5 ترفند ساده در فیلم‌برداری از محصول
5 ترفند ساده در فیلم‌برداری از محصول
4.6
(12)

دیگر دوران محتوای خوب تمام شده است! اگر ویدیو رکورد می‌کنید کافی نیست در آن مطالب خوبی گفته شده باشد. ویدیوی شما باید از نظر فنی باکیفیت باشد؛ همچنین تمام نکات تصویربرداری حرفه‌ای در آن لحاظ شده باشد.

فیلم‌برداری از یک شخص نسبت به فیلم‌برداری از یک محصول کار راحت‌تری است؛ فرض کنید از یک محصولی که قوطی آن آینه‌ای است و تصویر روبه‌رو روی آن می‌افتد فیلم‌برداری کنید، بنابراین دارای حساسیت‌های بیشتری است.

 

3 نکته برای فیلم‌برداری از محصول

1. تاکید بر محصول

توجه کنید در فیلم‌برداری از محصول نباید هیچ اِلِمان اضافی و نامرتبطی دیده شود؛ بلکه باید روی خود محصول تاکید کنید.

 

2. تاکید بر مزایای محصول

قرار ندادن اِلِمان اضافی باعث می‌شود حواس شخص به موضوع دیگری پرت نشود؛ ولی فقط با نمایش محصول به‌تنهایی هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد و مزایای محصول دیده نمی‌شود.

 

3. نورپردازی مناسب

نورپردازی محصولات معمولا کار سخت‌تری است و حوصله بیشتری می‌خواهد. باید باحوصله و در زاویه‌های مختلف با تغییر جای محصول، عوض کردن نورها، تغییر تنظیمات دوربین و… به حالتی برسید که مطلوب و قابل‌قبول باشد.

 

5 ترفند ساده در فیلم‌برداری از محصول

1. حرکت

منظور از حرکت،‌ حرکت دوربین است. حرکت به ویدیوهای محصول جذابیت بیشتری می‌دهد.

 

2. آشکار شدن محصول

در فیلم‌های سینمایی شاید خیلی زیاد دیده‌اید که دوربین از پشت ستون‌ها حرکت می‌کند و شما بخشی از محتوا را می‌بینید. با این کار برای مخاطب کنجکاوی ایجاد می‌کنند.

از این ایده می‌توانید در کارهای مختلف استفاده کنید؛ مثلا در تبلیغ قهوه، می‌توانید در کنار قوطی قهوه یک فنجان قهوه هم قرار دهید؛ دوربین از فنجان قهوه حرکت کند و بعد خود قهوه و برند را نمایش دهید.

 

3. حرکت آهسته

منظور این است که ویدیویی را می‌گیرید؛ بعدا در تبلیغ محصول می‌توانید حرکت را کندتر و آهسته‌تر کنید تا ویدیو جذاب‌تر شود.

 

4. استفاده از مانیتور

چهارمین ایده جذاب و ساده که می‌توانید برای محصولات کوچک از آن استفاده کنید،‌ این است که از یک مانیتور یا حتی یک تلویزیون بزرگتر به‌عنوان Background محصول استفاده کنید.

این موضوع دستتان را باز نگه می‌دارد تا روی صفحه تلویزیون یا مانیتور تصویر یا ویدیویی را پخش کنید و محصول را جلوی آن قرار دهید و از زاویه‌ای فیلم‌برداری کنید که معلوم نشود پشت این محصول تلویزیونی قرار دارد.

این موضوع باعث می‌شود این حس ایجاد شود، ویدیو در یک فضای حرفه‌ای گرفته شده است. درصورتی‌که تنها چیزی که نیاز دارد تلویزیون یا مانیتور و محصول است.

 

5. افکت صدا

پنجمین ایده که می‌تواند به ویدیوهای محصولات جلوه بهتری دهد، استفاده از افکت‌های صوتی است.

افکت‌های صوتی، صداهایی هستند که در اینترنت وجود دارد و می‌توانید آن را دانلود کنید.

بنابراین یک ویدیوی حرفه‌ای که مربوط به معرفی محصول یا یک تیزر تبلیغاتی است، به‌ جز خود تصویر قسمت صدای آن می‌تواند شامل سه مورد باشد:

موسیقی پس‌زمینه، افکت‌های صوتی لازم و صحبت‌هایی که روی آن اضافه می‌شود.

 

بنابراین  با استفاده از این نکات و ترفندها در یک تیزر تبلیغاتی یا ویدیوی معرفی محصول، به‌خصوص در اینستاگرام، سایت و… می‌تواند حس حرفه‌ای بودن آن ویدیو را بدهد و افراد احساس کنند که توسط افراد حرفه‌ای تولید شده است.

گاهی می‌توانید برای یک ویدیوی دو دقیقه‌ای معرفی محصول یک روز کامل وقت اختصاص دهید و در نهایت ویدیویی درست کنید که از دید مخاطبان بسیار قابل‌قبول است و منجر به افزایش فروش محصول خواهد شد.

 

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 12

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب