8 سایت برتر جایگزین الکسا در 2022
Alexa Alternatives
4.2
(14)

در حال حاضر، همه بازاریابان دیجیتال و صاحبان وب‌سایت‌ها متوجه شده‌اند که آمازون در حال تعطیل کردن الکسا، پرکاربردترین ابزار تحلیل سئو است. این غول فناوری اعلام کرده که ابزار سئوی 25 ساله خود را در می 2022 بازنشسته می‌کند، اما جای نگرانی نیست؛ زیرا دنیای کسب‌وکار مشابه 25 سال قبل نیست. اکنون ما ابزارهای سئوی بسیاری شبیه الکسا و حتی جایگزین های بهتری در اختیار داریم.

همه ما از اهمیت ابزار سئو در عصر رشد سریع بازاریابی دیجیتال آگاهیم. این ابزار با روش‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی بازاریابی آنلاین برای خود برنامه‌ریزی کرده و آن را به‌دقت اجرا کنید. یک ابزار سئو می‌تواند هر کاری از تحلیل ترافیک سایت گرفته تا جستجوی کلیدواژه‌‌ها را انجام دهد. بنابراین، بازاریابان دیجیتال حرفه‌ای باید بدون اتلاف وقت جایگزینی عالی برای الکسا پیدا کنند و در این مقاله می‌خواهیم با ارائه فهرستی از بهترین جایگزین های الکسا در دریافت اطلاعات ترافیکی به آن‌ها کمک کنیم.

 

فهرست جایگزین های الکسا برای بررسی ترافیک سایت در 2022

  • Ahrefs
  • Similarweb
  • Semrush
  • Serpstat
  • Ubersuggest
  • Quantcast
  • Website Informer
  • WatchThemLive

 

1. Ahrefs

Ahrefs یکی دیگر از جایگزین های الکسا و یک راهکار کامل برای بازاریابی دیجیتال در وب‌سایت‌ است و ابزارهای سئوی آن تقریبا همه ویژگی‌های لازم برای ردیابی و تحلیل ترافیک سایت را در اختیارتان می‌گذارند. این ابزارها امکان تحلیل لینک پشتیبان، برنامه‌ریزی محتوا، ارزیابی سئو و ردیابی رتبه را برایتان فراهم می‌کنند. به‌علاوه، اقدامات کاربر در دسته‌هایی مثل کل بازدیدها، صفحات دیده‌شده در هر بازدید، نرخ پرش و غیره تفکیک شده است که استفاده از این ابزار را بسیار ساده می‌کند. Ahrefs دو نسخه پولی و رایگان دارد که می‌توانید با توجه به نیازتان یکی را انتخاب کنید. بااین‌حال، نسخه رایگان بسیار محدود است و شاید کارایی چندانی نداشته باشد.

سایت ahrefs جایگزین الکسا

 

2. Similarweb

می‌توان Similarweb را هم یکی از بهترین جایگزین های الکسا در نظر گرفت. ابزار سئوی این سایت طوری طراحی شده تا سازمان‌ها بتوانند با هدف‌گیری مشتریان احتمالی، سودشان را به حداکثر برسانند. در ابتدا می‌توانید با کمک چک‌کننده سایت Similarweb، دیدی کلی نسبت به ترافیک سایتتان به‌دست آورید. پس‌ازآن، می‌توانید با استفاده دقیق‌تر از این ابزار، تحلیل رقابتی انجام دهید، فرصت‌های موجود برای کلیدواژه‌های خاص را پیدا کنید و شناختی از مخاطبان و آمار ترافیک سایتتان به‌دست آورید. Similarweb  هم مثل الکسا نسخه‌های پولی و رایگان دارد و برای استفاده از این ابزار باید جزئیاتی مانند نام، ایمیل، صنعت مربوطه و شغلتان را وارد کنید.

سایت similarweb جایگزین الکسا

 

3. Semrush

Semrush جایگزینی مورد اعتماد برای بعضی شرکت‌های برتر مانند تسلا، سامسونگ، دکاتلون، آی‌بی‌ام و فوربز است. شعار اصلی این شرکت «افزایش شهرت آنلاین شما» است و صادقانه بگویم که این شعار تا حدی موجه است، زیرا تقریبا 50 ابزار سئو و بازاریابی محتوا برای تحلیل ترافیک و برنامه‌ریزی استراتژی بازاریابی در اختیارتان قرار می‌دهد. استفاده از این پلتفرم ساده است، زیرا برای شروع فقط کافی است وارد وب‌سایت شوید. Semrush که یکی از جایگزین های الکسا است، ابزارهای رایگان فراوانی دارد. به‌علاوه، می‌توانید قبل از پرداخت پول برای استفاده از این ابزار فوق‌العاده سئو، آن را 14 روز رایگان امتحان کنید.

سایت semrush جایگزین الکسا

 

4. Serpstat

Serpstat راه درازی را پیموده و از یک ابزار ساده جستجوی کلیدواژه‌ها به مجموعه کاملی از راهکارهای سئو تبدیل شده است. این سایت در حال حاضر ابزارهای بازار‌محور فراوانی دارد که آن را به یکی از جایگزین های الکسا تبدیل کرده و می‌توانید از آن برای تحلیل لینک پشتیبان، پیگیری رتبه، بررسی سایت و غیره استفاده کنید. اگر اطلاعات شخصی مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را در اختیار سایت Serpstat قرار دهید، می‌توانید از بعضی ابزارهای رایگان آن استفاده کنید، اما ما نسخه پولی را توصیه می‌کنیم، زیرا ابزارهای رایگان کاربرد چندانی ندارند.

سایت Serpstat جایگزین الکسا

 

5. Ubersuggest

Ubersuggest هم یکی از جایگزین های الکسا و سایت نسبتا جدیدی در حوزه سئو است که توسط نیل پاتل راه‌اندازی شده است. هدف اصلی این سایت کمک به کاربران برای یافتن بهترین کلیدواژه‌ها و برنامه‌ریزی استراتژی بازاریابی محتوا بر اساس آن است. همچنین، می‌توانید با استفاده رایگان از Ubersuggest، تعداد جستجوی سایتتان را به سه بار محدود کنید. ابزار سئو این سایت ظاهر مرتبی دارد و همه قابلیت‌‌‌‌های آن در صفحه خانه دسته‌بندی شده است. مثلا، اگر می‌خواهید ترافیک وب‌سایتتان را بررسی کنید، فقط کافی است نام آن را در قسمت جستجو تایپ کرده و اینتر را فشار دهید. بلافاصله خلاصه‌ای از ترافیک سایت و چند کلیدواژه طبیعی برایتان نمایش داده می‌شود.

سایت Ubersuggest جایگزین الکسا

 

6. Quantcast

اگر دنبال یک راهکار همه‌کاره سئو هستید، Quantcast بهترین گزینه برای شما است. با استفاده از Quantcast می‌توانید کلیدواژه‌ها را جستجو کنید، رتبه‌تان را پیگیری کنید، ترافیک وب‌سایت را بررسی کنید و کارهای متنوع دیگری انجام دهید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد  Quantcast  ارائه نمای کلی سایت است که کل ترافیک طبیعی و پولی سایت در ماه را نشان می‌دهد. این سایت جدول‌ها و نمودارهای میله‌ای مختلفی دارد که باعث می‌شود روند‌های ترافیکی و اجزای مختلف دیگر را ببینید. همچنین این ابزارها مجموعه‌ای از کلیدواژه‌های برتر ‌سایت‌های مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهند تا سایتتان را با روش طبیعی رتبه‌بندی کنید. Quantcast که یکی از جایگزین های الکسا است هم نسخه پولی و هم رایگان دارد.

سایت Quantcast جایگزین الکسا

 

7. Website Informer

این سایت ابزاری ساده برای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال سئومحور در وب‌سایتتان است. Website Informer اطلاعات لحظه‌ای از افرادی ارائه می‌دهد که از سایتتان بازدید می‌کنند. همچنین، می‌توانید اطلاعاتی درباره وب‌سایت‌هایی که بازدید کرده‌اند و موقعیت مکانی آن‌ها به‌دست آورید. داشبورد این سایت بسیار کاربردی است و می‌توانید تمام اطلاعات را از آنجا دریافت کنید. مثلا، اگر سایت شما کمتر از 2000 بازدید ماهانه داشته باشد، استفاده از این ابزار رایگان است، اما با بازدید بیش از 2000 مورد، باید حق اشتراک ماهانه بپردازید.

سایت Website Informer جایگزین الکسا

 

8. WatchThemLive

این سایت هم یکی از جایگزین های الکسا و از ابزارهای سئو است که می‌تواند ترافیک لحظه‌ای سایتتان را ردیابی کند. همچنین این ابزار قابلیت‌های مختلف دیگری مانند شمارش تعداد بازدیدکنندگان، تعداد بازدیدها از صفحه، تعداد ارجاع‌ها و غیره هم دارد. به‌علاوه، ویژگی منحصربه‌فردی دارد که سفر کاربر در سایتتان را با جزئیات نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید نقشه حرارتی سایتتان را پیدا کنید که نشان می‌دهد کدام بخش‌های سایتتان بیشترین کلیک را دریافت می‌کنند. سایت WatchThemLive هم مانند الکسا خدمات رایگان و پولی دارد. بااین‌حال، نسخه رایگان فقط 5000 بازدید از صفحه را نشان می‌دهد، درحالی‌که نسخه پولی بازدیدهای نامحدود را نشان می‌دهد.

سایت WatchThemLive جایگزین الکسا

 

 

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 14

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب