آموزش ساخت پاپ‌آپ در وردپرس با ConvertPlus
4.5
(40)

کانورت پلاس چیست؟

کانورت پلاس یک افزونه وردپرس است که به کمک آن می‌توان پاپ‌آپ‌های متنوعی ساخت، ایمیل‌های کاربران را دریافت کرد و آن‌ها را به مشترکین و خریداران خود تبدیل کرد. همچنین می‌توان نوارهای اطلاع‌رسانی ثابت و هوشمندی را در بخش بالا و پایین سایت نیز قرار داد. کار با افزونه کانورت پلاس بسیار ساده است چون دارای نمونه‌های آماده زیبا و متنوعی است. تنوع دموها به قدری است که شاید نیاز به طراحی صفر تا صد پاپ‌آپ نباشد. این افزونه دارای تنظیمات بسیاری است و قدرت مانور بسیار زیادی در نمایش پاپ‌آپ‌ها در سایت به شما می‌دهد.

مثلا، با افزونه کانورت پلاس می‌توان یک پاپ‌آپ ایجاد کنیم که فقط در مقالات دسته‌بندی دیجیتال‌ مارکتینگ نمایش داده شود. تنظیمات را کمی هوشمند‌تر می‌کنیم و نمایش پاپ‌آپ را فقط زمانی که کاربر خواست صفحه مرورگر را ببندد، قرار می‌دهیم.

 

حالت‌های مختلف پاپ‌آپ‌های کانورت پلاس

همان‌طور که توضیح دادیم، این افزونه دموهای متنوعی را آماده کرده است و می‌توان در حالت‌های زیر استفاده کرد:

 

Modal Popup: حالتی که پاپ‌آپ در وسط مرورگر ظاهر می‌شود. ظاهر شدن آن هم می‌تواند با کلیک کردن روی دکمه‌ای باشد، پیش از بستن صفحه سایت باشد، بعد از چند ثانیه و حالت‌های مختلفی که قابل تنظیم کردن هستند.


Full Screen: در این حالت، پاپ‌آپ به‌طور کامل، صفحه نمایش را پوشش می‌دهد. معمولا وقتی صفحه‌ای با محتوای ویژه داریم و قصد داریم تا محتوا را در ازای دریافت ایمیل نمایش دهیم، از این حالت استفاده می‌کنیم.


Info-Bar Top: حالت‌هایی که به‌صورت Info-Bar هستند، نوارهای اطلاع‌رسانی هستند که در بالای سایت به‌صورت ثابت قرار می‌گیرند و بیشتر می‌تواند برای هشدارها یا اعلانات سایت از آن‌ها استفاده کرد.


Info-Bar Bottom: دقیقا همانند Info-Bar Top است و فقط موقعیت قرارگیری آن در پایین سایت است.


Scroll-Box Left: اگر بخواهیم مثلا فرم‌های «عضویت در خبرنامه‌»ای داشته باشیم که به‌صورت ثابت و کوچک در پایین، سمت چپ سایت باشند، دقیقا از این حالت استفاده می‌کنیم.


Scroll-Box Right: دقیقا همانند حالت Scroll-Box Left است با این تفاوت که موقعیت قرارگیری آن، پایین سمت راست است.


Sticky-Box Left: این حالت تقریبا همانن حالت Scroll-Box است با این تفاوت که موقعیت آن سمت چپ، وسط قرار می‌گیرد.



Sticky-Box Right: دقیقا همانند حالت Sticky-Box Right است و فقط موقعیتش سمت راست است.


Slide-In Left: اگر قصد دارید تا پاپ‌آپ شما از سمت چپ صفحه، به‌صورت اسلاید وارد صفحه سایت شود می‌توانید از این حالت استفاده کنید.


Slide-In Right: دقیقا مانند Slide-In Left است و فقط پاپ‌آپ از سمت راست به‌صورت اسلاید وارد صفحه سایت می‌شود.


 

نصب افزونه کانورت پلاس (Convert Plus)

این افزونه رایگان نیست و می‌توانید از فروشگاه‌هایی فروش افزونه آن را خریداری کنید و سپس آن را روی سایت وردپرسی خود نصب و فعال کنید. برای نصب افزونه، وارد پیشخوان وردپرس شوید سپس ستون سمت راست، گزینه افزونه‌ها، گزینه افزودن را کلیک کنید. در ادامه گزینه بارگذاری افزونه را کلیک کنید. پنجره‌ای برایتان باز می‌شود و شما باید افزونه خریدارید شده را انتخاب کنید و مراحل نصب و فعال‌سازی را ادامه دهید. بعد از نصب فعال‌سازی افزونه، گزینه Convert Plus به ستون سمت چپ پیشخوان وردپرس اضافه می‌شود.

 

ساختن یک پاپ‌آپ

برای مثال یک پاپ‌آپی می‌سازیم که قرار است بعد از 30 ثانیه در تمام صفحات سایت نمایش داده شود و اگر کاربر قبل از 30 ثانیه اقدام به بستن صفحه سایت کرد، پاپ‌آپ قبل از بسته شدن صفحه سایت، نمایش داده شود.

برای شروع، از ستون سمت راست، موس را روی گزینه Convert Plus قرار می‌دهیم و از پنجره باز شده، گزینه Modal Popup را کلیک می‌کنیم. همانند تصویر زیر:

 

در صفحه Modal Popup گزینه «Create New Modal» را کلیک کنید. زمانی که دکمه «Create New Modal» را کلیک کردید، باید صفحه‌ دمو‌ها را مشاهده کنید. در این صفحه تمامی دموهای ساخته شده وجود دارند. هر کدام را تمایل داشتید، می‌توانید مشاهده کنید. با فرض اینکه یک دمو انتخاب کردید، گزینه «Use This» را کلیک کنید. این گزینه با قرار دادن موس روی هر دمو قابل مشاهده است.وقتی گزینه «Use This» را کلیک کنید، پاپ‌آپ مورد نظر شما را می‌توانید ویرایش کنید.

 

در ویدیوی بالا تا اینجا پیش رفتیم که دمو را انتخاب کردیم و سپس به صفحه ویرایش پاپ‌آپ هدایت شدیم. در این صفحه تنظیمات کاملی برای پاپ‌آپ انتخاب شده اعمال می‌کنیم. تغییرات انجام شده شامل موارد زیر می‌شوند که البته تمامی مراحل را توضیح خواهیم داد.

 

  • انتخاب نام برای پاپ‌آپ
  • ویرایش متن‌های پاپ‌آپ
  • تغییر رنگ بخش‌های پاپ‌آپ
  • اضافه کردن تایمر
  • تنظیم نحوه نمایش پاپ‌آپ
  • تنظیمات زمان نمایش
  • تنظیمات عملکرد پاپ‌آپ بعد از اینکه کاربر ایمیلش را وارد کرد
  • نحوه فعال کردن پاپ‌آپ در سایت

 

تب Design

  • Name: با استفاده از این گزینه، نامی برای این پاپ‌آپ می‌نویسیم.
  • Background: برای تغییر رنگ‌های پس‌زمینه پاپ‌آپ، تغییرات را در این بخش اعمال می‌کنیم.
  • Countdown Timer: اگر پاپ‌آپ ما در زمان‌بندی مشخصی می‌خواهد باشد، از این گزینه استفاده می‌کنیم و تاریخ را مشخص می‌کنیم.
  • Form Designer: برای تغییرات ظاهری و نوشتاری فیلد ایمیل و دکمه سفارش از این بخش استفاده می‌کنیم.
  • Close Link: ویرایش دکمه بستن پاپ‌آپ
  • Modal Animation: با استفاده از این گزینه می‌توانید افکت‌های متنوعی را برای اجرا شدن پاپ‌آپ انتخاب کنید.
  • Advance Design Options: تنظیمات مربوط به این بخش برای تغییر ابعاد پاپ‌آپ، منحنی کردن گوشه‌های پاپ‌آپ و دیگر موارد است.

 

تب Behavior

  • Smart Launch: با استفاده از این گزینه تنظیم می‌کنید که پاپ‌آپ چه وقتی در سایت نمایش داده شود. اینکه بعد از چند ثانیه نمایش داده شود، قبل از خروج و بستن صفحه سایت نمایش داده شود، بعد از پیمایش سایت به سمت پایین نمایش داده شود و تنظیمات دیگری که با رفتن به این بخش می‌توانید مشاهده کنید.
  • Manual Display: زمانی که پاپ‌آپ شما ساخته شد، یک شورتکد به شما داده می‌شود برای اینکه پاپ‌آپ را هر کجای سایت که بخواهید نمایش دهید. مثلا با استفاده از شورتکد می‌توانید طوری تنظیم کنید وقتی کاربر روی دکمه‌ای کلیک کرد، پاپ‌آپ نمایش داده شود. در این بخش می‌توانید آن شورتکدها را بردارید.
  • Repeat Control: با استفاده از این بخش می‌توانید تنظیم کنید پاپ‌آپ چه زمان‌هایی نمایش داده شود. مثلا تنظیم کنید که هربار کاربری سایت را باز کرد پاپ‌آپ را ببیند. یا طوری تنظیم کنید وقتی کاربری یک بار پاپ‌آپ را دید، تا 5 روز دیگر نمایش داده نشود. حالت‌های مختلف را در این بخش تنظیم کنید.
  • Target Page: تعریف می‌کنیم که پاپ‌آپ در چه صفحه‌هایی از سایت نمایش داده شود. مثلا می‌توان پاپ‌آپ در کل سایت نمایش داده شود یا تنها در دسته بندی خاصی نمایش داده شود و یا حتی روی یک صفحه خاص فقط نمایان شود.
  • Modal Status: برای فعال و غیرفعال کردن نمایش پاپ‌آپ در سایت از این گزینه استفاده می‌کنیم.

 

تب Submission

  • Collect Leads Using: اگر سایت شما به پنل ارسال ایمیل انبوه متصل باشد، با استفاده از این گزینه می‌توانید پاپ‌آپ را به آن متصل کنید و ایمل‌هایی که ثبت می‌شوند، در پنل ایمیل شما (میلرلایت) ذخیره شود. در غیر این‌صورت، ایمیل‌ها در کانورت پلاس ذخیره می‌شوند.
  • Successful Submission: این بخش دو حالت قابل انتخاب دارد.
  1. Display a Message: اگر کاربری ایمیلش را وارد کرد و دکمه اقدام (سفارش کتاب) را کلیک کرد، متنی برایش نمایش داده شود. مثلا: «ایمیل شما با موفقیت ثبت شد!»
  2. Redirect User: اگر کاربر ایمیلش را وارد کرد و دکمه اقدام (سفارش کتاب) را کلیک کرد، به صفحه‌ای که شما تعیین می‌کنید هدایت می‌شود.
  • Action After Submission: تنظیم می‌کنید که بعد از اینکه همه کارها درست انجام شد، پاپ‌آپ چه واکنشی نشان دهد. سه حالت برای انتخاب است.
  1. Reappear Form: دوباره پاپ‌آپ نمایش داده شود
  2. Hide Form: پاپ‌آپ پنهان شود
  3. Do Nothing: هیچ اتفاقی نیافتد
  • Set User Role For Subscriber: با استفاده از این گزینه می‌توانیم تعریف کنیم وقتی ایمیل با موفقت ثبت شد، کاربر چه نقش کاربری بگیرد. مثلا اگر ایمیل را وارد کرد، مدیر سایت شود یا نویسنده سایت شود و یا هیچ تغییر نقشی نداشته باشد که معمولا این تنظیم استفاده نمی‌شود مگر در شرایط خیلی خاص.
  • Failed Submission: اگر ایمیل با موفقیت ثبت نشد و یا ایمیل وارد شده اشتباه باشد، پیغام خطایی می‌دهد. متن خطا را می‌توانید از این بخش تغییر دهید.

 

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 40

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب