چرا افراد برای مشاوره پول می‌دهند؟
چرا افراد برای مشاوره پول می‌دهند؟
4.6
(30)

مشاوره «توصیه‌ اختصاصی و حرفه‌ای به شخص دیگر» است؛ منظور از حرفه‌ای این است که کاملا در آن زمینه تسلط دارید، تخصصتان است و به شخص مشاوره می‌دهید. جمله‌ جالبی که آقای رولند یانسی بیان می‌کند این است که «اغلب مردم راهکار مسائل را می‌دانند، فقط می‌خواهند کسی شجاعانه آن‌ها را تایید کند» و کار مشاور بیشتر این موضوع است. علت اینکه مردم برای مشاوره پول می‌دهند:

 

1. اعتمادبه‌نفس

افراد پول می‌دهند تا پیش کسی بروند که به آن‌ها اعتمادبه‌نفس بدهد. فرض کنید کسی نزد شما برای مشاوره می‌آید، مهم‌‌ترین اولویتتان باید این باشد که به‌جای آموزش دادن، به او اعتمادبه‌نفس دهید. پس به‌جز مواردی استثنا، هیچ‌گاه در جلسه مشاوره، مخاطب را بیش از حد زیر سوال نبرید و تخریب نکنید. به او اعتماد به نفس بدهید تا اگر در انجام کاری درست مردد است، هرچه زودتر گام بردارد و آن کار درست را انجام بدهد.

 

2. دلگرمی

مسئله مرتبط با اعتمادبه‌نفس دلگرمی است؛ یعنی افراد به مشاوره می‌آیند که از شما دلگرمی بگیرند. اگر مشاور هستید، اغلب کافی است به مخاطب نشان بدهید تنها نیست و افراد زیادی با همین مسئله روبرو هستند. حتی شاید بتوانید نشان بدهید خودتان زمانی با موردی مشابه مواجه بودید.

 

3. تایید دانسته‌ها

افراد به مشاوره می‌آیند تا همان چیزهایی را که می‌دانند و خودشان در مشاوره می‌گویند را تایید کنید. با این کار احساس می‌کنند پیش بهترین مشاور دنیا رفته‌اند. البته واضح است فقط مواردی را تایید می‌کنید که کاملا درست است و به نفع مخاطب است.

 

4. راهکار

افراد دنبال این موضوع هستند که به آن‌ها راهکار ارائه کنید. منظور از راهکار آن است که به‌جای کلی‌گویی دقیقا بگویید چه گام‌هایی برداشته شود. این گام‌ها باید کاملا عملی باشد.

 

5. رهایی از سردرگمی

احتمالا افرادی که برای مشاوره می‌آیند با چند گزینه مواجه‌اند. شما باید به آن‌ها بگویید که بین گزینه‌های موجود کدام گزینه درست است. بنابراین می‌توان گفت که مشاوره کار خیلی راحتی است. اگر کارتان را بلد هستید، فقط به یک فرد می‌گویید از بین گزینه‌های موجود، کدام‌ کار را انجام دهد.

 

6. کسب نتایج سریع‌تر

افراد پیش مشاور می‌آیند تا نتایج سریع‌تری بگیرند. مثلا کسی که می‌خواهد لاغر یا چاق شودخودش راه‌حل را می‌داند. کسی که می‌خواهد چاق شود باید غذاهای بیشتر، پرچرب و پرکالری بخورد و کالری کمتری مصرف کند و کسی که می‌خواهد لاغر شود باید برعکس آن عمل کند؛ ولی دلیل اینکه  افراد نزد یک پزشک خوب می‌روند این است که سریع‌تر به آن نتایج برسند و فکر می‌کنند آن پزشک شاید راه‌حلی دارد که بتوانند نتیجه را در مدت کوتاه‌تری ایجاد کند.

 

اگر مشاور هستید بدانید کار اصلی شما آموزش دادن یا انتقال اطلاعات زیاد نیست. به موارد بالا توجه کنید و حتما موفق‌تر خواهید بود.

 

 

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 30

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب