استانداردهای کیفیت محتوا
استانداردهای کیفیت محتوا
4.4
(17)

اگر تصمیم شما در تولید محتوا، اختصاص بخش عمده‌ای از روزتان به آن است، پس باید آن را به شیوه‌ای که عاشقش هستید انجام دهید.

از هر چیزی که لذت می‌برید، اگر خودتان را در مسیری قرار دهید که از آن، نتیجه مفید برای جامعه مخاطبانتان تولید شود، آنگاه برای تولید محتوای خوب در مسیر درستی قرار دارید.

نکته مفید دیگر، برای باکیفیت کردن محتواهایتان، تنظیم چند استاندارد است. برای خودتان لیستی از استانداردهای محتوای باکیفیت بسازید و یک راهنمای تولید محتوا درست کنید تا مطمئن شوید که خودتان و تولیدکنندگان محتوای مهمانتان در هنگام تولید محتوا آن‌ها را لحاظ می‌کنید.

 

چند استاندارد برای باکیفیت کردن محتوا

1. مفید بودن

آیا واقعا کسی از چیزی که ارائه می‌دهید استفاده خواهد کرد؟ مطلبی بنویسید که گرفتاری یا مشکل بخشی از جامعه مخاطبان را حل کند. اگر از این استانداردها برای بازبینی محتوای موجود استفاده می‌کنید، برای مفیدتر شدن محتوا چه‌کار می‌توانید انجام دهید؟

 

2. خوانش آسان

مطمئن شوید که مخاطبان با خواندن محتوایتان مشکلی ندارند. معرفی کوتاه داشته باشید و از زبان خیلی پیچیده استفاده نکنید. نگذارید پاپ‌آپ‌ها یا چیزهای دیگر در نوشتن اختلال ایجاد کنند. خوانندگان دوست دارند که مطالب را به‌طور گذرا خوانده و بخش‌های مهم آن را سریع ببینند. پس، از نکات شماره‌گذاری شده و لیست‌ها، نوشته و تصاویر مشخص استفاده کنید.

از یک طراحی ساده و موثر بهره ببرید تا توجه آن‌ها را به شکل تاثیرگذاری جلب کرده و وادارشان کند برای کسب اطلاعات بیشتر دوباره به وب‌سایت شما سر بزنند.

 

3. اعتبار داشته باشد

معتبر بودن محتوا، در این راه به شما کمک می‌کند. از چه طریق دیگری می‌توانید به این محتوا اعتبار ببخشید؟ اگر مولفی که کار را با او شروع می‌کنید معتبر باشد، عالی خواهد بود. داشتن نظر متخصصین در مقاله راه دیگری است. داده‌ها و پیوندها از منابع خارجی شیوه دیگری به شمار می‌رود. طراحی عالی و کیفیت بالای نگارش نیز می‌تواند روش دیگری باشد.

 

4. از لحاظ احساسی مرتبط باشد

اگر جامعه مشخصی از افراد را هدف قرار داده‌اید، باید روی نوع شخصیت آن‌ها، احساساتشان، آنچه آن‌ها را به چالش می‌کشد و… کنترل خوبی داشته باشید. داستان‌هایی بنویسید که به احساسات آن‌ها دست بیندازد. با استفاده از چه تصاویر یا واژگانی می‌توانید جذبشان کنید؟

 

5. طولانی

محتوای پست شده در رسانه‌های اجتماعی می‌توانند کوتاه  باشند؛ اما اگر محتوا روی وب‌سایت قرار دارد، به بازدیدکننده چیزی ارائه دهید که با شور و اشتیاق و با انرژی با آن برخورد کند. آیا خوانندگان، آن مطلب را علامت‌گذاری می‌کنند تا وقتی‌که نیاز به پیاده‌سازی آن توصیه‌ها دارند به آن‌ها برگردند؟

 

6. فقط به شما تنها مربوط نمی‌شود

محتوایی که به شما مرتبط است، می‌تواند به‌خوبی جواب دهد؛ اما در کل محتوا باید بیشتر به خوانندگان مربوط باشد. بیشتر به مخاطبتان فکر کنید تا خودتان. مگر آنکه مشخصا داستانی شخصی را حکایت کنید و امیدوار باشید به خوانندگان هم ربط پیدا کند.

 

منبع: کتاب «ماشین محتوا»
نویسنده: دن نوریس با پیشگفتاری از نیل پاتل
ناشر: تهران
ترجمه: علیرضا دهقانی

 

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 17

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب