3 نکته درباره تغییر طرز فکر
چرا باید طرز تفکر خود را تغییر دهید؟
4.7
(15)

همیشه به افراد خوش‌فکر نیاز است. کسی که می‌داند چگونه می‌تواند همیشه یک شغل داشته باشد. افراد خوش‌فکر مشکلات را حل می‌کنند. آن‌ها هرگز برای ساختن یک سازمان، ایده کم نمی‌آورند و همیشه به آینده‌ای بهتر امیدوارند. نحوه فکر کردن افراد موفق، موجب تمایز آن‌ها از افراد ناموفق می‌شود. خبر خوش این است که طرز تفکر افراد موفق قابل یادگیری است. اگر طرز تفکر خود را تغییر دهید، آنگاه می‌‌توانید زندگی خود را عوض کنید.

خوش‌فکری کارهای زیادی برایتان انجام می‌دهد از جمله ایجاد درآمد، حل مشکلات و خلق فرصت. می‌تواند شما را از نظر شخصیتی و کاری به یک سطح کاملا جدید برساند. خوش‌فکری می‌تواند زندگیتان را عوض کند.

 

برای تغییر طرز تفکر خود باید این موارد را مدنظر قرار دهید:

1. تغییر طرز تفکر، خودکار نیست

متاسفانه تغییر در طرز تفکر به‌خودی‌خود روی نمی‌دهد. به‌ندرت پیش می‌آید که اندیشه‌های خوب، کسی را پیدا کنند. اگر می‌خواهید اندیشه‌های خوبی داشته باشید، باید دنبال آن بگردید. اگر می‌خواهید اندیشمند بهتری شوید، باید روی آن کار کنید و وقتی که اندیشمند بهتری شدید،‌ آنگاه اندیشه‌های خوب به سمت شما می‌آیند. در حقیقت، میزان خوب فکر کردن شما در درجه اول به میزان خوش‌فکری کنونی شما بستگی دارد.

 

2. تغییر طرز تفکر، دشوار است

تنها کسانی که از روی عادت فکر نمی‌کنند، معتقدند که فکر کردن کار آسانی است. آلبرت انیشتین، فیزیکدان برنده جایزه نوبل، به‌عنوان یکی از بهترین متفکران دنیا اذعان کرد که «فکر کردن کار سختی است، به همین دلیل است که عده کمی فکر می‌کنند.»
چون تفکر کار دشواری است، فرد برای بهبود این فرایند از هر چیزی یاری می‌جوید.

 

3. تغییر طرز تفکر،‌ ارزش سرمایه‌گذاری دارد

نویسنده‌ای به نام ناپلئون هیل معتقد بود که «طلایی که از افکار بشر استخراج شده است از طلایی که از دل زمین بیرون آورده‌اند بیشتر بوده است.» وقتی که وقت می‌گذارید تا شیوه بهتر فکر کردن را یاد بگیرید و اندیشمند بهتری شوید، در حقیقت در حال سرمایه‌گذاری روی خویشتن هستید. معادن طلا تمام می‌شوند، بازار سهام سقوط می‌کند، سرمایه‌گذاری روی املاک خوب پیش نمی‌رود؛ اما ذهنی که قابلیت خوب فکر کردن دارد مثل معدن الماسی است که هیچ‌گاه تمام نمی‌شود. گران‌بهاست.

برای اینکه به یک اندیشمند خوب تبدیل شوید، باید فرایند تفکر را به‌صورت عمدی انجام دهید. خود را به‌طور مرتب در مکانی مناسب برای فکر کردن، شکل دادن و گسترش افکار خویش قرار دهید. آن را به یک اولویت تبدیل کنید. فراموش نکنید که تفکر یک نظم است.

 

منبع: کتاب «افراد موفق چگونه فکر می‌کنند»
نویسنده: جان سی مکسول
ناشر: آسمان کبود
ترجمه: سید ناصرالدین گشتایی

 

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 15

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب