ارسال پیام به بازدیدکنندگان سایت بدون گرفتن ایمیل!
ارسال پیام به بازدیدکنندگان سایت بدون گرفتن ایمیل آن‌ها!
4.7
(14)

 

سلام به اعضای خوب و وفادار مدیرسبز، ژان بقوسیان هستم و بسیار خوشحالم که در این آموزش می‌خواهم یکی از جدیدترین روندهای دنیای بازاریابی اینترنتی را به شما معرفی کنم.

عنوان این آموزش ارسال پیام برای بازدیدکنندگان سایت بدون گرفتن ایمیل است؛ یعنی در این ویدیو روشی به شما آموزش داده می‌شود که بتوانید بدون اینکه ایمیل بازدیدکنندگان را بگیرید برای آن‌ها پیام‌هایی بفرستید و به نحوی افراد را مشترک سایتتان کنید و بتوانید هر زمان که خواستید پیام‌های تبلیغاتی خودتان را در مرورگر افراد برایشان ارسال کنید.

 

Push Notification چیست؟

منظور از Push Notification امکانی است که شما هر روز روی گوشی‌های موبایلتان از آن استفاده می‌کنید. فرض کنید دوستتان برای شما یک پیام تلگرامی می‌فرستد و شما در قسمت بالای گوشی خود یک علامت جدید می‌بینید که باعث می‌شود متوجه شوید در تلگرام یک پیام جدید دریافت کرده‌اید، با Touch کردن آن قسمت می‌توانید وارد اپلیکیشن شوید و آن پیام را ببینید.

بنابراین Push Notification یا «آگاه‌سازی»، امکانی است که اغلب اپلیکیشن‌های موبایل آن را دارند و می‌توانند در هر لحظه به صاحب موبایل یک پیامی بفرستند.

این پیام‌های آگاه‌سازی در دنیای موبایل و اپلیکیشن‌ها بسیار رایج است و سال‌ها است که از آن استفاده می‌شود و می‌توان از این امکان برای تبلیغات اینترنتی استفاده کرد؛ ولی فناوری که می‌خواهم در این آموزش به شما معرفی کنم، ارسال پیام یا همانPush Notification از طریق مرورگرها است؛ یعنی به‌جای اینکه از طریق اپلیکیشن برای افراد پیام بفرستید از طریق  مرورگرهایی مثل Chrome, Firefox یا Safari همین کار را انجام دهید. این سه مرورگر این امکان را به ما می‌دهند تا بتوانیم از طریق مرورگر کاربر، برای او پیام بفرستیم.

روش کار به‌این‌ترتیب است که وقتی شخصی از مرورگری مانند Chrome استفاده کند این امکان پیش‌بینی‌ شده است تا بتوانید از طریق سایت پیام‌هایی را به کاربر بفرستید، برای فرستادن پیام فقط کافی است که مرورگر شخص باز باشد. مسلما افراد زیادی که بازدیدکننده سایتتان هستند از این مرورگرها استفاده می‌کنند و می‌توانید از طریق همین مرورگرها هر لحظه که خواستید برای آن‌ها پیام دلخواهی را ارسال کنید که قابل کلیک هست و می‌توانند به صفحه خاصی از سایت هدایت شوند.

البته برای این کار به سرویس‌ها یا سایت‌هایی نیاز دارید که این خدمات را ارائه می‌دهند و به سایت این امکان را اضافه می‌کنند تا هر لحظه که خواستید، بتوانید پیام‌هایی برای استفاده‌کننده‌های سایت بفرستید. نکته بسیار جالب این است که اگر شخصی یک‌بار در داخل مرورگرش وارد سایت شود و تایید کند که می‌خواهد پیام دریافت کند، بعدازاین هر زمان که مرورگر خود را باز کند، حتی اگر وارد سایت‌های دیگر شود پیام برای او ظاهر می‌شود و شخص می‌تواند با کلیک روی آن پیام به سایت هدایت شود.

برای پیدا کردن سرویس‌دهنده‌هایی که این خدمات را به شما ارائه می‌دهند کافی است که در google عبارت Browser Push Notification را تایپ کنید. با ده‌ها وب‌سایتی مواجه می‌شوید که خدمات ارسال پیام از طریق مرورگر را برایتان فراهم می‌کند. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که این موارد پولی است، البته اگر تعداد مشترک‌هایتان کم باشد این خدمات را رایگان برایتان انجام می‌دهند. اغلب سایت‌ها این اجازه را می‌دهند که اگر تعداد مشترک‌هایتان کم‌تر از 2500 تا عضو است به‌صورت رایگان برایشان پیام یا همان پیام‌های آگاه‌سازی بفرستید.

در اینجا می‌خواهم یک وب‌سایت فوق‌العاده‌ای به اسم sendpulse.com به شما معرفی کنم. توصیه می‌کنم وارد این سایت بشوید و فرم عضویت رایگان را پر کنید. دلیل من برای انتخاب سایت sendpulse.com این است که این سایت برای هر تعداد مشترکی که داشته باشید خدماتش رایگان است و تنها نکته این است که جمله‌ تبلیغاتی خودش در پیام‌ها ظاهر می‌شود. اگر بخواهید این جمله حذف شود ماهی 60 دلار باید پرداخت کنید.

اگر آدرس سایت sendpulse.com در پیام‌هایتان مشاهده شود و با این موضوع مشکلی نداشته باشید خدمات برایتان رایگان است و می‌توانید هر تعداد دلخواهی مشترک داشته باشید و باز از خدمات رایگان این وب‌سایت استفاده کنید. شما در کمتر از 5 دقیقه می‌توانید عضو این وب‌سایت شوید و در قسمت Push Notification، وارد تنظیمات شوید. 5 گزینه خواهیم داشت که نحوه‌ی نمایش پیام در سایت است. این پیام این را می‌گوید که می‌توانید به‌صورت Pop Up از کاربر اجازه بگیرید که آیا اجازه می‌دهد در مرورگرش پیام‌هایی ارسال کنید یا خیر.

نکته بسیار جالب این است که متن این پیام‌های pop Up قابل ‌تغییر و سفارشی کردن است. می‌توانید از متن‌های فارسی استفاده کنید و پیامتان را طراحی کنید. بعدازاینکه این سرویس را روی سایتتان نصب کردید کاربر وقتی اولین بار با مرورگر خود وارد سایت شما شد یک پیامی را می‌بیند که می‌تواند انتخاب کند آیا می‌خواهد از شما پیام‌هایی دریافت کند یا خیر. اگر پیام را تایید کند از این به بعد شما این اجازه را دارید که برای او پیام‌های تبلیغاتی ارسال کنید.

اگر وارد سایت modiresabz.com شوید پس از چند ثانیه یک pop Up یا پیامی ظاهر می‌شود و می‌گوید پیشنهادهای ویژه‌ مدیر سبز را از دست ندهید و توضیحاتی می‌دهد. که اگر شما دکمه‌ اجازه می‌دهم را کلیک کنید شما جزو مشترک‌های سایت مدیرسبز می‌شوید و از این به بعد این امکان وجود دارد که از طریق سایت sendpulse پیام‌های تبلیغاتی برای شما ارسال شود.

نکته‌ بسیار جالبی که وجود دارد این است که برای این کار نیازی نیست بازدیدکننده آدرس ایمیل یا مشخصات خود را وارد کند. در واقع با زدن این دکمه اطلاعاتی که از بازدیدکننده در سیستم ذخیره می‌گردد مشخصات کامپیوتری که کاربر استفاده می‌کند و مرورگر او است که در سیستم sendpulse ذخیره می‌شود و این اجازه داده می‌شود که هر زمان خواستید به این کاربر خاص پیام بفرستید. تنها شرطش این است که کاربر مرورگر خود را باز کند و به‌محض باز کردن مرورگر حتی اگر به سایت مراجعه نکند می‌تواند پیام‌های notification را در قسمت سمت راست و پایین صفحه مشاهده کند.

که این پیام به‌صورت خودکار در پایین صفحه می‌آید و بازدیدکننده می‌تواند روی آن کلیک کند و به هر صفحه‌ی دلخواهی از سایت هدایت شود.

 

حال به این موضوع می‌پردازیم که چگونه می‌توانید این سرویس را در سایتتان فعال کنید:

افزودن سرویس به سایت

همان‌طور که گفته شد اولین قدم این است که در سایت sendpulse.com عضو شوید و دومین قدم این است که وارد بخش Website Settings شوید که در آنجا یک سطر کد به شما می‌دهد. کافی است این یک سطر کد را در  قسمت heather سایتتان وارد کنید اگر با کدنویسی کمی آشنا هستید، می‌دانید که این کار بسیار ساده است و کافی است یک‌ صفحه‌ای را از ftpیتان دانلود کنید و این یک سطر کد را کپی کنید و فایل را آپلود کنید.

اگر کدنویسی بلد نیستید ولی سایتتان وردپرسی است، یک پلاگین رایگانی به اسم sendpulse وجود دارد که می‌توانید از Wordpres.org/plugins دانلود کنید. با دانلود این پلاگین این امکان به شما داده می‌شود که این سطر کد را در همان پلاگین وارد کنید و خود پلاگین این کد را در قسمت heather سایتتان وارد می‌کند. البته دوستانی که یک مقدار حرفه‌ای هستید می‌دانید که اضافه کردن یک سطر کد به header کار سختی نیست و اگر دستی می‌توانید این کار را انجام دهید نیازی به نصب این پلاگین ندارید؛ ولی اگر با کدنویسی آشنا نیستید به‌راحتی با نصب این پلاگین می‌توانید با کم‌تر از 1 دقیقه این کار را انجام دهید و سرویس sendpulse را به سایتتان متصل کنید.

به‌محض اینکه این کار انجام شد، هر بازدیدکننده جدیدی که وارد سایت می‌شود با آن پیام که طراحی کرده‌اید مواجه می‌شود. اگر آن پیام را بپذیرد یا تایید کند یک مشترک به مشترکان شما اضافه می‌شود و هر لحظه که خواستید می‌توانید برای مشترکانتان یک پیام تبلیغاتی ارسال کنید. برای فرستادن پیام تبلیغاتی، کافی است در سایت sendpulse دکمه Send Push را بزنید، در اینجا می‌توانید به‌راحتی انتخاب کنید که پیام‌هایتان برای چه کسانی برود.

امکان دیگری به اسم بخش‌بندی کردن وجود دارد. شما می‌توانید تعریف کنید که این پیام تبلیغاتی فقط برای کسانی برود که در صفحه یک محصول خاص مشترک شدند. بنابراین می‌دانید در صفحه یک محصول بودند و به آن محصول علاقه‌مندند و مثلا برای این افراد می‌توانید یک کوپن تخفیف بفرستید.

کار به همین سادگی است که یک عنوان می‌نویسید و در قسمت سمت راست همان صفحه می‌توانید ببینید که با نوشتن عنوان، پیامتان چگونه نمایش داده خواهد شد.

همچنین یک متن بسیار کوتاه باید بنویسید که حداکثر می‌تواند 125 کاراکتر باشد، می‌توانید تعریف کنید که کاربر یا بازدیدکننده با کلیک کردن این Notification به کدام صفحه‌ی سایتتان هدایت شود و در نهایت به‌محض اینکه دکمه‌ Send را بزنید این پیام به مشترکان شما در همان لحظه ارسال می‌شود.

البته کار در اینجا هم تمام نمی‌شود و در سایت sendpulse حتی امکان ارسال پیام‌های خودکار یا اتوماتیک نیز وجود دارد؛ یعنی شما می‌توانید به‌راحتی تعریف کنید که به‌محض اینکه بازدیدکننده Pop Up را تایید کرد و مشترک وب‌سایتتان شد همان لحظه چه پیامی برود و مثلا یک روز بعد پیام دوم و 5 روز دیگر پیام سوم برود و…

همان کاری را که در ایمیل مارکتینگ انجام می‌دهیم، در اینجا می‌توانیم به‌راحتی پیاده‌سازی کنیم و پیام‌های خودکاری تعریف کنیم تا شخص به‌محض مشترک شدن چندین پیام خودکار دریافت کند.

 

در پایان می‌خواهم چند پیشنهاد به شما بدهم که از این Notification یا پیام‌های آگاه‌سازی برای چه اهدافی می‌توانید استفاده کنید:

1. هدایت به صفحه فرود

یکی از بهترین کارها این است که به‌محض اینکه بازدیدکننده سایتتان تبدیل به مشترک شد، یک پیام برای او ارسال شود و فرد را به یک صفحه فرود هدایت کند. صفحه فرود صفحه‌ای است که شما آنجا پیشنهاد رایگان دانلود یک فایل بسیار جذاب را می‌دهید و به ازای این دانلود ایمیل فرد را دریافت می‌کنید.

 

2. هدایت به عضویت سایت

پیشنهاد دیگر این است که به‌محض اینکه شخص با این روش مشترک سایتتان شد یک پیام برای او ارسال کنید و به او پیشنهاد کنید که عضو سایتتان شود و توضیح دهید که عضویت در سایت چه مزایایی می‌تواند داشته باشد.

 

3. هدایت به فروشگاه

پیشنهاد دیگر این است که یک Notification ارسال کنید و افراد را به فروشگاه هدایت کنید، البته به ‌شرط اینکه در همان پیام تبلیغاتیتان یک کوپن تخفیف تعریف کنید تا انگیزه افراد را زیاد کنید و کلیک کنند و وارد فروشگاهتان شوند. شاید اولین خرید خودشان را انجام دهند.

 

4. هدایت به مقالات پربیننده

می‌توانید یک Autoresponder تعریف کنید تا شخص به‌محض اینکه مشترک سایتتان شد، به‌طور مثال برای 5 روز متوالی 5 پیام خودکار برای او ارسال شود. در هر پیام مشترکتان را به سمت یکی از پربیننده‌ترین مقالات سایت هدایت کند. بنابراین در 5 روز، مشترک با 5 مقاله پربیننده سایتتان آشنا می‌شود و ذهنیت و حس بهتری نسبت به شما پیدا خواهد کرد. سپس می‌توانید به او پیشنهاد دهید که عضو سایتتان شود یا خریدی انجام دهد.

بنابراین در این ویدیوی کوتاه دیدید که چگونه امکان ارزشمندی به وجود آمده است تا شما بدون گرفتن ایمیل ‌بتوانید افراد را مشترک سایتتان کنید و تا زمانی که بازدیدکننده از همان کامپیوتر و همان مرورگر استفاده می‌کند، می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی برای او ارسال کنید.

ارسال پیام‌های تبلیغاتی نیز به دو نوع است:

  1. می‌توانید از گزینه‌ کمپین استفاده کنید که در واقع در یک‌ لحظه پیامی را به تمام مشترکانتان ارسال کنید. به‌طور مثال فروش ویژه‌ای دارید یا در نمایشگاه شرکت می‌کنید یا…
  2. گزینه دیگر این است که می‌توانید از گزینه Automation استفاده کنید و به‌صورت خودکار پیام‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ای را برای افراد ارسال کنید.

توصیه می‌کنم همین امروز عضو سایت sendpulse.com بشوید و این امکان را به سایتتان اضافه کنید و جزو اولین نفرهایی باشید که از این سرویس استفاده می‌کنید و امیدوارم هر روز در بازاریابی اینترنتی موفق‌تر باشید.‌

 

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 14

 دوره ارتقا با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب