7 گام شعله‌ور کردن اشتیاق برای موفقیت
7 گام شعله‌ور کردن اشتیاق برای موفقیت
4.7
(14)

مهم نیست در چه چیزی یا با چه کسی شراکت دارید، شعله‌ور نگه‌داشتن اشتیاقتان سخت است. حتی بهترین خواننده‌های جهان بعضی وقت‌ها از آوازهای خودشان خسته می‌شوند.

می‌توانید اشتیاقتان را از دست بدهید؛ چون نتایج به‌اندازه کافی سریع یا آسان ظاهر نمی‌شوند. همه  ما بعضی وقت‌ها دلسرد می‌شویم. اگر احساس می‌کنید شمع وجودی‌تان خاموش شده است، نگذارید شعله‌های رویاهایتان فروکش کنند. در این مقاله به چند روش برای جرقه ‌زدن هیجانتان و دوام‌آوردنش می‌پردازیم.

 

1. استراحت کنید

این شاید دور از انتظار به نظر برسد، ولی می‌تواند برای شما و اشتیاقتان خیلی مفید باشد تا از طرح کسب‌وکار یا محصولتان چند هفته فاصله بگیرید. ذهنتان به شیوه‌های اسرارآمیزی کار می‌کند. گاهی وقت‌ها آگاهانه تلاش نمی‌کند، اگر بر یک وضع ثابت یا مانع غلبه کنید، بهتر کار می‌کند.

 

2. مطالعه کنید

سری به اینترنت بزنید و در مورد این که چطور دیگران بعد از مواجهه با ناکامی‌های مشابه موفق شده‌اند، تحقیق کنید. چند ویدیو از دیگرانی که موفقیت‌های زیادی در کارآفرینی دارند، تماشا کنید. هیجان و لذت آنها انگیزه بزرگی است.

 

3. مربی پیدا کنید

داشتن یک شخص که وقتی اوضاع سخت می‌شود، سراغش بروید، به‌خصوص وقتی آن فرد، شخصی است که زمانی جایی بوده که شما الان هستید، عالی است. کسی که راز موفقیت را یاد گرفته است و می‌خواهد آن را با شما در میان بگذارد.

 

4. یاد بگیرید واگذار کنید

این رویای شما و تیم شما است، ولی به این معنا نیست که باید در هر بازی فقط شما پا به توپ باشید. کارها را بین اعضای تیمتان تقسیم کنید. آنها احساس توانمندی خواهند کرد و مهم‌تر از این‌ها شما می‌توانید به‌جای تمرکز روی کار یکنواخت روزمره، روی مسائل کلی‌تر متمرکز شوید.

 

5. غیراجتماعی‌تر شوید

گوشی هوشمندتان را بگذارید کنار، از تبلتتان بیرون بیایید، اگر سعی نکنید فورا به همه ایمیل‌هایتان یا به همه پیام‌هایتان جواب بدهید، احساس استرس کمتر و تمرکز بیشتری می‌کنید. وقتی تلاش می‌کنید یک محصول عرضه کنید یا یک طرح کسب‌وکار آماده کنید، متمرکز ماندن واقعا کلیدی است.

 

6. با مشوق‌ها دوستی کنید

یک روش عالی برای زنده نگه‌داشتن اشتیاق کارآفرینی‌تان ارتباط برقرارکردن با افراد مشوق و خوش‌بین است. افراد منفی مثل خون‌آشام‌های زندگی هستند که می‌توانند زندگی را از شما بگیرند.

 

7. توجهتان را از تلویزیون دور کنید

اخبار، کمدی‌ها، فیلم‌ها و آگهی‌های اطلاعات محور همگی طراحی شده‌اند تا حواس شما را پرت کنند. بیشترشان منفی هستند و خیلی راحت می‌توانید هر روز ساعت‌ها گرفتار آن‌ها شوید. توجهتان را به یک چیز دیگر بدهید و آرام بنشینید و اجازه ندهید تلویزیون سروصدای زیادی ایجاد کند و ذهنتان را درگیر کند. اصل مهم این است که هرآنچه می‌توانید برای حفظ اشتیاقتان یا برگرداندن آن، انجام دهید.

به یاد بیاورید چرا می‌خواهید موفق شوید. به یاد بیاورید چه چیزی در  وهله‌ اول جرقه‌ این سفر را روشن کرد. روی بازی بزرگتان و این که چرا می‌خواهید پیروز شوید، متمرکز باشید. وقتی شخص موفقی شوید، فرصت‌های بزرگ را دنبال نمی‌کنید، آنها می‌آیند و شما را پیدا می‌کنند.

 

منبع: کتاب «تاثیرگذار و کلیدی شو»
نویسنده: دنیل پریستلی
ناشر: نگاه نوین
ترجمه: سعید روینده

 

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 14

این 3 کتاب بهترین کتاب‌های بهبود فردی است!

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب