5 نشانه فعال شدن کاربر در سایت
5 نشانه فعال شدن کاربر در سایت
4.5
(10)

منظور از فعال‌سازی یا Activation این است که کاری کنیم، وقتی بازدیدکننده وارد سایت شد، حداقل یک اقدام دلخواه ما را انجام دهد. بنابراین اگر Activation را خوب انجام دهید، شخص بدون هیچ اقدامی از سایت خارج نمی‌شود.

 

1. دادن اطلاعات تماس

اگر کاربر یا بازدیدکننده وارد وب‌سایت شد و اطلاعات تماس خود را وارد کرد؛ نشان می‌دهد یک بازدیدکننده معمولی نیست، بلکه بازدیدکننده فعال شده است. چون حاضر شده اقدام بیشتری انجام دهد و قدمی به سمت ارتباط با ما و خرید از ما برداشته است.

 

2. انجام خرید

همیشه روال کار این‌گونه نیست که کاربر ایمیل خود را وارد کند تا ایمیل‌هایی دریافت کند و کم‌کم خرید انجام دهد. گاهی هم درصد کمی از بازدیدکنندگان به‌محض ورود به وب‌سایت خرید خود را انجام می‌دهند. بنابراین اگر کسی خریدی انجام داد از دید دیجیتال مارکِتِر این کاربر فعال شده است و می‌توانیم قدم‌های بعدی را پیش ببریم.

 

3. نوشتن کامنت

یکی از بهترین نشانه‌های اینکه کاربر نسبت به سایت ما بی‌تفاوت نیست و اقدامی انجام داده، این است که در جایی از سایت کامنت و نظری می‌نویسد.

بنابراین Activation یا فعال شدن در سایت تنها راهش این نیست که بازدیدکننده در صفحه فرود ایمیل و اطلاعات خود را وارد کند تا بگوییم این کاربر قدمی برداشته است. اگر بازدیدکننده‌ای در سایت نظری نوشت یک قدم بسیار مثبت است. می‌توانیم این‌گونه حساب کنیم که کاربر قدم لازم را برداشته است و می‌توانیم کمپین‌هایی تعریف کنیم که به فروش منجر شود.

 

4. تماس با ما

از موارد دیگری که نشان می‌دهد کاربر فعال شده، این است که در برگه تماس با ما، شخص سوالی را مطرح می‌کند که معمولا با مطرح کردن سوال، اطلاعاتی از خودش را وارد می‌کند. (ایمیل، موبایل یا هر اطلاعاتی که در فرم تماس با ما قرار داده‌ایم.)

بنابراین کسی که به سایت آمد و بدون اینکه وارد Landing Page شود یا خریدی انجام دهد، اگر به صفحه تماس با ما برود و سوالی بپرسد باید خوشحال باشیم. چون بودجه‌ای که صرف کردیم تا افراد به سایت بیایند که اتفاقاتی بیفتد، نتیجه داده است و شخص حاضر شده ارتباط بیشتری با ما ایجاد کند.

 

5. پیام به بخش پشتیبانی

بسیاری از سایت‌ها سیستم پشتیبانی آنلاین دارند؛ یعنی در بخشی از سایت موضوعی را مطرح می‌کنند و اطلاعات خود را وارد می‌کنند و منتظرند که در همان صفحه پاسخشان داده شود.

بنابراین اگر هر کدام از این 5 اتفاق افتاد، نشان می‌دهد که کاربر قدم بعدی را برداشته است؛ یعنی علاوه بر جذب شدن، فعال شده است و دیگر نسبت به سایت بی‌‌تفاوت نیست.

 

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 10

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب