چرا باید در تبلیغ نویسی ماهر شوید؟
4.4
(14)

چندین دلیل وجود دارد که همه ما باید به خاطر آن‌ها درزمینه تبلیغ نویسی مهارت کسب کنیم.

دلیل اول

سرعت کار است. اگر می‌خواهید سریع آماده شود، هزینه‌اش زیاد می‌شود. این مسئله که بخواهید فردی را استخدام کنید تا برای شما نامه فروش بنویسد و آن‌ها هم سفارش شما را در برنامه خود بگذارند و پس از ۲ تا ۴ هفته بعد آن را دریافت کنید قضیه‌ای جداگانه است؛ اما وقتی می‌گویید “«من تا هفته دیگر نیاز به نامه فروش دارم.» آن‌ها پاسخ می‌دهند «باشه. قبوله. عالیه. خوشحال می‌شوم هزینه کارهای هفته دیگرم را پرداخت کنید.»

 

دلیل دوم

شما نمی‌خواهید اسیر دست کسی بمانید. هر زمان که فرد دیگری کار بسیار مهمی برای شما انجام می‌دهد، شما اسیر او هستید، حتی اگر او فرد خیرخواهی باشد. کنترل امور دست آن‌ها است و تقریبا کاری از دست شما ساخته نیست. به‌علاوه، اگر خودتان درزمینه تبلیغ نویسی خوب نباشید، چگونه می‌خواهید متوجه شوید که آیا تبلیغ نویسی آن‌ها مناسب است یا خیر؟

 

دلیل سوم

اگر تغییری لازم است می‌توانید خودتان به‌سرعت آن‌ها را اعمال کنید. گاهی توضیح اصلاحاتی که مدنظرتان است به یک نفر دیگر بیشتر زمان می‌برد تا اینکه خودتان آن‌ها را انجام دهید. بر اساس تجربه‌ام، درنهایت این خودتان هستید که باید آن تغییرات را اعمال کنید. حتی اگر آن‌ها پیش‌نویس اول، پیش‌نویس سوم یا پیش‌نویس پنجم تغییرات را به شما بدهند، بازهم این شما هستید که باید تغییرات را انجام دهید.

 

دلیل چهارم

آن‌ها از کسب‌وکار شما نمی‌دانند. آن‌ها نمی‌دانند مخاطبین حوزه خاص کسب‌وکار شما چه کسانی هستند. از محصول شما چیزی نمی‌دانند. حتی پس از دریافت سفارشتان، بازهم باید روی آن کارکنید. از آن گذشته مجددا باید کسی را پیدا کنید تا آنچه را که مؤثر واقع نشده بازنویسی کند که بازهم هزینه دیگری بر شما تحمیل خواهد کرد.

وقتی نوشتن متن تبلیغاتی را به افراد دیگری محول می‌کنید، آن‌ها هم‌ متن تبلیغاتی را برایتان آماده می‌کنند؛ اما آیا متن تبلیغاتی قرار است موثر واقع شود؟ تا زمانی که آن را منتشر نکنید نخواهید فهمید. به‌هرحال چه موثر باشد و چه موثر نباشد، باید به آن‌ها پول بدهید. پس اگر قرار است فرد دیگری این کار را انجام دهد، بهتر است بدانید که آیا آن متن تبلیغاتی کارساز است یا خیر.

 

وقتی پای متن تبلیغاتی خوب به میان می‌آید، باید قادر باشید آن را ایجاد کنید. باید قادر باشید که آن را تشخیص دهید. باید اصول تبلیغ نویسی را بر هر کاری که انجام می‌دهید اعمال کنید. نمی‌توانید آن را جدا از سایر مهارت‌ها بدانید و به‌عنوان مهارتی در نظر بگیرید که نیاز به توسعه، تشخیص، یا دستیابی ندارد. به‌هرحال روزی به متن تبلیغاتی نیاز پیدا خواهید کرد. به متن تبلیغاتی برای ویدیو فروش محصول نیاز خواهید داشت. به آگهی نیاز خواهید داشت. نمی‌توانید بگویید “من تبلیغ نویسی انجام نمی‌دهم. من صاحب این کسب‌وکار هستم. من نویسنده، خالق و مدیر تمام این فرایند هستم.”

 

بنابراین لازم است که بتوانید متن تبلیغاتی عالی بنویسید چراکه مهارت داشتن در این زمینه در ایجاد محتوا- مثل سخنرانی، وبینار، لایو اینستاگرام و هر کاری که قرار است انجام دهید – به شما کمک خواهد کرد. توانایی ایجاد متن تبلیغاتی در تمام این حوزه‌ها گسترده خواهد شد و باعث می‌شود بیشتر بفروشید.

 

منبع: کتاب «اسرار تبلیغ نویسی»
نویسنده: جیم ادواردز
ناشر: سخن گستر
ترجمه: ساسان جعفرنیا

 

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 14

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب