3 نکته قبل از ملاقات با مشاور
3 نکته قبل از ملاقات با مشاور
4.9
(10)

کارآفرینان، هر سال برنامه‌های بزرگی برای سال بعد دارند و این امید را دارند که در سال جدید به اهداف سال گذشته دست یابند. یکی از راه‌های اطمینان یافتن از اینکه در مسیر صحیحی قرار دارید، این است که با یک مشاور ملاقات کنید؛ اما برای اینکه این جلسات موفقیت‌آمیز باشند باید بر مبنای منظمی برگزار شوند. (حداقل یک‌بار در ماه)

قبل از اینکه به محتوای جلسات بپردازم، باید بگویم که یافتن مشاور مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. شاید شنیده باشید که می‌گویند ارزش خالصتان ارتباط تنگاتنگی با افرادی که می‌شناسید دارد. آیا برای یک کار بزرگ آماده‌اید؟ به 72 ساعت گذشته فکر کنید و فهرستی از اسامی افرادی تعیین کنید که بخش اعظم زمان خود را با آن‌ها گذرانده‌اید. (منظورم از بخش اعظم این است که بیش از یک ‌ساعت را به گفتگو با آن‌ها اختصاص داده باشید.)

سپس، به مسیری که قرار است در 6 تا 12 ماه آینده بپیمایید، فکر کنید. آیا مایلید درباره یکی از اهدافی که تعیین کرده‌اید یا یکی از مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستید با هر یک از این اشخاص صحبت کنید؟ یا فکر می‌کنید که باید شخص جدیدی را به این چرخه اثرگذاری اضافه کنید؟

در هر دو صورت، به شخص موردنظر ایمیل یا پیام دهید و یکی از روزهای هفته با او ملاقات کنید. می‌توانید او را به‌صرف قهوه‌ای کوتاه یا به ناهار دعوت کنید. مسیر پیش روی خود را برای مربی‌تان تشریح کنید و از او کمک بخواهید. اما قبل از اینکه وارد بحث شوید و قبل از جلسه باید به سه نکته فکر کنید:

 

1. یکی از اهداف خاصتان برای سال آینده کدام است؟

آن‌هایی که در شبکه کاری ما حضور دارند، ما را می‌شناسند، ما را می‌پذیرند و دوستمان دارند. خطر زمانی است که دور هم جمع می‌شویم و درباره هر موضوعی کمی صحبت می‌کنیم. این کار را نکنید. به آن‌ها بگویید که مایلید درباره چه موضوعی صحبت کنید و یکی از اهدافی که برای ادامه سال دارید را تشریح کنید.

 

2. در مسیر دستیابی به آن، چه احساسی دارید؟

وقتی درباره هدفتان بحث می‌کنید، می‌بینید که موانع خاصی در مسیر وجود دارند، درحالی‌که سایر موانع در مسیر واقعی آشکار می‌شوند. آن‌ها را باهم اشتباه نگیرید. شاید یک مانع آشکار نوعی موفقیت هم باشد. شاید یک مشکل، نقطه اتکا هم باشد. با تشریح فکر و احساس خود در مسیری که پیش گرفته‌اید، می‌توانید دیدگاه خود را تغییر داده یا آن را مجددا طراحی کنید.

 

3. کمک ویژه‌ای که برای دستیابی به آن هدف نیاز دارید، چیست؟

فقط پس از پاسخ دادن به دو سوال نخست، به این سوال پاسخ دهید. افراد، عاشق کمک کردن هستند و فقط منتظرند که از آن‌ها درخواست کنید. با پاسخ دادن به همه این سوالات، خود را در جایگاه یک قدرت عامل قرار می‌دهید.

پاسخ‌هایی که به آن سوالات داده‌اید را مرور و تصحیح کنید. کاری که انجام می‌دهید بسیار فراتر از فکر کردن به هدف است. در واقع تلاش‌ها و برنامه لازم برای دستیابی به آن موفقیت را تعیین می‌کنید.

 

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 10

این 3 کتاب بهترین کتاب‌های بهبود فردی است!

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب