خصوصیات مشترک صاحبان مشاغل موفق
خصوصیات مشترک صاحبان مشاغل موفق چیست؟

فهرست مقاله

4.8
(4)

همه صاحبان مشاغل، شبیه هم نیستند. کارآفرینان، پیشینه و گذشته متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها پولدار بوده‌اند و بعضی فقیر. برخی از آنها والدین کارآفرین داشته و بعضی در خانواده‌هایی بزرگ شده‌اند که در مشاغلی سنتی مشغول کار بوده‌اند؛ بنابراین اینکه چه کسی هستید اهمیتی ندارد شما کارآفرین موفقی خواهید شد.

صاحبان مشاغل بزرگ با وجود داشتن پیشینه‌هایی متفاوت، خصوصیات مشترکی دارند. یادگیری و پیشرفت در این زمینه‌ها باعث خواهد شد راحت‌تر بتوانید در امر کارآفرینی به موفقیت دست یابید.

 

پیشینه

اینکه شغل خانواده‌تان در گذشته چه بوده و اینکه خانواده‌تان ثروتمند بوده‌اند یا فقیر اهمیتی ندارد، مهم این است که می‌توانید موفق شوید. البته افراد سخت‌کوش و مشتاق یادگیری، شانس موفقیت بیشتری دارند.

اینکه یادگیری مداوم را هدف مادام‌العمر خود قرار می‌دهید، در هر کاری کمکتان خواهد کرد این فرق بین افراد فوق‌العاده موفق و افرادی است که برای دوام آوردن در زندگی تلاش می‌کنند. وقتی بیشتر بدانید، راحت‌تر می‌توانید به اهدافتان برسید.

بخش دوم این فرمول موفقیت، تمایل به سخت کار کردن است تا به آنچه می‌خواهید، برسید. ممکن است دانش موردنیاز برای یک موضوع را داشته باشید؛ اما اگر از آن دانش برای رسیدن به اهداف خود استفاده نکنید، هیچ فایده‌ای برایتان ندارد. گذشته‌تان هرچه بوده از حالا به بعد اشتیاق برای سخت کار کردن را هم به آن بیفزایید.

 

شخصیت

اگر با صد کارآفرین ملاقات کنید، صد شخصیت مجزا خواهید دید. کارآفرینان، پیشینه‌های بسیار متفاوتی دارند و همین امر باعث می‌شود شخصیت‌های متفاوتی نیز داشته باشند. با وجود این، کارآفرینان موفق ویژگی‌های شخصیتی مشترکی نیز دارند.

اول اینکه اکثر صاحبان مشاغل موفق با مردم خوب رفتار می‌کنند. ممکن است خیلی اجتماعی نباشند؛ اما وقتی با مردم ارتباط برقرار می‌کنند، می‌توانند به‌خوبی با آنها کنار بیایند و معمولا نیز مردم دوستشان دارند. درباره این موضوع فکر کنید شما به‌عنوان صاحب یک شغل با مشتری، فروشنده (کسی که جنستان را از او می‌خرید و در برخی مواقع با کارمندان ارتباط دارید. اگر با مردم خوب باشید به این معنا که به‌خوبی با آنها کنار بیایید و رفتار دوستانه داشته باشید تا آنها بتوانند راحت با شما کار کنند) در برقراری تمامی روابطتان کارساز خواهد بود.

از دیگر خصوصیات شخصیتی مشترک در کارآفرینان موفق این است که آنها افرادی مثبت هستند. مثبت بودن به معنای دیدن خوبی‌های مردم و مسائلی است که در زندگی روزمره اتفاق می‌افتد به طور مثال، ممکن است ناله و شکایت خیلی از مردم را برای روزهای شنبه شنیده باشید، اما کارآفرینان از شنبه‌ها متنفر نیستند آنها به هر هفته جدید به‌عنوان شانسی برای یادگیری بیشتر به نتیجه رساندن کارهای بیشتر و گامی دیگر برای رسیدن به موفقیت نگاه می‌کنند. وقتی یک کارآفرین هر نوع شکستی را تجربه کند، قطعا آن را دوست نخواهد داشت؛ اما بعد از غلبه‌ کردن بر ناامیدی، به آن شکست به‌عنوان تجربه‌ای جدید نگاه خواهد کرد که به وی در این مسیر طولانی بهتر کمک خواهد کرد.

 

نگرش

نگرش مثبت چیزی است که برای موفق شدن در هر کاری، بسیار مهم است. در مدرسه، ورزش و دوستی چه بخواهید صاحب شغلی باشید یا برای فردی کار کنید، داشتن نگرشی عالی کمک خواهد کرد به اهدافتان برسید و از این سفر لذت ببرید!

داشتن نگرشی مثبت به چه معناست؟ چنین نگرشی به معنای داشتن رویکرد م«ن می‌توانم» به زندگی است. رویکرد من می‌توانم؛ یعنی اینکه بدانید همه چیز امکان‌پذیر است و اجازه ندهید کسی یا چیزی بر سر راه هدفی که برایتان مهم است قرار گیرد. به‌جای اینکه بگذارید اوضاع بد دمغ و ناراحتتان کند، جنبه مثبت آن را پیدا کنید.

وقتی نگرشی عالی داشته باشید شکایت نمی‌کنید و کارها را به تعویق نمی‌اندازید. هر کاری را با لبخند انجام می‌دهید؛ به این دلیل که می‌دانید هر کاری یک شانس برای یادگیری و رشد است یا اگر آن را سریع انجام دهید، شانسی برای داشتن وقت بیشتر به‌منظور تفریح است!

 

منبع: کتاب «راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی»
نویسنده: متیو تورن، آدام تورن
ناشر: آوند دانش
ترجمه: سارا یوسفی

 

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 4

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب