم کمک کنيد: چيزي ارائه کنيد که زندگي افراد را بهبود دهد.
  2. يک کارشناس معتبر باشيد: در زمينه کاريِ خودتان يک کارشناس شويد.
  3. اتوماسيون: از نرم‌افزارها براي مکانيزه کردنِ فعاليت‌هاي کسب‌و‌کارتان، مانند «سفارش و تحويل، توليد محتوا و محصول، پاسخگويي به مشتريان، صدور صورت‌حساب و بازاريابي» استفاده کنيد.
  4. برون‌سپاري: براي پروژه‌هاي خاص از پيمانکاران، کمک پاره‌وقت يا افرادي که به‌صورت انفرادي و مستقل کار مي‌کنند کمک بگيريد.
  5. از مخاطبان براي ايجاد محتوا استفاده کنيد: کاربران را تشويق کنيد که با نظر دادن، نوشتن بررسي‌هاي عمومي‌، شرکت در بحث‌ها و به اشتراک‌گذاري عکس و فيلم در توليد محتوا مشارکت کنند.
  6. قابليت رشد و توسعه: کسب‌و‌کارتان را طوري طراحي کنيد که بتوانيد از عهده رشد و زياد شدن حجم مشتريان بر بياييد.
  7. درآمد دنباله‌دار: به‌جای تمرکز بر فروش‌هاي یک‌باره، کسب‌و‌کارتان را با استفاده از «اشتراک و عضويت» براي فروش‌هاي چندباره طراحي کنيد.

براي کسب درآمد از طريق تبليغات مجازي در يک کسب‌و‌کار آنلاين، از 4 روش اصلي استفاده کنيد. اولين شيوه، تبليغات از نوع «پرداخت به ازاي هر کليک» است، همان کاري که گوگل انجام مي‌دهد. در سايت خودتان تبليغات قرار دهيد و وقتي يک بازديدکننده بر آن‌ها کليک مي‌کند، پول دريافت کنيد. اگرچه به ازاي هر کليک پول اندکي دريافت مي‌کنيد، اما نتايج به‌سرعت افزايش مي‌يابد و به‌طور بالقوه قادر خواهيد بود هزاران دلار در ماه درآمد کسب‌ کنيد.

روش دوم شرکت کردن در يک برنامه تبليغات براي فروش است، که در آن محصولات شرکت‌هاي ديگر را در وب‌سايت خود تبليغ مي‌کنيد و وقتي خريداري از طريق سايت شما از آن شرکت‌ خريد کرد، پول دريافت مي‌کنيد. راه سوم شناسايي شرکت‌هايي است که محصولاتي متناسب با مخاطبان شما را مي‌فروشند و از طريق فروش فضاي تبليغاتي به آن‌ها درآمد کسب‌ کنيد. روش چهارم نيز ايجاد محصولات و خدمات فيزيکي و مجازي جذاب براي مخاطب و فروش آن‌ها است.

 

شناسايي حوزه بازار مناسب

پس از دو دهه رشد در زمينه کسب‌وکار اينترنتي، وب‌سايت‌هايي که تاکنون ايجاد شده‌اند، فرصت‌هاي بارز و مشخص را ربوده‌اند، اما حوزه‌هاي کوچک و مناسب کشف نشده، هنوز هم وجود دارند. از سيستم هفت قدميِ ميليونرهاي کليکي پيروي کنيد:

  1. کسب‌و‌کارتان را بر اساس يکي از چهار واژه‌ پايه‌گذاري کنيد: اشتياق، افراد، مسئله، محصول.
  2. روش‌هايي را پيدا کنيد که بتوانيد به بازار هدف موردنظر خدمات‌رساني کنيد.
  3. اندازه‌ بازار هدف و همچنين قدرت خريد آن را ارزيابي کنيد. دقت کنيد که، آن‌قدر که علاقه‌ در آن حوزه اهميت دارد بزرگي خود حوزه مهم نيست. برآورد‌هاي زير را انجام دهيد، تعداد مخاطبان، مهم‌تر از آن تعداد دفعاتي که هر مشتري از شما خريد خواهد کرد، ميزان درآمد بالقوه‌اي که مي‌توان به دست آورد.
  4. قدرت و تعداد رقبايي که در حوزه‌ شما يا حوزه‌هاي مشابه خدمات‌رساني مي‌کنند را ارزيابي کنيد.
  5. فکر کنيد که کدام فرمت‌هاي ديجيتالي براي دسترسي و کمک به مخاطبان مناسب‌ترين هستند.
  6. محصول خود را اصلاح کنيد و براي تجزيه‌و‌تحليل قابليت بالقوه پول‌سازي، آن را آزمايش کنيد.
  7. هزينه‌هاي عملياتي و توليدي را برآورد کنيد و همچنين يک ارزيابي بازار نيز انجام دهيد.

 

تخصص مدرن

در گذشته متخصصان، دکتر‌ها يا مهندساني بودند که در زمينه‌اي خاص مدرکي تحصيلي و يا کوله‌باري از تجربه  داشتند. مستقيم و بي‌واسطه بودن اطلاعات در اينترنت اين شرايط را تغيير داده است. برنامه 10 قدمي زير به شما کمک مي‌کند که تبديل به يک متخصص اينترنتي معتبر شويد:

  1. حوزه‌اي از علايق شخصي خودتان را انتخاب کنيد.
  2. نام دامنه‌ اينترنتي‌اي بخريد که اين علاقه را منعکس کند.
  3. وبلاگي راه‌اندازي کنيد و بر اين کار متمرکز شويد.
  4. در رسانه‌هاي اجتماعي تخصصي مثل LinkedIn حساب کاربري ايجاد کنيد و فعاليت کنيد.
  5. از Google Alerts استفاده کنيد تا در جريان آخرين اطلاعات مرتبط با زمينه کاري‌تان قرار بگيريد.
  6. مطالبي در وبلاگ بنويسيد و مقالات، عکس‌ها و ويدیوهاي مرتبط با موضوعتان را آنجا به اشتراک بگذاريد.
  7. پيشنهاد و راهکار ارائه دهيد و از کاربران بخواهيد نظر بدهند و بازخوردهايي در مورد آن بنويسند.
  8. متخصصان آنلاين ديگري که در زمينه کاري شما خبره هستند را شناسايي کنيد و از آن‌ها دعوت کنيد وارد شبکه شما شوند.
  9. از طريق اشتراک در کمپين‌هاي تبليغاتي آنلاين، مانند گوگل AdSense و نمونه‌هاي رايج ديگر از وبلاگتان درآمد کسب کنيد.
  10. مراحل 6 و 7 و 8 را ادامه دهيد تا چرخه رشد کند.

 

نشر ديجيتال

تقريبا هر صنعت، سرگرمي، علاقه‌مندي، ورزش، تفريح و فعاليتي هواداران خود را دارد. اطلاعات ارزشمند جمع‌آوري کنيد و براي جذب مخاطبان حوزه کاريتان آن‌ها را از طريق ابزارهاي ديجيتالي؛ مانند خبرنامه‌ها، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و مجموعه‌هاي ويدیويي منتشر کنيد. هم مشتري‌ها و هم کسب‌و‌کارها را هدف قرار دهيد. با قرار دادن اطلاعات مرتبط به موضوع، خدماتي را براي افرادي که علاقه‌مندي‌هاي مشترک دارند، فراهم کنيد. به‌محض‌ اينکه موفق به جذبِ يک مخاطب شديد، تبليغات کنيد و محصولاتِ خودتان را بفروشيد.

هيچ‌گاه در زمينه محتوا کمبودي نخواهيد داشت. از دسترسي به «محتواي رايگان»، يعني محتوايي که از ديگر وب‌سايت‌هاي حرفه‌اي گرفته مي‌شوند، استفاده کنيد. به سايت‌هاي ديگر و وبلاگ‌ها لينک بدهيد، موضوعات خبريِ مرتبط را به اشتراک بگذاريد، مطالب مطبوعاتي منتشر کنيد، از کاربران بخواهيد نظر بدهند و محتوا توليد کنند، با کارشناسان و افراد متخصص در اين زمينه مصاحبه کنيد و فيلم و عکس قرار دهيد. در اين قسمت نگاهي دقيق‌تر به بعضي از اين ابزارهاي نشر ديجيتال خواهيم انداخت.

خبرنامه‌هاي ايميلي رايگان: يک حساب کاربري در يک ارائه‌دهنده سرويس ايميلي باز کنيد. با هزينه‌اي‌ کم مي‌توانيد سيستم خبر‌نامه خود را مديريت کنيد. خبرنامه ايميلي رايگان خود را با محتوايِ مرتبط با مخاطب خاصي که داريد پُر کنيد. وقتي تعداد مشترک‌ها به‌اندازه کافي زياد شد، با فروش تبليغات از خبر‌نامه درآمد کسب کنيد. درصورتی‌که خبرنامه ديجيتاليِ شما محبوب شد، از مشترکين هزينه اشتراک دريافت کنيد.

وبلاگ‌ها: وبلاگ‌ها که در اصل به‌عنوان دفترچه خاطراتِ شخصي آنلاين شروع به کار کردند، سايت‌هايي هستند که در مورد موضوعي خاص مطلب قرار مي‌دهند، که اين مطالب و مقالات به‌صورت پشت سر هم قرار مي‌گيرند، اين‌گونه که ابتدا مطالبِ جديدتر نمايش داده مي‌شوند.

پادکست‌ها: پادکست‌ها يا فايل‌هاي ضبط‌شده صوتي شامل موسيقي، سخنراني‌ها، ارائه‌ها‌، مصاحبه‌ها و چيزهاي مشابه هستند. درحالي‌که با اين پادکست‌ها، براي بازارِ هدف اطلاعات مهيا مي‌کنيد، از آن‌ها براي ترويج و تبليغ محصولات استفاده کنيد.  همچنين مي‌توانيد براي برنامه‌هاي صوتيتان حاميان مالي جذب کنيد.

شبکه‌هاي تلويزيوني تحت وب: توليد‌کننده‌هاي ويدیوهاي پر‌طرفدار و جذاب در سايت‌هاي اشتراک‌گذاري ويديو مي‌توانند از اين طريق به جذب مشتري و کسب درآمد بپردازند. براي مثال ويدیو‌هاي آقاي «دِيو پاور» در زمينه هواپيماهاي کنترل از راه دور، روزانه بيش از 100 هزار بازديدکننده دارد. اين براي آقاي پاور يک منبع درآمد زياد محسوب مي‌شود. زيرا روزانه سيل زيادي از بازديدکنندگاني را به وب‌سايتش، جايي که محصولاتش را مي‌فروشد هدايت مي‌کند.

شبکه‌هاي اجتماعي: فعاليت در «يک شبکه اجتماعي، تالار گفتگو، تابلو اعلانات الکترونيکي و عضويت در انجمن» با ايجاد فضايي که در مورد علایقتان با ديگران تعامل کنيد، بين شما و مردم ارتباط ايجاد مي‌کند. براي مثال «Backyard Chickens» که يک انجمن مجازي متمرکز در زمينه پرورش مرغ است، بيش از 100 هزار عضو ثبت‌شده دارد!

 

فرصت‌هاي بيشتر

براي کسب درآمد از اينترنت نيازي نيست که ايده منحصربه‌فردی داشته باشيد يا بخواهيد محصول يا خدمات متحول‌کننده‌اي ارائه کنيد. مي‌توانيد محصولاتِ ديگران را با استفاده از همان کانال‌هاي ديجيتالي ذکرشده به فروش برسانيد. بسياري از بازاريابان اينترنتي از فروش محصولات شرکت‌هاي ديگر در وب‌سايتشان سود خيلي خوبي به دست مي‌آورند.

انتشارِ نقد و بررسي‌ها براي محصولات و خدمات  مخصوص يک حوزه خاص هم مي‌تواند بسيار پُرسود باشد. بعضي از سايت‌هاي نقد و بررسيِ فيلم هر ماه بيش از 20 ميليون بازديدکننده دارند!

فروش مجازي محصولاتِ قابل دانلود مي‌تواند درآمد ثابتي به همراه داشته باشد. فايل‌هايِ ديجيتالي‌اي که احتمال دانلود آن‌ها وجود دارد شامل «موسيقي، دستور آشپزي، ويدیوها، عکس‌ها، نرم‌افزارها، کتاب‌هاي الکترونيکي و اسناد» مي‌شود. همین‌طور مي‌توانيد تخفيف يا معاملات روزانه ارائه کنيد.

افرادي که به‌صورت انفرادي و مستقل کار مي‌کنند هم فرصت‌هاي شگفت‌انگيزي را در اينترنت مي‌يابند. مثل يک پيمانکارِ مستقل مي‌توانيد پروژه‌هايي را که مي‌خواهيد انتخاب کنيد و با افرادي که دوست داريد کار کنيد. مي‌توانيد از يک کسب‌وکار اينترنتي که از قبل موفق بوده است کپي‌برداري کنيد.

 

تغيير مسير

براي اينکه به شيوه ميليونر کليکي زندگي کنيد، چند ساعت را در هفته به تحقيق آنلاين و برنامه‌ريزي و يادگيري اختصاص دهيد. مقدار کمي پول از چک‌هاي حقوقيتان را پس‌انداز کنيد و از آن براي راه‌اندازي بنگاه اقتصادي‌ خود استفاده کنيد. به ايده‌هاي کسب‌وکار اينترنتي که بتوانند مناسب با سود و اهداف شما در زندگي‌ باشند فکر کنيد. در زمينه کار‌تان تحقيق کنيد، به دنبال حوزه‌هاي ناشناخته بگرديد، ايده‌هايتان را امتحان کنيد، وب‌سايت خودتان را بسازيد و يک نام براي دامنه‌اش انتخاب کنيد. سپس اين آمادگي را خواهيد داشت که بر ايجادِ برند يا مارک خودتان متمرکز شويد.

نکات کليدي کتاب

  • ميليونرهاي کليکي با انجام کاري که دوست دارند، به روش آنلاين پول درمی‌آورند.
  • «کسب‌و‌کار متناسب با شيوه زندگي» يعني انجام کار موردعلاقه درحالي‌که وقت کافي براي دنبال کردن علايق ديگر داريد.
  • زندگيِ کاري‌ را حول موضوعات و کار‌هايي که جذاب هستند طراحي کنيد.
  • بخشي از بازار را شناسايي کنيد که محصولات و خدمات فعلي قادر به تأمين نيازهاي آن نيستند.
  • با استفاده از رسانه‌هاي ديجيتال مثل خبرنامه‌ها، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و مجموعه‌هاي ويدیويي به بازار خدمات بدهيد.
  • به يک کارشناس آنلاين معتبر تبديل شويد.
  • مطالب و محتويات دست‌اول در سايت قرار دهيد، همچنين از «محتواي رايگان ديگر وب‌سايت‌هاي حرفه‌اي» هم استفاده کنيد.
  • به وب‌سايت‌هاي ديگر لينک بدهيد، اخبار و مطالب مطبوعاتي متناسب منتشر کنيد، از کاربران بخواهيد تا اطلاعات و نظراتشان را در اختيارتان بگذارند.
  • از طريق تبليغات، يافتن حاميان مالي و فروش محصولات و خدماتي که ارائه مي‌کنيد از وب‌سايت درآمد کسب کنيد.
  • همچنين مي‌توان به ارائه تخصص خودتان، استفاده از الگوهاي جديد تجاري موفق و فروش محصولات يا فايل‌هاي ديجيتال ديگران پرداخت.

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 16

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب