13 ایده برای استفاده مجدد از وبینارها
13 ایده برای استفاده مجدد از وبینارها
4.9
(8)

بازاریابان محتوای B2B وبینارها را موثرترین روش برقراری ارتباط با مخاطبان می‌دانند. وبینارها توجهات را جلب می‌کنند، علاقه‌مندان را جذب می‌کنند و تعامل ایجاد می‌‌کنند. این موفقیت نباید با پایان وبینار تمام شود. بااین‌حال، فقط 48 درصد بازاریابان می‌گویند که قصد دارند پس از پخش وبینار دوباره از محتوای آن استفاده کنند. استفاده مجدد از وبینارها در قالب‌های مختلف باعث می‌شود به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید، به شرکت‌کنندگان قبلی دسترسی بیشتری داشته باشید و درباره تخصص برندتان در آن موضوع تبلیغ کنید. در ادامه به چند گزینه استفاده مجدد از وبینارها اشاره می‌کنیم.

 

1. وبینارها را به محتوایی برای رسانه‌های اجتماعی تبدیل کنید

تولید ویدیو یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تبدیل مطالب وبینار به محتوای جذاب است. می‌توانید از این محتوا در ریلز اینستاگرام یا در کلیپ‌های طولانی‌تر برای رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. بهترین بخش‌ها را جدا کرده و متنی به آن اضافه کنید. حتی می‌توانید در فیسبوک و تیک‌تاک هم این کار را انجام دهید. مدت زمان ویدیو باید بین 15 تا 60 ثانیه باشد. همچنین، می‌توانید وبینار خود را به چند بخش کوچک تقسیم کرده و برای اهداف آموزشی و تبلیغاتی استفاده کنید. حتی بد نیست آن‌ را به کانال یوتیوب خود هم اضافه کنید.

 

2. وبینارها را به پادکست تبدیل کنید

اگر فایل صوتی را از فایل ویدیویی جدا کنید، وبینار شما می‌تواند به پادکست تبدیل شود. وبیناری که به پادکست تبدیل می‌شود، ساختار بهتری دارد. قبل از ضبط وبینار، به سخنرانان اطلاع دهید که سخنانشان در قالب پادکست هم ارائه می‌شود و تغییر کاربری می‌دهد. به‌این‌ترتیب، آن‌ها تلاش می‌کنند تصاویری را توضیح دهند که مخاطبان وبینار می‌توانند ببینند اما مخاطبان پادکست نمی‌توانند. حتی می‌توانید از سخنران بخواهید پس از وبینار پادکستی ضبط کند تا بحث درباره موضوع را ادامه دهد و به سایر سوالات مخاطبان هم پاسخ دهد.

 

3. وبینارها را به مقاله تبدیل کنید

با ارائه وبینار خود در قالب مقاله در وبلاگتان یا یک مرکز محتوای دیگر، مانند یک گزارشگر عمل کنید.

 

4. شگفتی‌های ناگهانی در وبینار را با مخاطبان به اشتراک بگذارید

شاید این مورد خیلی متداول نباشد، اما ممکن است در یک وبینار اتفاقی غیرمنتظره بیفتد که ارزش دارد بیشتر به آن بپردازید. مثلا مدیرعامل شرکت رپلر هنگام وبینار لایو متوجه شد که کاندید جایزه صلح نوبل شده است و آن لحظه را با مخاطبانی به اشتراک گذاشت که نمی‌توانستند واقعا در آن رویداد حضور داشته باشند.

 

5. با نقل‌قول گفته‌های سخنرانان بر ارزش محتوای خود تاکید کنید

نقل‌ دوباره گفته‌های سخنرانان وبینار برای جلب‌توجه مخاطبان عالی است. می‌توانید نقل‌قول‌های وبینارها را به برنامه «سخن روز» تبدیل کنید و آن متن را همراه با یک کلیپ ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید.

 

6. با مطالب وبینار یک کتاب الکترونیکی منتشر کنید

بسیاری از وبینارها برای حفظ توجه مخاطبان از مجموعه اسلایدها استفاده می‌کنند. اگر این اسلایدها جزئیات و ساختار خوبی داشته باشد، می‌توان آن‌ها را به یک کتاب الکترونیکی استاندارد تبدیل کرد. با افزودن مقدمه، فهرست مطالب و نتیجه‌گیری، این کتاب الکترونیکی آماده انتشار است. اگر برای نوشتن کتاب الکترونیکی آمادگی ندارید، یک لینک قابل اشتراک‌گذاری برای مجموعه اسلایدهایتان ایجاد کنید و آن را در خبرنامه و وبلاگتان یا در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید. حتما از سخنران برای استفاده از اسلایدهایش در یک قالب دیگر اجازه بگیرید.

 

7. بر اساس سوالات مطرح‌شده در وبینار، بحثی را آغاز کنید

سوالات مخاطبان می‌تواند منبع ارزشمندی برای تولید محتوا‌های پس از وبینار باشد. مثلا، وکیلی در دهلی‌نو سوالی که در یک وبینار از او پرسیده شده بود را به موضوع بحثی در لینکدین تبدیل کرد. اگر در وبینار سوالات زیادی از شما می‌پرسند، می‌توانید در یک مقاله به آن‌ها پاسخ دهید یا یک صفحه سوالات متداول در وب‌سایت ایجاد کنید.

 

سایر راهکارها

نباید فقط به این پیشنهادات اکتفا کنید. در اینجا به چند گزینه دیگر برای استفاده از مطالب وبینار‌ها اشاره می‌‌کنیم:

  • یک متن از وبینار تهیه کنید و آن را به مقاله تبدیل کنید.
  • تحقیقات، آمار و سایر اعداد ارائه‌شده در وبینار را به اینفوگرافیک تبدیل کنید.
  • وبینار را به دوره آموزشی تبدیل کنید که مانند آهنربای جذب علاقه‌مندان عمل کند.
  • بخش‌هایی از وبینار را به هم وصل کنید و از آن در کارزار ایمیلی خودکار استفاده کنید.
  • دسترسی مشترکان سایت به وبینار ضبط‌شده را فراهم کنید یا به مشترکان جدید اجازه دهید پس از ثبت‌نام به آن دسترسی داشته باشند.
  • با کمک بخشی گزیده و کوتاه از وبینار، مقاله‌ای در وبلاگتان که درباره همان موضوع است را معرفی کنید.

 

باید از برگزاری یک وبینار ساده فراتر روید

برای تولید، تبلیغ و برگزاری وبینار تلاش زیادی انجام می‌دهید. پس این تلاش‌ها فقط وقتی منطقی است که از آن محتوا در قالب‌های دیگر هم استفاده کنید. حتی اگر فقط یک یا دو مورد از این ایده‌ها را هم اجرا کنید، منفعت آن برای برند و مخاطبانتان بسیار بیشتر از برگزاری آن وبینار فقط برای یک‌بار است.

 

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 8

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب