متخصصان دانش خود را از چه طریق به دست می‌آورند؟
متخصصان دانش خود را از چه طریق به دست می‌آورند؟
4.7
(11)

تمام مطالبی که به حوزه کاری شما مربوط می‌شود مطالعه کنید. منظور این است که اگر مبحث کاری شما فروش است، ارتباطات، روابط فردی، مهارت‌های شنیداری، زبان بدن و انواع مختلف فروش مانند فروش توسط شخص، فروش تلفنی، فروش از طریق پست و غیره را نیز مطالعه کنید. آن‌قدر با موضوع خود آشنا شوید که هیچ‌کس نتواند با یک سوال شما را گیج کند؛ هیچ‌چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که مخاطبان به دلیل عدم اطلاعات کافی سخنران، اعتمادشان را نسبت به او از دست بدهند. برای اینکه شما یک متخصص پیشتاز شوید می‌توانید از روش‌های بسیاری که برای به دست آوردن اطلاعات وجود دارد استفاده کنید.

 

1. دوره‌های آموزشی

برای بیشتر سخنرانان، شرکت در کلاس‌ها مشکل است، بنابراین اکنون بیشتر دانشگاه‌های آمریکا دوره‌های «یادگیری از راه دور» را ارائه می‌دهند. برای اینکه یک سخنرانی حرفه‌ای با درآمد بالا باشید، داشتن مدرک ضروری نیست؛ اما دانشی که حاصل مطالعه سخت‌کوشانه است، ضرورت دارد. دنبال کلاس‌هایی بگردید که برای شما انعطاف داشته باشند و بتوانید در حال رانندگی هم درس بخوانید.

 

2. کتابخانه‌های ملی، عمومی و دانشگاهی

مکان‌هایی که متاسفانه مورد غفلت قرارگرفته‌اند، کتابخانه‌ها هستند. در کتابخانه‌ها بزرگ‌ترین متفکران اعصار دارند انتظار می‌کشند تا شما را با بهترین سخنان آگاهی‌بخش که تابه‌حال گفته‌شده یاری رسانند؛ اما بسیاری از افراد در امورشان با این متخصصان بزرگ مشورت نمی‌کنند. انیشتین در مورد نوآوری چه گفته است؟ سزار در مورد رهبری؟ جنرال پاتن در مورد تدابیر جنگی؟ افکار مادر ترزا درباره نوع‌دوستی چیست؟ و… همه این متفکران بزرگ در کتابخانه، در محیطی آرام و عالی انتظار می‌کشند و می‌خواهند آنچه را که می‌دانند به شما بگویند. کتابخانه‌ها مکان‌هایی هستند که کتاب‌ها، مجله‌ها، روزنامه‌ها، نوارهای صوتی و تصویری و خدمات کامپیوتری را برای شما آماده کرده‌اند.

کتابخانه‌ها معمولا آماده، مشتاق و قادرند موضوعات مورد جستجوی شما را از کتابخانه‌های دیگر فراهم کنند. توصیه می‌شود با کارمندان کتابخانه محلیتان ارتباط برقرار کنید، آن‌ها منبع ارزشمندی هستند.

 

3. کتاب‌های جدید و قدیمی

همان‌طور که به مطالعه کتاب‌های کسب‌وکار می‌پردازید کتاب‌های پرفروش قدیمی را نیز در نظر بگیرید. کتاب‌های نایاب، بینش‌هایی را ارائه می‌دهند که برای مخاطبان شما مانند ایده‌های جدید به نظر می‌آیند. کتاب‌های خنده‌دار و نقل‌قول، مجموعه‌های ضرب‌المثل و زندگینامه‌ها را در کتاب‌فروشی‌ها جستجو نمایید و نقل‌قول‌ها و ضرب‌المثل‌ها را جمع‌آوری کنید.

زمانی که مطلب خاصی را برای مشتریان آماده می‌کنید، کتاب‌های نقل‌قول و ضرب‌المثل به شما کمک زیادی می‌کند. راحت‌ترین این کتاب‌ها آن‌هایی هستند که بر اساس موضوع نه نام نویسنده فهرست شده است.

 

4. ابزار و نرم‌افزارهای مرجع

علاوه بر جمع‌آوری مطالب پیرامون موضوع سخنرانی خود، باید سریع و آسان بتوانید به ابزار مرجع دسترسی داشته باشید. استفاده از منابع مرجع الکترونیکی آن‌قدر ساده، سریع و گسترده است که شاید به نظر احمقانه بیاید روی پایتان بایستید و برای گیر آوردن یک دایره‌المعارف از این‌طرف به آن‌طرف اتاق بروید و به‌طور فیزیکی همه آن را جستجو کنید. بنابراین با این ابزار با یک اشاره روی کامپیوتر کلیک می‌کنید و آن‌ها را در مقابل خود می‌بینید.

 

5. انجمن‌ها

اکثر دانشی که درباره موضوع تخصصی خود به آن نیاز دارید از طریق کسانی که در حرفه سخنرانی هستند و در مسائلی کار می‌کنند که شما با آن مواجه می‌شوید به دست می‌آید. در همایش‌هایشان شرکت کنید، با مردم ملاقات داشته باشید و با آن‌ها ارتباط برقرار سازید. صحبت کنید، بحث کنید و خود را در جریان قرار دهید. سخنرانان و موضوعاتی که بیشتر مورد تقاضا قرار می‌گیرند و آن‌هایی که موفق‌ترند به‌دقت یادداشت بردارید.

باید به دو دسته از انجمن‌ها بپیوندید، یکی از آن‌ها باعث افزایش یافتن بازار کار شما در زمینه تخصصیتان می‌شود و دیگری موجب افزایش آگاهی‌های شما در هنر سخنرانی می‌گردد.

 

6. مجله‌ها و خبرنامه‌ها

در تمام مجله‌ها و خبرنامه‌هایی که در رابطه با زمینه تخصصی شما فعالیت می‌کنند، مشترک شوید. دستیابی به اطلاعات واقعی مجلات و خبرنامه‌ها از طریق جستجوی کامپیوتری راهی است که می‌توانید آن‌ها را در مطالب خود وارد کنید. این نشریات صورت اسامی مشترکان خود را به کسانی که در زمینه‌های مربوطه فعالیت دارند می‌فروشند.

 

7. سمینارها و سخنرانی‌ها

به‌طور منظم به سمینارها و سخنرانی‌ها بروید تا آنچه سخنرانان دیگر می‌گویند را بشنوید. مواظب باشید اگر احساس می‌کنید «من خیلی بهتر از این افراد هستم، نیازی ندارم به آن‌ها گوش کنم» در منطقه خطر قرار گرفته‌اید.

راه‌هایی را بیابید تا خود را به جستجوی خبرهای دسته اول و جالب‌توجه که دیگران می‌گویند، مجبور سازید. از آن‌ها چیزهایی را یاد بگیرید که خودتان نمی‌دانید.

 

8. جستجو در شاهراه اطلاعاتی

سخنرانان به حرف‌هایی احتیاج دارند که از طریق کامپیوتر به بنیادهای وسیع دانش دسترسی پیدا کنند. اطلاعات موجود سرگیجه‌آور است و اگر بخواهید درباره همه شاهراه اطلاعاتی صحبت کنید، مانند این است که سعی می‌کنید همه اطلاعاتی را که در کتابخانه عمومی پیدا می‌شود، بازگو کنید. اینترنت به قدری گسترده، متنوع و دائما در حال تغییر است که بی‌حدومرز به نظر می‌رسد.

شما می‌توانید از اینترنت چنین برداشتی داشته باشید: کتابخانه عظیم الکترونیکی و بین‌المللی اطلاعات، با موتورهای جستجوی الکترونیکی که شما را به زمینه‌های مربوطه راهنمایی می‌کند.

سخنرانان می‌توانند با استفاده از کامپیوتر، نرم‌افزار ارتباط از راه دور، مودم، یک خط تلفن و یک سرویس‌دهنده اینترنت در مورد هر چیزی اطلاعات به دست آورند.

 

منبع: کتاب «سخنرانی کنید و ثروتمند شوید»
نویسنده: داتی والترز و لیلی والترز
ناشر: طلایه
ترجمه: مسعود صالحی و سید حسین ترابی

 

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 11

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب