مدیر سبز تی‌وی

قسمت: 12 ژان بقوسیان

دانلود ویدیو

کیفیت HD کیفیت Full HD

چگونه محتوای زیاد تولید کنیم؟

4.4
(116)

در این ویدیو سه نکته خواهیم گفت که باعث می‌شود شما بتوانید حجم بسیار بیشتری از محتوا تولید کنید. حتما می‌دانید که به‌عنوان صاحب سایت، به‌عنوان کسی که یک کسب‌وکار دارد و در کنار آن وب‌سایتی دارد مرتب نیاز دارید محتوا تولید کنید چون محتوا راحت‌ترین راه برای جذب افراد، برای کاهش بودجه‌های تبلیغات و همچنین کسب رتبه خوب در گوگل است ولی همه ما می‌دانیم که تولید محتوا کار بسیار سخت و زمان‌گیری است و اگر ما به عنوان مدیر مجموعه بخواهیم هر روز چند ساعت را به تولید محتوا اختصاص دهیم، معلوم است که به کارهای دیگر نمی‌رسیم و نمی‌توانیم کسب‌وکارمان را به‌خوبی پیش ببریم.

من در این ویدیو می‌خواهم سه پیشنهاد واضح به شما بدهم که حتما به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به تولید محتوایتان سرعت بیشتری بدهید و این ایده‌هایی است که ما نیز در مدیر سبز استفاده می‌کنیم و نتیجه بسیار خوبی گرفته‌ایم.

 

1. محتوا را از کجا بیاوریم؟

اولین ایده این است که اصلا از کجا بدانیم که چه محتوایی تولید کنیم. یکی از بزرگترین چالش‌ها در تولید محتوا این است که شاید شما دو ساعت وقت دارید و می‌توانید تولید محتوا کنید ولی واقعا به ذهنتان نمی‌رسد که الان در مورد چه چیزی صحبت کنم یا مقاله‌ای که می‌خواهم بنویسم، محتوایش چه چیزی باشد؟

به نظر من بهترین راهکار این است که از مخاطب‌های خودتان کمک بگیرید. اگر شما اینستاگرامی دارید یا حتی در سایت‌تان می‌توانید پیامی منتشر کنید و از مخاطبان بخواهید سوالات و چالش‌های خودشان را مطرح کنند و اگر این کار را انجام دهند شما می‌توانید محتوای زیادی تولید کنید.

هرکدام از سوالات مخاطبان می‌تواند یک ایده عالی به شما بدهد تا مقاله بنویسید یا یک ویدیو یا یک صوت ضبط کنید و اگر مخاطبان شما خیلی کم هستند و طوری است که شما نمی‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید شاید بهتر باشد به مخاطبان یا‌ سایت رقیبان مراجعه کنید کامنت‌های مقالات و محصولات را بخوانید و ببینید چه سوالاتی وجود دارد که توسط مخاطبان رقیبتان پرسیده شده و به آن‌ها پاسخ داده نشده یا حداقل به‌خوبی پاسخ داده نشده.

تمام این‌ها مواردی هستند که می‌توانید یادداشت کنید و به شما ایده‌های زیادی خواهد داد تا بتوانید مقالات و محتواهای بسیار مفید و اثرگذار طراحی کنید چون دقیقا مواردی است که الان دیگران سوال دارند و دنبال پاسخش هستند.

پس اولین نکته این است که محتوا را از کجا بیاوریم یا ایده محتوا را چگونه پیدا کنیم؟

شاید بهترین جواب این باشد که به بازار یا مخاطبانتان مراجعه کنید و ببینید چه سوالاتی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها به‌خوبی پاسخ دهید.

 

2. درست کردن قالب

دومین ایده که کمک می‌کند حجم زیادی از محتوا را تولید کنید این است که برای محتواهایتان قالب درست کنید. ما در مدیر سبز ساعت‌ها و شاید روزها فکر کردیم و برای مقالات خودمان قالب‌هایی طراحی کردیم؛ منظور از قالب این است که مثلا یک گروه از مقالات، مقالات معرفی ابزار هستند که آن ابزار در کار ما می‌تواند یک اپلیکیشن، سایت،‌ نرم‌افزار یا هر ابزار دیگری که به‌درد مخاطب‌های ما می‌خورد باشد، یک گروه دیگر از مقالات می‌تواند مقالاتی باشد که به شما کمک می‌کند زبان را یاد بگیرید،‌ البته زبانی که مربوط به کسب‌وکار است و انواع قالب‌های دیگر.

پس کاری که می‌کنیم شاید یک روز کاری یا دو روز کاری وقت اختصاص دهیم و تمام قالب‌های مقالات را طراحی می‌کنیم یعنی درواقع چک‌‌لیستی از انواع مقالاتی که می‌توانیم در سایتمان منتشر کنیم، درست می‌کنیم و هروقت لازم است که محتوای جدیدی تولید کنیم مثلا مقاله‌ای بنویسیم به آن چک‌لیست مراجعه می‌کنیم و یکی از آن موارد را انتخاب می‌کنیم و متناسب با آن، مقاله را می‌نویسیم. مثلا یکی از قالب‌های رایج می‌تواند پاسخ به سوال یک خریدار یا یک مخاطب شما باشد.

پس هروقت نمی‌دانید چه مقاله‌ای بنویسید کافی است در آن چک‌لیست‌تان نگاه کنید و مثلا این مورد را انتخاب کنید: «پاسخ یک سوال خریدار» پس ‌سراغ سوالاتی که در سایت‌تان، اینستاگرام و… پرسیده‌اند، می‌روید و پاسخ آن را می‌نویسید و به یک مقاله عالی تبدیل می‌شود.

حال شاید خریداری از شما پرسیده باشد که بهتر است این محصول را بخرم یا محصول دیگری را؟ در این حالت شما مجدد به چک‌لیست‌تان مراجعه می‌کنید و یکی از قالب‌هایی که برای مقالات دارید می‌تواند مقایسه محصولات باشد، شما می‌بینید که اغلب مخاطبانتان دوست دارند چه محصولاتی را با هم مقایسه کنند و یک مقاله می‌نویسید «مقایسه محصولات» و مطمئن باشید بسیار اثرگذار و پرمخاطب خواهد بود چون دقیقا چیزی است که مخاطب می‌خواهد.

پس دومین ایده برای اینکه بتوانیم حجم بسیار زیادی از محتوا را تولید کنیم این است که برای مقالات خودمان یک‌سری قالب‌هایی داشته باشیم و هربار از ابتدا فکر نکنیم که چه مقاله‌ای بنویسیم، برای پست‌های اینستاگرام، برای محتواهای تلگرام و رسانه‌های دیگر هم دقیقا همین‌کار را تکرار می‌کنیم و هروقت قبل از تولید محتوای جدید به آن چک‌لیستمان مراجعه می‌کنیم، با توجه به اینکه مخاطب‌های ما چه چیزی می‌خواهند و با انتخاب یکی از این ق

قالب‌ها در چک‌لیست می‌توانیم یک مطلب بسیار عالی و باکیفیت تولید کنیم.

 

3. استفاده بهتر از فناوری یا تکنولوژی

سومین ایده برای تولید حجم زیادی از محتوا «استفاده بهتر از فناوری یا تکنولوژی» است. شما به‌راحتی می‌توانید روی موبایلتان اپلیکیشن G-Board را نصب کنید که مخفف Google Keyboard است و با صحبت فارسی گوگل کل صحبت‌های شما را تایپ و متن می‌کند و دقت بسیار قابل‌قبولی دارد و با یک ویرایش ساده می‌توانید این مطلب را به عنوان یک مقاله منتشر کنید.

مورد دیگر استفاده از نرم‌افزارها است. مثلا نرم‌افزاری به اسم ویراستیار وجود دارد که یک افزونه برای Word است که البته برای آفیس ورژن‌های قدیمی‌تر کار می‌کند که می‌توانید آن را نصب کنید و بعد از اینکه متن را نوشتید توسط این افزونه ویراستیار متن‌تان را ویرایش کنید و ده‌ها ابزار دیگر وجود دارد که می‌توانید از این ابزارها کمک بگیرید تا فرآیند تولید محتوا خیلی سریع‌تر و راحت‌تر از آن چیزی بشود که تا الان انجام می‌دادید.

با رعایت این سه نکته و با تلاش و پشتکاری که دارید، می‌توانید در هفته محتوای خیلی بیشتری تولید کنید و با تولید محتوای بیشتر هم به کسب‌وکار خودتان کمک می‌کنید و هم به تمام کسانی که مخاطب شما هستند و می‌خواهند از محتواهای خوب شما استفاده کنند.

موفق باشید.

 

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 116

41 دیدگاه برای “چگونه محتوای زیاد تولید کنیم؟

  1. رضا شیرعلی گفته:

    جناب بقوسیان بدون شک نام شما روزی در چهره‌های ماندگار و تاثیر گذار این مرز و بوم ثبت خاک شد.
    تولید محتوای مفید و موثر همیشه دغدغه ی همه عزیزان داری رسانه و کسب و کار بوده و هست و شما مثل همیشه بهترین و کوتاهترین و موثرترین راهکارها رو ارائه خواهید داد.

  2. hossein graphic گفته:

    سلام.
    شما برای مدیریت ایده هایی که مرتب به ذهن می رسند چه کار می کنید؟ آن ها را کجا و چگونه سازماندهی می کنید تا قابل پیگیری باشند. وقتی هر ایده به یک پروژه تبدیل شده چطور؟ از نرم افزار یا روشی برای مرتب کرده آن و پیگیری مراحل کار و جای دادن آن ها در یک برنامه کاری روزانه استفاده می کنید؟

  3. حسینی گفته:

    سلام استاد. ممنون از مقاله خوبتون. من G board رو دانلود کردم ولی برای گوشی من که اپل هست، خوب کار نمی کنه. یعنی هر جمله رو دو سه بار باید بگم که تایپ کنه. برنامه ی دیگه ای پیشنهاد می کنید؟

    • مدیر سبزمدیریت گفته:

      سلام
      ما هم از این برنامه روی آیفون استفاده می‌‌کنیم و هیچ مشکلی ندارد. شاید مشکل کاور گوشی شما باشد که جلوی میکروفن را می‌گیرد.

      موفق باشید

    • مدیر سبزمدیریت گفته:

      سلام
      شما لطف دارید.

      وقتی درباره چیزی صحبت کنید که بخشی از زندگی رزوانه شما است و هر روز انجام می‌دهید، خیلی مشکلی در ارائه آن وجود نخواهد داشت.

      موفق باشید

  4. مرتضی یوسفی گفته:

    استادممنون مثل همیشه عالی بود.
    استاد در تدوین محتوا هایی برای سایت و یا اینستاگرام با رعایت اصول تبلیغ نویسی باشد و یا به اندازه یک بلاگر؟در مواقع منظورم اینکه اگر با دید تبلیغ نویسی انجام بگیره بازدید کننده را خسته نمی کنه ؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

  5. محمد رضا معاشرتی گفته:

    مثل همیشه استاد بقوسیان نکته‌های بسیار مفیدی را در اختیار مخاطبین قرار دادند.
    تولید محتوا دغدغه همه کسانی است که دارای رسانه هستند.

    سپاس از مدیرسبز

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه، نیاز است که وارد حساب کاربری خود شوید

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب