کاهش حجم ویدیو بدون افت کیفیت
کاهش حجم ویدیو
4.6
(56)

با تولید محتواهای خوب و انتشار آن در سایت، اینستاگرام و… می‌توانید فروش را افزایش بدهید. ویدیو محبوب‌ترین فرمت محتوا است. ویدیوهایی که تولید می‌کنیم، اغلب حجم زیادی دارد و انتقال آن سخت است، زیرا اینترنت زیادی مصرف می‌کند و نیاز به زمان طولانی برای آپلود و دانلود دارد. کاهش حجم ویدیو، انتقال و مشاهده آن را آسان‌تر می‌کند.

معمولا لازم است فیلم‌هایی که با موبایل رکورد شده و همچنین خروجی نرم‌افزارهایی مثل ادوبی پریمیر فشرده شود تا حجم کمتری داشته باشد. ما در مدیرسبز برای کاهش حجم ویدیو از نرم‌افزار رایگان Handbrake استفاده می‌کنید. این نرم‌افزار بسیار سریع و خوب عمل می‌کند و تقریبا می‌توانید بدون افت کیفیت، حجم فیلم‌ها را کاهش دهید.

 

مراحل کاهش حجم فیلم با نرم‌افزار Handbrake

1. نرم‌افزار Handbrake را دانلود و نصب کنید

ابتدا از سایت اصلی نرم‌افزار هندبریک را دانلود و نصب کنید. کافی است از لینک handbrake.fr استفاده کنید.

دانلود Handbrake

 

 

2. فایل ویدیوی موردنظر را در هندبریک باز کنید

کار به همین سادگی است که پس از اجرای برنامه هندبریک، یا فایل ویدیو را بکشید و روی نرم‌افزار رها کنید و یا از ستون سمت چپ گزینه Open file را بزنید. البته می‌‌توانید یک فولدر شامل چند فایل ویدیو را هم باز کنید.

افزودن ویدیو به هندبریک

 

 

3. تنظیمات لازم را انجام بدهید

تنظیمات پیش‌فرض نرم‌افزار Handbrake برای بسیاری از کارها عالی و اگر نخواهید رزولوشن را تغییر بدهید و هدفتان فقط کاهش حجم ویدیو است، کافی است چک کنید که Preset طبق عکس روی گزینه Fast1080p30 باشد. تنها موردی که بهتر است تیک بزنید، گزینه Web optimized است.

همچنین در قسمت پایین صفحه، دکمه Browe را بزنید و محل ذخیره کردن فایل را مشخص کنید.

 

4. دکمه Start Encode را بزنید و منتظر بمانید تا عملیات تمام شود

در این گام عملیات کاهش حجم ویدیو شروع می‌شود و با توجه به سرعت کامپیوتر شما شاید حدود زمان فیلم طول بکشد تا ویدیو فشرده شود؛ یعنی یک ویدیوی 15 دقیقه‌ای، فشرده شدنش شاید حدود 15 دقیقه طول بکشد. البته اگر کامپیوتری قوی دارید، این زمان خیلی کمتر می‌شود و البته اگر کامپیوترتان ضعیف باشد، شاید بیشتر طول بکشد.

 

نرم‌افزار هندبریک تنظیمات زیادی دارد که می‌توانید به‌مرور به آن‌ها مسلط شوید؛ ولی برای کاهش حجم ویدیو، اغلب همین مراحل ساده کافی است!

 

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 56

کتاب مدرس مرجع

چگونه بهترین مدرس حوزه خود باشیم و زندگی دیگران را متحول کنیم؟

220.000 تومان

فقط 132،000 تومان

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب