روش استفاده از سرچ و اکسپلور اینستاگرام
روش استفاده از سرچ و اکسپلور اینستاگرام
4
(27)

آیا می‌خواهید از محبوب‌ترین رسانه‌ عکس محور جهان به بهترین شکل استفاده کنید؟ اینستاگرام برای برنامه بازاریابی هر کسب‌و‌کاری مهم است و اگر می‌خواهید فعالیت خود در این اپ را ارتقا دهید، باید با بخش سرچ و اکسپلور آن آشنا شوید. استفاده از این ابزار رایگان، آسان و نسبتا بی‌دردسر است. سرچ و اکسپلور که برای ارائه محتوای اختصاصی و جدید طراحی شده است، به کاربران امکان می‌دهد مطالبی را ببینند که شاید در غیر این صورت نمی‌دیدند. شاید چیزی که آن‌ها می‌بینند کسب‌وکار شما باشد. پس از ویژگی سرچ و اکسپلور اینستاگرام به‌عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی و برای شناساندن خود به مخاطبان استفاده کنید.

 

سرچ و اکسپلور اینستاگرام برای بازاریابان حیاتی است

رسانه‌های اجتماعی بر اینترنت حاکم شده‌اند. اینستاگرام هم یکی از رهبران برتر این حوزه است که در اکتبر 2020، در مجموع یک میلیارد کاربر فعال داشته است. پس بینندگان احتمالی زیادی برای صفحه شما وجود دارد. همچنین اینستاگرام با 972 میلیون بازدید ماهانه در ژوئن 2021 نهمین وب‌سایت پربازدید در ایالات‌متحده بوده است. تعداد کاربران اینستاگرام در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که در سال 2023، این پلتفرم ماهانه 1.2 میلیارد کاربر فعال داشته باشد. ویژگی سرچ و اکسپلور اینستاگرام بسیار پیشرو و نوآورانه است. دیگر تبلیغاتی در آن وجود ندارد. در عوض، محتوایی را به افراد پیشنهاد می‌کند که دوست دارند ببینند و آن‌ها را به صفحه محصولات و خدمات موردعلاقه‌شان راهنمایی می‌کند. با این روش همه برنده هستند، اما این الگوریتم چگونه کار می‌کند؟

 

روش کار الگوریتم اینستاگرام

اگر چه شاید الگوریتم اینستاگرام پیچیده باشد، اما توضیح اینستاگرام درباره این الگوریتم ساده است. همه کار الگوریتم به دو مرحله تقسیم می‌شود: مرحله انتخاب پست و مرحله رتبه‌بندی پست‌ها. شاید این الگوریتم کمی پیچیده‌تر شده باشد، اما اگر با عملکرد آن آشنا شوید، می‌توانید از قابلیت‌های جدیدش استفاده کنید.

 

1. مرحله انتخاب پست

اینستاگرام در این مرحله از صفحه‌های «seed» برای تحقیقات استفاده می‌کند. این‌ها صفحه‌هایی هستند که افراد از قبل با آن‌ها تعامل دارند. اینستاگرام با توجه به صفحه‌های seed، پست‌هایی که گروه خاصی از کاربران به آن‌ها علاقه دارند را شناسایی و تحلیل می‌کند. سپس الگوریتم با توجه به صفحه‌های seed  و صفحه‌های مشابه آن‌ها محاسباتی انجام می‌دهد و این بار سعی می‌کند عکس‌ها و ویدیوهای معمول این صفحه‌ها را  بررسی کند. در نهایت، فهرست بلندی از پست‌های مرتبط با آن گروه از مخاطبان تهیه می‌کند و از میان ده‌ها هزار پست، فقط 500 مورد به مرحله رتبه‌بندی می‌روند.

 

2. مرحله رتبه‌بندی پست‌ها

در مرحله دوم، الگوریتم اینستاگرام این صدها گزینه احتمالی را محدود کرده و به 25 مورد از مرتبط‌ترین و باکیفیت‌ترین پست‌ها می‌رسد. این پست‌ها همان مواردی است که در صفحه اول فید اینستاگرام خود مشاهده می‌کنید. سرانجام، اینستاگرام بر اساس رفتار گذشته‌تان، تعامل منفی یا مثبت شما با پست‌ها را ارزیابی می‌کند و به‌راحتی حدس می‌زند چه مواردی را دوست دارید یا دوست ندارید.

 

روش یافتن محتوا با استفاده از گزینه سرچ و اکسپلور

اینستاگرام پیدا کردن محتوای جدید را از همیشه آسان‌تر کرده است. چند روش ویژه برای پیدا کردن محتوا با کمک گزینه سرچ و اکسپلور وجود دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

 

پست‌های صفحه اول (Front Page)

در صفحه اول فیدها می‌توانید 25 پست برتری را ببینید که بر اساس علایق شما فهرست شده‌اند. هرچه پایین‌تر بروید، موارد بیشتری از این فهرست طولانی را می‌بینید. در این قسمت تصاویر و فیلم‌هایی را مشاهده کنید که اینستاگرام فکر می‌کند از دیدن آن‌ها لذت می‌برید. پس نه‌تنها می‌توانید کاربران جدیدی پیدا کنید که شاید در غیر این صورت هرگز با آن‌ها آشنا نمی‌شدید، بلکه متوجه می‌شوید اینستاگرام چه محتوایی را باکیفیت می‌داند.

 

جستجو (Search)

با تایپ موارد دلخواه در نوار جستجوی بالای صفحه، می‌توانید از این ویژگی اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید. در این قسمت می‌توانید هشتگ‌ها و کلیدواژه‌ها را جستجو کنید. شاید محتوای مرتبطی پیدا کنید که دقیقا مشابه هشتگ تایپ‌ شده نباشد، اما می‌توانید دقیقا همان هشتگ موردنظرتان را هم جستجو کنید. وقتی تایپ را شروع کنید، حتی هشتگ‌های مشابه آنچه تایپ کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌شود. همچنین می‌توانید صفحه‌های برتر را جستجو کنید تا کاربران موردعلاقه‌تان را پیدا و فالو کنید. به‌علاوه، می‌توانید مطالب موردنظرتان را بر اساس مکان (لوکیشن) جستجو کنید. فقط لوکیشینی را انتخاب کنید که به کسب‌وکارتان یا به علایق مخاطبان مرتبط باشد. با این کار می‌توانید ببینید در حال حاضر چه اتفاقاتی در آن حوزه کاری یا در آن مکان روی می‌دهد.

 

کانال‌های موضوعی (Topic Channels)

برای ساده‌تر شدن کار و بی‌نیازی از تایپ کلیدواژه و هشتگ، می‌توانید فیدهای موضوعی متناسب با علایقتان را انتخاب کنید و پست‌های مربوط به آن‌ها را زیر نوار جستجو ببینید. موضوع این فیدها می‌تواند درباره غذا، طبیعت، مد، سفر، محصولات زیبایی، دکور و معماری خانه و علم و فناوری باشد. این یک راه عالی برای بررسی رقبا هم هست. اگر می‌دانید که می‌خواهید پست‌هایتان در کدام گروه محتوا قرار گیرد، ببینید چه پست‌هایی از آن گروه در صفحه اولتان نمایش داده می‌شود. سپس، کارهایی که این صفحه‌ها انجام می‌دهند را تحلیل کنید و همان موارد را در صفحه خود اجرا کنید.

 

تلویزیون اینستاگرام (IGTV)

در قسمت بالا سمت چپ، درست در زیر نوار جستجو و در کنار کانال‌های موضوعی،IGTV  را می‌بینید که مربوط به ویدیوهای طولانی بیشتر از یک دقیقه است. برخلاف استوری‌های اینستاگرام، در این قسمت فقط کلیپ‌های کوتاه افرادی که فالو می‌کنید را نمی‌بینید. در عوض، الگوریتم IGTV هم صفحه‌هایی که شما فالو می‌کنید و هم صفحه‌هایی که فکر می‌کند باید فالو کنید را در برمی‌گیرد. فرمتIGTV  احساس شخصی‌تری به بینندگان القا می‌کند. این ابزار بیشتر برای نشان دادن پشت‌صحنه‌ها، مصاحبه‌های دونفره یا بداهه‌نوازی نوازندگان استفاده می‌شود.

 

راهکارهایی برای نمایش صفحه‌تان در سرچ اینستاگرام

آیا می‌خواهید صفحه‌تان فورا در سرچ اینستاگرام نمایش داده شود و بازدید بگیرد؟ پس باید:

1. از لوکیشن و هشتگ‌ استفاده کنید

ازآنجاکه هشتگ‌ها هنوز اساس اینستاگرام هستند، حتما از آن‌ها استفاده کنید، اما باید درست از آن‌ها استفاده کنید تا مخاطبان را اذیت نکند. بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند که در هر پست فقط تا 9 هشتگ مربوط را استفاده کنید که هرچه اختصاصی‌تر باشد، بهتر است. لزومی ندارد از محبوب‌ترین هشتگ‌ها استفاده کنید، زیرا شاید صفحه‌تان در دریای وسیع پست‌های مربوط به آن هشتگ‌ها گم شود. همچنین تعیین لوکیشین خیلی مهم است، زیرا حالا اینستاگرام امکان جستجوی پست‌ها بر اساس مکانشان را فراهم کرده است. آدرس فروشگاهتان، مکانی که رویدادی در آن برگزار می‌شود یا محل دیگری که برای مخاطبان آشنا و خاطره‌انگیز است را تگ کنید. این روشی ساده برای افزایش بازدید‌ها است.

 

2. مدام پست بگذارید

مرتب پست گذاشتن خیلی مهم است، زیرا صفحه‌هایی که به‌طور پراکنده یا به‌ندرت پست می‌گذارند، فالوئرهای کمتری دارند و به‌احتمال‌زیاد فالوئرهایشان به‌تدریج کم می‌شود. بسته به کسب‌وکارتان، سعی کنید روزانه 1 یا 2 بار یا حداقل چند روز در هفته پست بگذارید.

 

3. در زمان‌های مناسب پست بگذارید

خدمت به مخاطبان اساس بازاریابی است و پست‌گذاری در زمان مناسب هم بخشی از این خدمت‌رسانی است. می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند Instagram Insights استفاده کنید که با رسیدن تعداد فالوئرهایتان به 100 نفر، رایگان در دسترس است و نشان می‌دهد فالوئرهایتان بیشتر در چه ساعاتی از روز فعال هستند. اینستاگرام اینسایت داده‌های ارزشمندی در اختیارتان قرار می‌دهد تا الگوهای مشخصی تعریف کنید و در قالب‌ها و ساعت‌‌های مطلوب برای مخاطبان پست بگذارید.

 

4. با دیگران تعامل کنید

تعامل با دیگران ساده‌ترین راه جذب آن‌ها است. با لایک کردن پست‌های دیگران و گذاشتن کامنت‌های مناسب، تصویر برندتان را ارتقا داده و آن را به دیگران بشناسانید. به‌این‌ترتیب مردم شما را شخصی دوستانه می‌بینند و شاید در آینده به صفحه برندتان سر بزنند یا حداقل پست بعدیتان را لایک کنند.

 

5. محتوای باکیفیت پست کنید

این مورد در اپ عکس ‌‌محوری مثل اینستاگرام خیلی مهم است. همه عکس‌های زیبا را دوست دارند و همچنین انتظار دارند چنین عکس‌هایی را در اینستاگرام ببینند. اگر عکس یا ویدیوی تار و بی‌کیفیتی پست کنید، بینندگان بی‌علاقه می‌شوند و با شما تعامل نمی‌کنند. برعکس، اگر تصویر زیبا و موردعلاقه‌شان را ببینند، سعی می‌کنند به هر روشی با شما تعامل برقرار ‌کنند. اندازه تصویر هم مهم است. برای داشتن بهترین کیفیت، عکس‌هایی با عرض 1080 و طول 566 تا 1350 پیکسل پست کنید. یادتان باشد که حداکثر رزولوشن اینستاگرام، عرض 1080 پیکسل است، بنابراین حاشیه هر عکس یا ویدیوی بزرگ‌تر از آن بریده می‌شود.

 

سرچ و اکسپلور اینستاگرام کسب‌وکارتان را متحول می‌کند

علاوه بر راهکارهای جدید اینستاگرام برای دیدن محتوای جدید و فوق‌العاده‌ای که شاید در غیر ‌این ‌صورت هرگز نمی‌دیدید، قابلیت سرچ و اکسپلور هم امکانی جدید برای دیده شدن و شناخته شدن در اختیار شما قرار می‌دهد. پس تعلل نکنید. کاربران این اپ هر روز بیشتر می‌شوند و جمعیت اینستاگرام به‌شدت افزایش خواهد یافت. با استفاده از نکات و ترفندهای بالا برای استفاده موثر از قابلیت سرچ و اکسپلور، بازدیدهای صفحه‌تان را در زمان کوتاهی افزایش دهید.

 

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 27

این 3 کتاب بهترین کتاب‌های بهبود فردی است!

کتاب بازاریابی عصبی

کتاب بازاریابی عصبی

23 ترفند جدید برای افزایش فروش با شناخت عملکرد مغز

180.000 تومان

فقط 126،000 تومان

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب