روش‌هایی برای بازاریابی کتاب برای نویسندگان
5
(11)

هیچ کتابی به‌طور اتفاقی پرفروش نمی‌شود. فروش کتاب نیز مانند سایر محصولات به بازاریابی و معرفی نیاز دارد. اگر شما نویسنده کتاب هستید، بیشترین انگیزه را برای بازاریابی کتابتان دارید. در این مقاله به چند روش ساده برای بازاریابی کتاب می‌پردازیم.

 

1. تمامی مجلاتی را که بخش معرفی کتاب دارند، مانند مجله موفقیت، بیابید و مطابق با ساختار مجله، اطلاعات کتاب خود را ارسال کنید تا در بخش معرفی کتاب چاپ شود.

 

2. در سمینارها و همایش‌های وابسته به زمینه کاری خود، سخنرانی کنید و در بخش معرفی سخنران، خود را به‌عنوان نویسنده کتاب … معرفی کنید. با برگزارکننده سمینار صحبت کنید تا کتاب شما برای فروش در سمینار عرضه شود.

 

3. خلاصه‌ای از کتاب خود را در 8 صفحه تهیه کرده و آن را به‌صورت pdf در اینترنت منتشر کنید. در این فایل الکترونیکی روش تهیه کتاب را توضیح دهید. این فایل را به ده‌ها وب‌سایت رایگان کتاب‌های الکترونیکی آپلود کنید.

 

4. 100 نسخه از کتاب خود را برای بازاریابی اختصاص دهید و برای تمامی مجلات و نشریات بفرستید و به آنان هدیه بدهید، شاید یکی از آن‌ها مقاله‌ای درباره کتابتان بنویسد.

 

5. کتاب را در جاهای نامعمول بفروشید. بسیاری از نویسندگان با این روش مخالفند، ولی نتایج آن می‌تواند فوق‌العاده باشد. مثلا کتاب‌های کامپیوتری در فروشگاه‌های تجهیزات کامپیوتری، بسیار بیشتر از کتاب‌فروشی‌ها به فروش می‌رود.

 

6. وب‌سایت کوچکی راه‌اندازی کنید و در آن امکان خرید پستی کتاب را به وجود آورید تا علاقه‌مندان بتوانند با ثبت آدرس خود، کتاب را سفارش بدهند.

 

7. چکیده‌ای از کتاب خود را به‌صورت صوتی با صدای خودتان تهیه کنید و بر پیغام‌گیر تلفنی قرار دهید. در تبلیغات اعلام کنید برای شنیدن خلاصه کتاب در 5 دقیقه به‌صورت کاملا رایگان با شماره تلفن شما تماس بگیرند.

 

8. بخش‌هایی از کتاب را به‌صورت مقاله به وب‌سایت‌ها و همچنین مجلات ارسال کنید. در زیر مقاله بنویسید که منبع این مطلب، کتاب … است.

 

9. در معرفی خودتان این‌طور بگویید: من … نویسنده کتاب … هستم. خیلی از افراد بیش از خودتان، درباره کتابتان کنجکاو می‌شوند و فرصتی برای معرفی کتاب پیش می‌آید.

 

10. کتاب خود را به‌عنوان هدیه‌ای مناسب معرفی کنید و توضیح دهید که این کتاب برای چه افرادی می‌تواند مفید واقع شود و چرا هدیه‌ای مناسب برای این افراد است.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 11

 دوره ارتقا با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب