بهترین صفحه‌ساز وردپرس
صفحه ساز وردپرس
5
(10)

پیش‌فرض این مقاله این است که با وردپرس آشنایی دارید و این ابزار سایت‌ساز را می‌شناسید. ابتدای فعالیت وردپرس، طراحان سایت، قالب‌‌ها و پوسته‌ها را از صفر کدنویسی می‌کردند و مانند الان نبود که قالب‌های وردپرسی آماده متنوعی در حوزه‌های مختلف در دسترس باشد و این موضوع محدودیت‌هایی را برای صاحب سایت ایجاد می‌کرد. زمانی که سایت تحویل می‌شد، عملا صاحب سایت یا فردی که مدیریت سایت را می‌خواست به عهده بگیرد خیلی نمی‌توانست تغییری روی چیدمان و طراحی انجام شده اعمال کند و عملا یک وابستگی به طراح اولیه همیشه وجود داشت.

با توسعه و انتشار ابزارهای طراحی سایت وردپرسی، افزونه‌ها و قالب‌هایی معرفی شدند که کار را بسیار ساده می‌کرد. قابلیت‌هایی برای افرادی که هیچ شناختی از دانش کدنویسی نداشتند ایجاد شد و این‌طور بود که المان‌هایی به سایت اضافه می‌شدند و با قرار دادن آن المان‌‌ها در بخش‌های مشخصی از صفحه، چیدمان سایت اتفاق می‌افتاد. مثلا در یک صفحه از بالا تا پایین المان‌های نمایش اسلایدر، جدیدترین مقالات، جدیدترین محصولات، بنر‌های فروش، نظرات کاربران و دیگر المان‌ها را خیلی ساده با ماوس برداشته و هرجایی که مدنظر بود قرار می‌گرفت.

به این ابزارها که چیدمان صفحه‌ها را بدون کدنویسی انجام می‌دهند در فضای طراحی سایت وردپرسی، صفحه‌ساز می‌گویند. صفحه‌ساز‌های وردپرس امروز بسیار قدرتمند و انعطاف‌پذیر شده‌اند و می‌توانند سایت‌های بسیار قدرتمند با امکانات زیاد را برای شما پیاده‌سازی کنند. در ادامه به معرفی چند افزونه صفحه‌ساز وردپرس می‌پردازیم و بهترین افزونه صفحه‌ساز وردپرس را هم معرفی خواهیم کرد. البته قالب‌هایی هم هستند که صفحه‌سازهای اختصاصی خود را دارند که به معرفی آن‌ها نیز می‌پردازیم.

 

1. افزونه المنتور

المنتور یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های صفحه‌ساز وردپرس بوده که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است. رابط کاربری بسیار ساده و روان، الِمان‌های بسیار زیاد برای چیدمان، جابه‌جایی المان‌ها توسط ماوس، افزودنی‌های جانبی متعدد، تنظیمات خیلی پیشرفته برای زیبا‌سازی طراحی الِمان‌ها، سرعت بالا و سازگاری عالی با افزونه‌های پراستفاده بخش‌های بسیار مهمی از عمکرد این افزونه هستند. این افزونه دارای یک نسخه رایگان که در مخزن وردپرس موجود است و نسخه پرو که پول بوده و برای نصب می‌بایست خریداری شود که البته نسخه پولی آن در فروشگاه‌های ایرانی به‌صورت ریالی موجود است.

برخی از امکانات پرکاربرد صفحه‌ساز المنتور

ساخت هدرهای سفارشی
ساخت فوتر‌های سفارشی
ساخت صفحه‌های سفارشی برای صفحه داخلی محصولات و مقالات، بایگانی محصولات و مقالات، صفحه جستجو
ساخت انواع پاپ‌آپ
سفارشی‌سازی صفحه‌های مربوط به ووکامرس (صفحه‌های حساب کاربری، سفارش‌ها، دانلودها، آدرس‌ها، جزئیات حساب کاربری)
پویا‌سازی و اتصال به افزونه ACF
دارای فرم‌ساز پیشرفته با قابلیت اتصال به پنل‌های ارسال انبوه ایمیل مثل میلرلایت
افزودن فونت‌های سفارشی
و کلی امکانات دیگر که در سایتش می‌توانید مشاهده کنید.

حالا بیایید کمی هم در مورد بهینه بودن افزونه المنتور از دید سرعت و لود آن گزارشی را بررسی کنیم

بنا بر گزارش سایت Cloudways، افزونه المنتور به لحاظ بهینه بودن لود و بارگذاری نیز امتیاز خیلی خوبی گرفته است. این سایت بررسی‌ها را با 3 ابزار Loader.io ،GooglePageSpeed ،GTmetrix و PingDom انجام داده که نتیجه آن‌ها را می‌توانید مشاهده کنید. این بررسی‌ها روی یک سایتی انجام شده که فقط یک افزونه المنتور را نصب و فعال دارد نه افزونه دیگری؛ پس در حالت واقعی که یک سایت ممکن است از چندین افزونه استفاده کند با این حالت می‌توان تفاوت‌هایی داشته باشد.

المنتور صفحه ساز وردپرس
بررسی بهینه بودن المنتور در GTMetrix

 

صفحه ساز وردپرس
بررسی سرعت المنتور در google page speed

 

 

شخصا به‌عنوان نویسنده و جمع‌آوری‌کننده این مقاله قصد داریم که مقاله کاربردی ارائه دهم، به همین منظور در ادامه صرفا به معرفی و توضیحات خیلی کوتاه در مورد دیگر صفحه‌سازها بسنده می‌کنم چرا که در حال حاضر افزونه المنتور بهترین صفحه‌ساز برای وردپرس است.

 

2. افزونه Breakdance

صفحه‌سازی Breakdance هم یکی دیگر افزونه‌های قوی در حوزه طراحی سایت بدون دانش کدنویسی است و همه چیز با جابه‌جا کردن المان‌ها با ماوس انجام می‌شود. یکی از نکات خیلی مهم این افزونه این است، بدون اینکه وابسته به افزونه‌های مکمل باشد قادر به ویرایش تمامی صفحه‌های سایت مثل صفحه‌های ووکامرس، تمامی‌ صفحه‌های سایت است که در المنتور این سفارشی‌سازی به واسطه افزونه‌های مکمل انجام می‌شد. سازگاری با ووکامرس یکی دیگر از موارد مهمی است که این افزونه دارد. دارای بیش از 130 ابزارک طراحی، امکان ویرایش تمامی بخش‌های سایت، سئو پذیری بالا، بهینه بودن سرعت از نقاط مثبت افزونه Breakdance است.

افزونه Breakdance یک افزونه پولی است که پلن‌های آن به‌صورت سالانه فروخته می‌شود که بازه قیمت آن 99 تا 299 دلار است.

برخی از امکانات پرکاربرد صفحه‌ساز Breakdance

ساخت هدرهای سفارشی
ساخت صفحه‌های سفارشی برای صفحه داخلی محصولات و مقالات، بایگانی محصولات و مقالات، صفحه جستجو
ساخت انواع پاپ‌آپ
سفارشی‌سازی صفحه‌های مربوط به ووکامرس (صفحه‌های حساب کاربری، سفارش‌ها، دانلودها، آدرس‌ها، جزئیات حساب کاربری)
پویا‌سازی فیلد‌ها
دارای فرم‌ساز پیشرفته و فیلدهای تکرارشونده
افزودن قابلیت جستجو و فیلتر

 

3. افزونه صفحه‌ساز Fusion

این افزونه هم از سری افزونه‌های صفحه‌ساز وردپرس است که ابزارک‌هایی برای چیدمان سایت دارد؛ اما تعداد این ابزارک‌ها محدود است و در مقایسه با مثلا افزونه المنتور خیلی ضعیف‌تر است. برای این افزونه هم افزودنی‌های جانبی محدودی نوشته شده که می‌توان استفاده کرد. ساخت قالب، ویرایش دلخواه صفحه‌ها نیز سازگاری با ووکامرس، فرم‌ساز 7 و هدرساز دیگر امکانات این صفحه‌ساز هستند.

یکی از قالب‌های پرفروش که از این صفحه‌ساز استفاده می‌کند قالب Avada است که به طور اختصاصی نیز ابزارک‌هایی را برایش آماده کرده و می‌توان استفاده کرد. افزونه Fusion که افزونه رایگان بوده که در مخزن وردپرس موجود و قابل نصب است.

 

4. افزونه Visual Composer

یک افزونه صفحه‌ساز قدرتمند با قدمت طولانی (بیش از 13 سال) بوده که امکانات و افزودنی‌های زیادی دارد. افزونه Visual Composer رایگان و در مخزن وردپرس موجود است؛ اما برخی از افزودنی‌های این افزونه پولی هستند و البته می‌توانند ابزارک‌ها و المان‌های زیادی را در اختیار شما می‌گذارد.

این افزونه پیش از ورود المنتور پراستفاده‌ترین افزونه صفحه‌ساز وردپرس بود. نمی‌خواهم قطعی بگویم هم‌اکنون المنتور اقبال بیشتری برای کاربران دارد؛ اما در محافل وردپرسی، رضایت از المنتور بیشتر است.

برخی از امکانات پرکاربرد صفحه‌ساز Visual Composer

ساخت هدرهای سفارشی
ساخت فوتر‌های سفارشی
ساخت صفحه‌های سفارشی برای صفحه داخلی محصولات و مقالات، بایگانی محصولات و مقالات، صفحه جستجو
ساخت انواع پاپ‌آپ
سازگاری با ووکامرس
سازگاری با افزونه Yoast

 

5. افزونه WPBakery

و معرفی پنجمین افزونه صفحه‌ساز وردپرس، افزونه WPBakery که یک افزونه پولی است دارای امکاناتی محدود ولی پرکاربرد. این صفحه‌ساز محدودیت‌هایی دارد که ممکن است برای طراحی سایت اتفاقا چالش‌های مهمی باشد. چند نمونه از این موارد و محدودیت‌ها را در ادامه به آن اشاره خواهم کرد.

ساختار درختی در صفحه طراحی ندارد
ویرایش در حالت ریسپانسیو ندارد
ویرایش هدر، فوتر و سایدبار ندارد
ویرایش صفحه بایگانی ندارد
حالت کپی/پیست کردن المان‌های استفاده شده در طراحی صفحه‌ها را ندارد
المان فهرست ندارد
برون‌ریزی و درون‌ریزی قالب ندارد

 

در این مقاله 5 افزونه صفحه‌ساز وردپرس را معرفی کردیم و مزایا و معایب آن‌ها را هم به‌صورت کلی بین نمودیم. نظر شما چیست؟ با کدام صفحه‌ساز وردپرس تجربه کار کردن داشتید و فکر می‌کنید کدام بهتر است؟

 

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 10

این 3 کتاب بهترین کتاب‌های بهبود فردی است!

کتاب بازاریابی عصبی

کتاب بازاریابی عصبی

23 ترفند جدید برای افزایش فروش با شناخت عملکرد مغز

180.000 تومان

فقط 126،000 تومان

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب