برنامه روزانه یک مدرس ثروتمند
4.4
(28)

 یک مدرس ثروتمند در روز فقط 3 کار مهم انجام می‌دهد:

1. یادگیری

برای تبدیل شدن به یک مدرس عالی باید هر روز وقتی را به یادگیری اختصاص دهید. روزی حداقل یک ساعت کتاب بخوانید. با این کار همیشه مطالبی جدید برای ارائه دارید. مدرس‌های فقیر شاید سال‌ها است که دقیقا همان مطالب را آموزش می‌دهند و هیچگاه مطالب جدیدی یاد نمی‌گیرند. مدرس ثروتمند در آموزش‌های خود مرتب به نکاتی که در چند روز اخیر یاد گرفته اشاره می‌کند. او در جریان آخرین اخبار و اتفاقات حوزه کاری خودش است. همین موضوع باعث می‌شود مدرس‌های دیگر هم علاقه‌مند شوند که از آموز‌ش‌های او استفاده کنند.
مدتی پیش وقتی با برایان تریسی مصاحبه کردم، یکی از سوالاتی که از او پرسیدم این بود که چگونه به یک متخصص درجه یک تبدیل شویم؟ او گفت هفته‌ای یک کتاب خوب در حوزه تخصصی خودتان بخوانید. اگر روزی یک ساعت را به خواندن کتاب اختصاص دهید هر هفته می‌توانید یک کتاب تقریبا 200 صفحه‌ای را به اتمام برسانید. با این روش شما در سال 50 کتاب جدید مطالعه کرده‌اید. با ادامه این روند برای چند سال متوالی آنقدر متخصص شده‌اید که خودتان می‌توانید ایده‌های جدیدی ارائه کنید و روی کره‌زمین افراد خیلی کمی خواهید یافت که اطلاعاتی در حد شما داشته باشند.

البته واضح است که علاوه بر خواندن کتاب می‌توانید از هزاران مقاله و مطلب مختلف در اینترنت استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ویدیوهای آموزشی و دوره‌ها و سمینارها استفاده کنید تا بیشتر پیشرفت کنید. یادتان باشد کار اصلی شما دادن اطلاعات ارزشمند به دیگران است. پس باید هر روز اطلاعات ارزشمند بیشتری کسب کنید تا در این کار همیشه موفق باشید.

 

2. تولید محتوا

مدرس ثروتمند هر روز محتوا تولید می‌کند. این محتوا به صورت متن، صوت یا ویدیو است. البته شاید هم آماده کردن پاورپوینت و مطلب برای سمینار یا کارگاه باشد.

 

در اینترنت هر اطلاعاتی موجود است!

شاید فکر کنید تمام مطالبی که می‌خواهم درباره‌اش آموزش بدهم تکراری است و در اینترنت به راحتی پیدا می‌شود. بگذارید یک رازی را با شما در میان بگذاریم. کار یک مدرس حرفه‌ای «کاهش گزینه‌ها» است! فرض کنید هارددیسک شما خراب شده و می‌خواهید اطلاعات آن را بازیابی کنید. با یک جستجوی ساده در گوگل به هزاران مقاله برمی‌خورید که درباره روش‌های بازیابی اطلاعات هارددیسک را توضیح داده‌اند. آیا ترجیح می‌دهید ساعت‌ها مقاله بخوانید و ده‌ها روش را بیازمایید و سعی و خطا انجام دهید؟ یا با پرداخت مبلغی مختصر یک کتاب الکترونیکی چند صفحه‌ای دانلود کنید که در آن مراحل بازیابی اطلاعات قدم‌به‌قدم توضیح داده شده است. بسیاری از افراد پرمشغله گزینه دوم را ترجیح می‌دهند. آن‌ها وقت و جسارت آزمودن ده‌ها روش مختلف را ندارند.

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید کار یک مشاور دقیقا چیست؟ کاهش گزینه‌ها برای شما! وقتی کسی پیش مشاور می‌رود پول می‌پردازد تا مشاور بین تمام راه‌حل‌های ممکن، بهترین و ساده‌ترین راه‌حل را پیشنهاد بدهد. اگر تمام راه‌حل‌ها در اینترنت موجود باشد باز هم مردم حاضرند برای کاهش گزینه‌ها و رهایی از سرگردانی پول پرداخت کنند.

هیچ‌وقت فکر نکنید مردم برای آموزش‌های شما پول نخواهند داد چون این اطلاعات در اینترنت وجود دارد. مردم همیشه حاضرند برای کسی که گزینه‌ها را برایشان کاهش می‌دهد پول بپردازند. یکی از مهم‌ترین کارهای مدرس ثروتمند، کاهش گزینه‌ها یا راه‌حل‌ها برای شاگردانش است! البته صرفا کاهش گزینه‌ها کافی نیست و شما باید کار بیشتری انجام دهید تا محتوای شما برای مخاطب مفید باشد و حاضر به پرداخت پول باشد.

 

سه اصل مهم در تولید محتوا

1. ساده‌سازی
اطلاعات زیادی اطراف ما وجود دارد. ولی اغلب آن‌ها پیچیده هستند و برای درک آن‌ها باید زمان زیادی اختصاص داده شود. بهترین معیار ساده بودن اطلاعات آن است که با یک بار خواندن و بدون فکر کردن زیاد بتوانیم آن را درک کنیم. اگر لازم است مطالب ما چند بار خوانده یا شنیده شود تا به درستی درک شود محتوای ما به اندازه کافی ساده نشده است.

ساده‌سازی همچنین شامل استفاده از واژه‌های ساده‌تر و قابل‌ درک‌تر است. ما در آموزش سعی نمی‌کنیم دایره لغات خودمان را به رخ دیگران بکشیم. اگر از اصطلاحات تخصصی استفاده می‌کنیم، بلافاصله با ساده‌ترین واژه‌ها آن‌ها را توضیح می‌دهیم. معمولا هر اصطلاح فنی و پیچیده را می‌توان در یک جمله توضیح داد.

زمانی می‌توانیم محتوا را ساده‌سازی کنیم که خودمان کاملا آن‌را درک کرده باشیم و بر مطلب مسلط باشیم. پس مدرس ثروتمند بر یک موضوع کاملا مسلط می‌شود، سپس به آموزش آن می‌پردازد.

 

2. کاهش حجم
سال‌ها قبل شاید معیار مفید بودن یک آموزش حجم آن بود. اگر یک آموزش یک‌ساعته را به قیمت 100 هزار تومان می‌فروختید خریدار اعتراض می‌کرد. او توقع داشت با پرداخت چنین پولی ده‌ها ساعت آموزش دریافت کند؛ ولی با پرمشغله‌تر شدن مردم، دیگر معیار خوب بودن یک آموزش، طولانی بودن آن نیست. اگر بتوانیم مطلب مهمی را در 5 دقیقه آموزش دهیم باید آن را دقیقا در 5 دقیقه انجام دهیم. کاهش حجم آموزش بدون کاهش کیفیت مطلب، یکی دیگر از مهارت‌های مدرس ثروتمند است.

 

3. رنگ‌آمیزی اطلاعات
شما می‌توانید یک وعده غذایی بسیار مفید تهیه کنید ولی دیگران راغب به خوردن آن‌ نباشند. مفید بودن غذا به تنهایی کافی نیست، بلکه باید خوشمزه باشد تا افراد بیشتری مایل به خوردن آن باشند. حتی ظاهر غذا هم اهمیت دارد. وقتی به یک رستوران بسیار لوکس می‌روید نه‌‌تنها غذایی خوشمزه دریافت می‌کنید، بلکه آن غذا به زیبایی تزئین شده است.

محتوایی که ارائه می‌دهیم دقیقا مثل یک غذای مفید است، برای اینکه افراد بیشتری مایل به استفاده از آن باشند، باید آن را جذاب‌تر و خوشمزه‌تر کنیم. به این کار «رنگ‌آمیزی محتوا» می‌گویند. این اصطلاح را چند سال پیش ساختم. وقتی می‌خواستم یک خانه بخرم و خانه‌های مختلف را بازدید می‌کردم دیدم برخی از خانه‌ها با اینکه تفاوت چندانی از لحاظ مساحت و ساخت ندارند ولی خیلی جذاب‌تر به‌نظر می‌رسند. تفاوت این خانه‌ها فقط در رنگ‌آمیزی زیباتر دیوارها و دکورهای استفاده شده بود. با اینکه شاید در ساختن هر دو خانه از مصالح یکسانی استفاده شده، ولی یک خانه با رنگ‌آمیزی و دکوراسیون بهتر می‌تواند خیلی جذاب‌تر باشد.

 

3. رشد کسب‌و‌کار

مدرس ثروتمند فقط به فکر یادگیری و تولید محتوا نیست. او هر روز زمانی را به رشد کارخانه خود اختصاص می‌دهد. برای رشد کسب‌و‌کار باید بازاریابی انجام شود. شما باید بر ایمیل‌ مارکتینگ مسلط باشید. افرادی که وارد سایت شما می‌شوند برای دانلود مطالب‌ آموزشی رایگان ایمیل‌شان را در سایت وارد می‌کنند و سپس ایمیل‌های خودکاری ارسال می‌َشود و افراد را ترغیب به خرید می‌کند. همچنین هر روز باید سعی کنید بهترین خدمات را به خریداران ارائه بدهید. پاسخگویی سوالات آن‌ها در کم‌ترین زمان ممکن یکی از مهم‌ترین کارها است.

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 28

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب