3 تیپ شخصیتی موردنیاز برای موفقیت کسب‌وکار
3 تیپ شخصیتی موردنیاز برای موفقیت کسب‌وکار
4.4
(10)

در دوران مدرسه یاد گرفتید مستقل باشید. باید ریاضی، علوم و زبان می‌گذراندید تا به مقطع بعد بروید. تصور کنید استعدادهایتان را با چند نفر از دوستان خود ترکیب می‌کردید. یکی از دوستانتان که در ریاضی مهارت داشت همه آزمون‌های ریاضی را می‌گذراند. دوست دیگری که در علوم مهارت داشت همه آزمون‌های علوم را می‌گذراند. در نهایت، شما همه آزمون‌های زبان انگلیسی را می‌گذراندید چون چیزی بود که در آن مهارت داشتید.

در مدرسه به این ساختار کاری مشارکتی تقلب گفته می‌شود و هر سه شما تنبيه یا شاید اخراج می‌شدید. ولی در کسب‌وکار ترکیب استعدادهای مختلف برای دستیابی به هدفی مشترک، دقیقا ساختاری است که به نتایج موفقیت‌آمیز منجر می‌شود. کسب‌وکار مثل ورزش گروهی است، به‌تنهایی در آن برنده نخواهید شد.

برای موفقیت کسب‌وکار «تیپ‌های شخصیتی مختلفی نیاز است. سه نوع اصلی موردنیاز عبارتند از:

 

كارآفرين

فرد ایده‌پرداز و آینده‌نگر. این افراد مشکلات موجود را شکار می‌کنند و آماده ریسک کردن برای حل این مشکلات و کسب درآمدند. آن‌ها خلق می‌کنند. برای مثال، حفره‌ای در بازار برای محصول خاصی شناسایی و همه افراد موردنیاز را استخدام می‌کنند و کار شروع می‌شود.

 

متخصص

فردی که ایده شما را اجرایی می‌کند. می‌تواند مهندس مشاور سرمایه‌گذاری یا طراح گرافیک باشد. آن‌ها چشم‌انداز شما یا بخشی از آن را می‌گیرند و به تحقق آن کمک می‌کنند. آن‌ها واقعیت می‌بخشند. برای مثال، جهت تولید محصول کارخانه می‌سازند، ابزارهای مناسب تهیه و محصول را بسته‌بندی می‌کنند.

 

مدیر

افرادی که هر روز می‌آیند و از اینکه همه کارها درست انجام می‌شوند، کارها تحویل داده می‌شوند و حرکت در مسیر چشم‌انداز است اطمینان حاصل می‌کنند. آن‌ها باعث تکرار فرایندها می‌شوند. ادامه فعالیت کارخانه، اطمینان از تحویل به‌موقع به مشتریان و اطمینان از کیفیت مناسب.

بنابراین همه این سه تیپ برای موفقیت کسب‌وکار لازم‌اند و بسیار نادر است که فردی در هر سه مورد تبحر داشته باشد. بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک یا کارآفرین‌اند، یا متخصص و یا هر دو، ولی به‌ندرت مدیر در بین آن‌ها پیدا می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

حتی اگر تنها گرداننده کسب‌وکارتان هستید، باید راهی پیدا کنید تا هر سه سنگر را حفظ کنید. این کار را می‌توانید با استخدام یا برون‌سپاری انجام دهید. صاحبان کسب‌وکارهای کوچک اغلب فشار زیادی به خودشان می‌آورند و کارها به‌صورت ناخواسته به مشکل می‌خورند. دلیل اصلی اینکه زیرساخت بازاریابی هیچ‌گاه به‌درستی برپا نمی‌شود و کار نمی‌کند، نبود نقش مدیریت است.

 

 

منبع: کتاب «طرح بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک»
نویسنده: آلن دیپ
ناشر: آریانا قلم
ترجمه: فواد معصومی

 

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 10

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب